OMNIHASH: Podceňuješ množství a komplikovanost dílů auta, jako většina lidí tady.
Tohle je problém i u aut, kde byly ty díly dlouho stejný a není problém s kompatibilitou. U Tesly to reálně může být problém i pro Teslu samotnou, a pro 3rd party dodavatele to bude naprosto neprostupný peklo.
Už jenom zdigitalizovat všechny díly toho auta může být proces klidně za miliony dolarů, jen v člověkohodinách.
Ale když NEVÍŠ, kdy se co změnilo, protože Tesla to oficiálně neřekne? A měnily se různý věci v různej čas?
Ono má svůj docela dobrej důvod, proč normální automobilky zavádějí změny třeba jednou za rok, a větší jednou za několik let. Pak totiž víš, že když máš 2021 Mustang Mach E, tak na něj budou pasovat díly pro každej 2021 Mustang Mach E, a nejspíš drtivá většina dílů třeba někam do 2025 a spousta dalších klidně do 2030.
U Tesly Model 3 naprosto nemáš šanci zjistit, jak to je.
A pokud Teslu někdo nedonutí nějakým "right to repair" zákonem, tak pochybuju, že by dobrovolně dala k dispozici produktovou dokumentaci. Takže bys jí mohl získat jen tak, že bys rozebral tak 100 Tesel a zkoumal to...