• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NANUQ: Proto píšu, že se několik let vyráběl jen černý, ne celou dobu. Tuším 1918 - 1925.
    ICS
    ICS --- ---
    NIKDAS: a ještě je to připojený na internety...

    Jinak většinu času mluví o tom, že to má LED místo displeje a že v budoucnu budou balancovat load v rámci všech boxů v okolí a kdo ví co
    KEB
    KEB --- ---
    Uhlíkové dani se nevyhneme. Přechod na elektro je jistý, říká šéf Hyundai - iDNES.cz - PODCASTY | Podcast on Spotify
    https://open.spotify.com/episode/6qTr6UuTncK2Q9k4R09T8A

    Šéf hyundai
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    škodovka neuměla citigo vyrobit dost levně, protože to byl elektropaskvil na ICE podvozku :)
    KEB
    KEB --- ---
    Malý levný elektromobil Dacia Spring má už 40 000 předobjednávek
    https://www.hybrid.cz/maly-levny-elektromobil-dacia-spring-ma-uz-40-000-predobjednavek/

    Až si říkám, jestli si škodovka tím zrušením citiga neublížila
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    BOBASH: BTW to to o tom, že model T se dal koupit jen v černé je legenda, ze začátku výroby se v černé vůbec nevyráběl.
    "...in the first years of production from 1908 to 1913, the Model T was not available in black,[39] but rather only in gray, green, blue, and red."
    Ford Model T - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Nějaké tl;dr by nebylo? Stojí to za to? Moc se mi nechce věnovat 13min průpovídkám, abych se dozvěděl, že je to wallbox s timerem/appkou :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    HYPERVOLT - The smartest way to charge | Fully Charged PLUS
    https://www.youtube.com/watch?v=3bR9X3mb1Ew
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ty voe tady je denně vic prispevku než ve věcech veřejných.. uff
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Ve zkratce – neříkám, že Tesla nepůjde opravit. Říkám ale, že Tesla může být servisními náklady mnohem blíž třeba k Porsche než řekněme k naftovýmu Mercedesu.

    Naftovej Mercedes se čtyřválcem se po 10-15 letech života stává vozidlem chudého motoristy a dalších klidně 15-20 let zajišťuje mobilitu někoho, kdo nemá nejen na novej Mercedes, ale často ani na novou Dacii.

    Tesla dost pravděpodobně skončí spíš jako ojetý Porsche, který si sice ten člověk, co nemá na Dacii, může koupit (Cayenne teď začínají kolem 80 tisíc), ale nemůže ho provozovat, protože roční servis stojí většinou víc než to auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: No a to je právě vono. Ono opravdu leccos jde vytisknout, nebo vyfrézovat na CNC, nebo jinak vyrobit.

    Ale vyrábět to one-off nebo v malý sérii je vždycky naprosto nechutným způsobem drahý. Tu kliku na Teslu, která stojí podle různejch zdrojů asi 20 tisíc korun s instalací a DPH, nejspíš nevyrobíš levnějc.

    Auta starší 10 let, zvlášť ty co byly původem drahý, jsou přitom obecně závislý na dílech z levný druhovýroby. Spousta věcí, který na nový auto stojí desítky nebo stovky tisíc, se u aut 10+ let starých řeší dílem z druhovýroby nebo z vrakoviště, nebo nějakou kombinací.

    Jenomže na oboje, jak na velkosériovou druhovýrobu (a koneckonců i malosériovou), tak na použití věci z vraku, potřebuješ dostatečnou kompatibilitu. Už teď to může být často problém, když se některý věci mění po letech a mění se třeba jindy typ motoru, potom typ převodovky, pak něco na podvozku – a najít, ze kterýho auta to bude pasovat, je složitý.

    Ale s těma "dynamickýma změnama" u Tesel se ti může stát, že jsi úplně v prdeli a prostě nebudeš vědět. Nebo budeš zkoušet díly z pěti Tesel, aby to pasovalo.

    A nebo budeš odkázanej na servis Tesly, kterej má zatím hrůzostrašnou pověst.

    To všechno je problém, protože to snižuje životnost auta, snižuje to jeho dostupnost pro další majitele (existuje celej segment společnosti víceméně čistě závislej na dostupných ojetinách) a ve výsledku je to hrozně neekologický.
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: já jen že před časem na armádních novinách v diskuzí někdo popisoval, jak poptával 3d tisk titanového dílce asi 4 na 4 cm.

    U nás to pár firem prý nabízelo, ale reálně to dělali Němci. A stalo by ho to ve finále snad 130k, protože ten titanový prach je ukrutně drahý. Nechal to vyřezat z masivu.

    Tak mě zajímalo kolik stojí tisk něčeho snazšího než je titan :-D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A tady uvidíte, jak končí blbci, kteří zkouší autopilota pomocí flašky vody:
    Test autopilot Peugeot Romania gone wrong
    https://www.youtube.com/watch?v=qb4LmYFb6PA
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    KEB: Tbh, to jde kolem mne. Resi to procurement, ale bezne ty reklamy v tech kontextech mam. Docela dost na facebooku, abych rekl pravdu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ne, nejnebezpečnější jsou sloupy, které jsou neodolatelným lákadlem FSD, který je chce obejmout...
    KEB
    KEB --- ---
    PSYCHO: jaké jsou ceny?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: co kdyby chtěla vědět, jak bylo auto opravované po předchozí nehodě?
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: sloupy taky? Já myslel, že nejhorší jsou stromy, co se postaví motorkarovi ve 160i do cesty
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm a jak to ta pojistovna pozna ze zhorel prave ten neschvaleny dil ked bude na uhel
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Přesně. Jen když se podíváte, na jaký detaily se řeší svolávačky (a to fakt nejsou jen brzdy nebo airbagy, ale taky různý uchycení hadic a koncovky), jaká je kolem toho agenda a jak se to musí nejenom evidovat, ale taky vykazovat... No a pak si necháš vyrobit nějaký neschválený díl, kvůli němu ti shoří auto - a suď se s pojišťovnou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam