• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CAL
    CAL --- ---
    COMODOR_FALKON: Dobrá poznámka, ale nejsem si jistý, jestli $100/kwh je retailová cena kompletní baterky. Já jsem vycházel z matných vzpomínek (nevím, kde jsem četl), že 74kwh baterka v Tesle 3 se po nezáruční nehodě měnila za cca 300k + práce (což by pro cenu toho Rifteru vycházelo šulnul - 300k baterka + 500k auto) a z další informace, taky bez zdroje, že jiné automobilky jsou na tom s cenami baterek ještě o hodně hůř, než Tesla. Myslím, že to bylo v nějaké diskuzi ke Koně, že se jim nechce prodávat náhradní baterky, protože je potřebujou prodat v nových autech aby snížili uhlíkovou stopu svého portfolia, což jim samostatný prodej nezajistí a náhradní baterka by tak měl nesmyslnou cenu. Každopádně jsem to teď zkoušel googlovat a ty anekdotické příklady mají hodně divoký rozptyl - od $5k do $25k, takže by mě realita určitě zajímala.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CAL: Erm… Ne…
    Aktuální cena baterií je průměrně cca $100 / 1kWh. Když přihodím nějakou toleranci, třeba 20%, tak se fostáváme k tomu, že ta 75kwh baterka stojí cca $9000, tj. cca 196 tisíc…
    800k by to stálo v retailu 700k baterky, 100k BMS
    ABS
    ABS --- ---
    Jenom castecne se tyka EV, ale neznate nekoho v US, kdo ma pristup k testovani Waymo v San Francisku? Budu tam mit cestu a chtel bych to zkusit. Dkeuji moc
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    DZODZO: Pop přečtení bych to shrnul do:
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hehe taky clickbait napis to isto pisal nejaky znamy od BOBASHa

    6 důvodů, proč se vyhnout Škodě Enyaq
    https://smartmania.cz/6-duvodu-proc-se-vyhnout-skode-enyaq/
    CAL
    CAL --- ---
    Na konfigurátoru Peugeot Rifteru je právě teď k dispozici tahle volba. Bohužel mi k tomu na podpoře potvrdili, že se jedná o chybu a baterie má pouze 50kwh, jak je uvedeno ve všech recenzích. To je dost škoda, protože se 75kwh baterkou bych o tom dost vážně přemýšlel. Čekám sice na vysněný ID BUZZ, ale zrovna takového vrabce v hrsti už bych za toho holuba na střeše možná vymněnil. 860 000 Kč není o moc víc, než cena tak velké baterky, takže vlastně nabídka kupte baterku, dostanete auto zdarma, chvilku to byla příjemná představa.

    JANDOUR
    JANDOUR --- ---
    BOBASH: no, my mame elektrickej nissan, u kteryho potrebujem resit problem s bateriema, a jelikoz tu nemaj e-servis, tak musime resit odtah do bratislavy nebo drazdan. ani ty zavedeny znacky nejsou zatim asi uplne dobre pokryty, se mi tak zda - a zacinat to uplne cely from scratch bude este jinej level, ne?
    KEB
    KEB --- ---
    Dacia Spring - Nejlevnější elektromobil, aneb konec levných aut v Evropě?
    https://youtube.com/watch?v=vH-BcBrQoKs


    Jen si tu odlozim na potom
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Až sem Číňan přijde ve velkým a oficiálně, tak to bude jedno, resp. to bude na úrovni Korejců.

    Teď, speciálně u toho DongFengu, kterej tady prodává nějaká banda obchodníků s teplou vodou a nasmlouvanýma servisama, si to radši ani nechci představovat. Asi bych radši zůstal u servisování 20 let starýho Jaguara...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a servis od škodovky bude asi taky snazší než u Číňana, nebo ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A jak by tu cenu mohli snížit? Pokud nevyvinou nějakou strašně super levnou baterku, kterou ostatní mít nebudou, tak prostě ty auta nedokážou udělat levný.

    Oni zároveň se Serešem představili i dvě auta na benzín, který mají stejnej problém – obě jdou cenově víceméně přímo proti mainstreamovým značkám, to jejich fancy kupé-like SUV je snad dokonce dražší než podobně velkej a výkonnější Renault Arkana.

    Přitom evropskýho zákazníka by Číňan musel zaujmout cenou. Čínskej mobil za čtyřku si tady ještě lidi koupěj, ale to je tím, že je za čtyřku a navíc zahodit mobil člověka tolik nebolí. Ale dát 600 tisíc za čínský auto? A 920 za čínskej elektromobil, když o kilo dráž můžu mít o dvě třídy větší Škodovku?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: to by sa mi tieto dni hodilo, tam u nas okolo vesnice na tych okreskach sa teraz promenaduje kopu bazantov ktorych omrzel zivot, v nedelu za borkovanmi dolu kopcom ich bolo na ceste asi 6 rozplaclych, asi robili nejaku hromadnu sebevrazdu
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tesla FSD v akci…
    Tesla Cam FSD Beta Deer Avoidance 2021 Model S Refresh
    https://youtu.be/mr_CqHOdTO4
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    PETER_PAN: Za mě bych se toho tolik nebál. Jediná šance, jak by se mohli výrazněji prosadit je technologický náskok - o něm už se hrozně dlouho mluví (viz zázračné baterie, které se budou již zítra dodávat a objedete na jedno nabití zeměkouli...). Budou muset s evropskými automobilkami soupeřit na jejich hřišti a tady jim komoušský praktiky budou k ničemu...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Z toho co pises je patrne, ze se jedna ciste o cenu. A o cenotvorbu aut bych se nechtel hadat, ale domnivam se ze potencial ke snizeni ceny cinani maji.
    Tzn. taky jsem to nemyslel jakoze ted/zitra, ale treba kolem roku 2024 / 2025 uz IMHO zacnou slapat do exportu hodne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: no tam sa myslim meni zrovna cela ta kastla aj s crevami, nie je to take uplne modularne, ale je to zaciatok... napr. predtym mali napevno tu emmc kartu na logy na doske, z toho uz sa poucili a v novsich rocnikoch je vymenitelna
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Měnit díly v rádiu znamená, že jsou volně spojené. Jakmile to uděláš, tak otřesy + střídání teplot tak sníží spolehlivost, že se z toho posereš. A nebo budeš mít to rádio tak drahý, že se z toho posereš taky. :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: to je mrzute, skoda ze to inzenyri nepojali jako pocitac na koleckach (comu sa BOBASH stale brani) a nedali to tam v nejakych vymenitelnych celkoch, napr. v Tesle vies vymenit MCU (nie je to teda uplne zadarmo, ale ziskas tym softwarovo rychlejsie auto https://www.tesla.com/support/infotainment)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: :) To opravdu ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: nemaju to nejako modularne, ze by sa to dalo vymenit v ramci zarucneho servisu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam