• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    imo pre muskiho bude casom tesla viac taky hobbyprojekt a bude sa venovat hlavne spacexu, tranzici na elektromobily u vsetkych automobiliek sa mu uz odstartovat podarilo, tak plan ma splneny, dalsi bod je making life multiplanetary
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: motivacni kecy :) placaj se navzajem po zadech, aby vytlacili maximum free PRka. Sice win-win pro oba, ale nejvic vzdycky tezi vzdycky ten, co ma naskok
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    my sa tu hadame o nemeckych automobilkach a elon v tom ma jasno, taka podpasovka vsetkym tesla fans :D

    German car manufacturers will rebound strongly. They possess great talent, which will not sit idle.

    https://twitter.com/elonmusk/status/1452970893785894921
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Heh aj keby padla na 10% tak stale na tom budem ziskovy :)))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: S těma 10% mě neber tak doslova, taky to může bejt na 20% hodnoty. A v nominální hodnotě to klidně může zůstat, pokud to dožene inflace.

    Ale to není až tak problém Tesly, jako dnešní extrémní investiční bubliny víceméně všeho, do čeho se dá investovat.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: já nevim, občas mam pocit, že neumíš číst. Už xkrát jsem ti psal, že sám Musk řikal, že se může klidně stát, že bude cybertruck prodejní fail, takže neni odtrženej od reality. :)

    A vidíš, já zase v tom roce 2019 viděl na youtube rozboty, kde se většina lidí shodla na tom, že cybertruck má super aerodynamiku
    Např. tady to pán rozebírá, určitě toho bude víc
    Cybertruck aerodynamics - Whats going on?!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=6fuLD0R1iEU


    zbytek už jsou zase všechno dokola opakující se věci, co jsem už od tebe četl, prostě domněnky a úvahy a mě nebaví rozebírat to znova a znova a psát pořád to samé, protože s tvýma závěrama nesouhlasim. A zase to ukáže jenom čas, jestli chceš bourat v cybertrucku, protože lidi, co udělali nejbezpečnější auta, nevědí, co dělají. Btw. zase si dávám do kalendáře na pár let dopředu upomínku na cenu akcií tesly, když se teda dá očekávat pád na 10 % hodnoty. :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM_SKIN: Průměrný servisní náklady u novýho/zánovního auta budou víceméně cena pravidelných servisních prohlídek plus sem tam něco navíc. Tohle může docela sedět...

    Třeba pětiletej předplacenej servis na Kodiaqa stojí asi 60 tisíc a na Enyaq asi 30 tisíc.
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    SHEFIK: zdroj? pro jak stary auta to je? kolik je 'average' rocni najezd km? mi prijde ze to sou naklady nad zarucni opravy nebo tak neco, hrozne maly cisla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Mě teda začíná Munro připadat trochu jako PR pro Teslu, ale uvidíme.

    Každopádně Cybertruck je pro mě další znamení toho, že Musk pychne, ztrácí kontakt s realitou a myslí si, že dokáže všechno. Jak už jsem před časem psal, je to podobný tomu, co se stane spoustě geniálních zakladatelů automobilek, a obvykle to končí tak, že to málem přivedou do průseru, než je někdo odejde.

    Stalo se to, velmi podobným způsobem, i Henry Fordovi. Ten taky nechtěl nahradit Model T ničím "obyčejným", místo toho se snažil udělat zase všechno jinak a po svým (tuším že zarputile trval na tom, že nebudou mít vodní čerpadlo, hrozně tlačil na osmiválec do X) a museli mu v podstatě vnutit Model A a následně '32. A o necelejch 15 let pozdějc ho jeho manželka a snacha musely vyšťouchat z vedení firmy.

    Elon tam ještě úplně není, ale v Tesle jde všechno rychlejc. Dej mu 5 let.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Předobjednávky myslíš ty s vratnou zálohou $100?

    Ty se zcela určitě zrealizujou, až to auto bude na trhu o pět let pozdějc než mělo bejt a o půlku dražší...

    Jinak problémy s Cybertruckem vidím dva:

    1) To auto je auto je prostě nesmyslně navržený a blbý, od samýho začátku.

    Jeho naprostým základem je totiž "exoskeleton", což je pro osobní auto jezdící po pozemských silnicích naprosto kreténská myšlenka. Existuje pár dobrejch důvodů, proč tenhle typ konstrukce používají jenom tanky, APC a podobný věci. Je to totiž ŠÍLENĚ NEBEZPEČNÝ.

    Nejvíc je to samozřejmě nebezpečný pro chodce, protože to má ostrý hrany a nemá to deformační zóny. Ale proto, že to nemá deformační zóny, je to dost možná nebezpečný i pro ostatní auta a pochybuju, že to bude dobře fungovat v crashtestu proti čemukoliv pevnějšímu, než je samo, takže to bude nebezpečný i pro posádku.

    Pak je tu aerodynamika, o který Elon tvrdí, že bude super, ale nezávislý analýzy tvaru tý věci směřujou spíš k aerodynamice o něco horší než má normální truck. Nebo dokonce o hodně horší.

    No a potom tu je ten drobnej detail, že je to truck, kterej nefunguje jako truck. Truck má totiž korbu, do který se dají dávat věci. Cybertruck má po stranách korby stěny, takže se tam dají dát věci jen zadem – což z toho dělá spíš nezadeklovanej liftback.

    Celý to auto je jako další Falcon Doors nebo Yoke, akorát tady to není gimmick na jinak funkčním autě, ale celý auto je gimmick. A nebude fungovat.

    2) Tohle všechno by bylo v pohodě, kdyby Tesla byla zavedená automobilka, která má pokrytou komplexní nabídku pro svoje zákazníky. Chevrolet si mohl dovolit udělat SSR, což byl podobně debilní koncept jako Cybertruck, Lincoln si mohl dovolit podobně stupidní Blackwood, Honda si mohla dovolit Ridgeline, PROTOŽE TO NEBYLO ZÁSADNÍ PRO JEJICH BYZNYS.

    Jestli, jak říkáš, Musk tvrdí, že S a X dělá z nostalgie, tak celej jeho byznys stojí víceméně na jediným autě ve dvou verzích (3 a Y).

    Až narazí na limity počtu lidí, kteří chtějí jedno z těch dvou aut, nemá jim co nabídnout. 3 a Y jsou sice docela chytře navržený tak, že pokryjou opravdu velkou část trhu, ale zdaleka ne všechno. Nemá nic menší, nemá nic "někde mezi", nemá SUV co vypadá opravdu jako SUV a ne jako nafouklá rybička a navíc u ničeho z toho nemá žádnou možnost individualizace. Jak chceš přetáhnout zákazníka, kterej je zvyklej, že u blbýho Superbu má víc variant věcí než u celý nabídky Tesly?

    Ještě by se dalo pochopit jedno "halo car" na přitažení pozornosti. Ale dvě, když dohromady má Tesla šest modelů? A pořád čeká na "Model 2" nebo jak se to bude jmenovat? Nemluvě třeba o dodávce, použitelným pickupu, reálnýmu SUV...
    SITH
    SITH --- ---
    Ti Tesla fans jsou zajímavá komunita
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a co se týče bezpečnosti posádky, tak to bych se nebál, munro se k tomu xkrát vyjadřoval, že to je v pohodě udělatelný
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: BOBASH: Předobjednávek maj dost, lidem se to líbí, i kdyby jich vyráběli jako modelů S, tak jim předobjednávky stačej na X let. Obecně se prodávaj a vyráběj auta i v menších nákladech. Tohle neni pro teslu stěžejní produkt. To je a bude Model 3 a Y.

    A dost modelů americkejch automobilek se prodává jenom v US a nikdo v tom nevidí problém, ale pro teslu to problém je? A zase akorát vedeš spekulace.

    Takže proč s tim máš problém? Prostě další model pro fajnšmekry, měl bys být rád, že tesla dělá další model, když ti na široké modelové základně záleží. I o modelu S a X Elon řikal, že je vyrábí v podstatě ze sentimentu, že pro jejich byznys nejsou stěžejní. Stejně jako Roadster nebude "důležitej". Ale jsou to prostě zajímavé modely a zcela upřímně... v momentě kdy je tu rivian, F150 a další pickupy na cestě, který prostě vypadaj jako pickupy, tak o to víc věřim, že tesla s designem cybertrucku udělala dobře a že to neni jenom další pickup, kterej soutěží s ostatníma v tabulkách, ale že tohle koupíš prostě srdcem. A ano může to být fail, i elon to řikal, že to je risk ten design. Ale aktuálně si to můžou dovolit, tak jim to přej a užívej si designovou rozmanitost na trhu, protože prodeje trojky a Y to neovlivní.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No, když máš pět modelů, tak není úplně ideální dělat jeden z nich jen pro jeden z tvejch trhů.

    Zvlášť když můžeš skončit tím, že ani na tom jednom pořádně neuspějěš, protože jsi udělal truck, kterej neumí dělat truckový věci. A možná bude nebezpečnej okolí i posádce.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Říkám, v US to možná prodávat půjde, v EU nikdy. Respektive možná to dostaneš na značky jako individuální dovoz, ale nikdy to nedostane homologaci.

    V US tuším nemají pro náklaďáky předpisy na ochranu chodců.

    Nicméně pořád nikdo neviděl crashtesty...

    Ta věc pořád může být naprosto spektakulární fail, a může být tím, kde Muskův božskej komplex bude poprvé znamenat opravdu VELKEJ problém. Zatím to jeho debilní nápady posírají jen decentně – Falcon Doors, prosklená střecha trojky, kreténskej yoke, to všechno se dá ustát a Tesla fanatici to kousnou (a jiný zákazníky zatím nepotřebujou).

    Auto, který na půlce trhů dost možná nepůjde prodávat, je trochu jiný kafe.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    a proč by je sakra zajímala evropa se cybertruckem, když trh pickup trucků maj v us.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: drobný design changes, zadní natáčení kol, zrcátka (v us nesmíš mít jen kamery), kratší předek ... takže to s tim designem myslej vážně :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jinak není pravda, že bych Teslu neměl rád.

    Nemám rád její fanatický fanoušky.

    A nemám rád to, že Musk lže svým zákazníkům (FSD).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Novejch prorotypů čeho? Nějakýho úplně jinýho Cybertrucku, kterej půjde prodávat v EU?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Učit se od nich je v pořádku, spoustu věcí dělají jinak a líp než ostatní.

    Ale stejně tak se Tesla bude muset poučit od ostatních, pokud se má stát velkou automobilkou nebo velkým čímkoliv. Třeba právě ve věcech jako je customer service, kterou má Tesla legendárně špatnou. Což je u automobilky s neustálýma problémama s kvalitou docela průser.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam