• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nurb to dalo na normálních brzdách, pánové z tamtoho videa měli problém s abs.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To je hezký, že když si k autu za 3,5 mega připlatíš dalšího půl mega, tak bude už i zvládat brzdit...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Problém není s Pepou, budou Pepové co mají papír na elektriku a budou v garáži skládat z pěti špatnejch baterek jednu dobrou a dvě úložiště do baráku.

    Problém Tesly není, že je elektrická, ale že je to nová automobilka. Nová automobilka na ICE auta (nebo nová na daným trhu) to má podobně těžký.

    Je to prostě běh na dlouhou trať, musíš toho spoustu vybudovat a udělat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Ne, ale má buďto 400 nebo 800 V, což bohatě stačí na to, abys to nerozchodil.

    Samozřejmě věci mimo motor/baterku může opravovat normální mechanik, to není problém.
    GOR
    GOR --- ---
    KEB: Hlavně BEV není elektrická lokomotiva a nemá na vstupním filtru 3 - 5 kV a předpokládám, že má odpojovač a vypínač (pokud nemá jen tavné pojistky) baterky.
    KEB
    KEB --- ---
    ADAM_SKIN: to je fakt, aspoň vyselektujeme ty neschopné :-D
    ADAM_SKIN
    ADAM_SKIN --- ---
    KEB: myslis, ze pepu bude trapit, ze nema na elektriku papir? zakladni znalost aby ho to nezabilo se nauci.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Mercedes-Benz teases upcoming hyper-efficient electric car with over 1,000 km (620 miles) of range - Electrek
    https://electrek.co/2021/11/25/mercedes-benz-teases-upcoming-hyper-efficient-electric-car-1000-km-620-miles-range/
    KEB
    KEB --- ---
    GOR: je otázka na co všechno může a bude ochoten si Pepa bez papírů na elektriku sáhnout.

    Nic to nemění na tom, že zbytek svojí profesionální kariéry můžou být Pepovi bev u zadele. I bez nich bude mít práce po kokot. Jeho syn už asi ne, ale Pepa bude v pohodě.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla offers $20k Model S Plaid Ceramic Brake Kit for optimized track handling

    For perspective, a Tesla Model S Plaid set the production vehicle record at the Nürburgring in Germany with a time of 7:30:909, running at 166.320 km/h (103.35 MPH). The Model S Plaid that set the record had zero modifications. “Completely unmodified, directly from the factory,” Elon Musk tweeted when the Model S Plaid set the record.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Hyundai Ioniq 5 vs Kia EV6: Electric DEATHMATCH!
    https://www.youtube.com/watch?v=9QSWMPb337c
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Kia EV6 and Hyundai Ioniq 5 battery overheating explained
    https://www.youtube.com/watch?v=YoWETRlSCoc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Ano, a s desetiletou Teslou budeš jezdit k Pepovi nejspíš taky, pokud bude možný získat na Teslu servisní dokumentaci a půjdou objednávat díly.

    Ale pokud tě výrobce s novou Teslou za 2 miliony pošle k Pepovi, tak se mu na to vysereš a koupíš si ekvivalentní BMW nebo Mercedes s podobnými parametry za podobný prachy.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KEB: ne, je to údajně reálná záležitost.
    GOR
    GOR --- ---
    KEB: Kdyz k Pepovi prijedu s petiletym Citigo iV, ze mi tlucou silentbloky, myslim, ze je vymeni bez mrknuti oka a bude mu u prdele, jestli jsou pod haupnou tri hrnce nebo trakcni stridac a synchronni stroj.
    KEB
    KEB --- ---
    Takže ano, tvůj Pepa servisák zvládne opravit 50 aut měsíčně a stačí mu k tomu dílna s jámou nebo zvedákem, skříň nářadí a možná, jestli je hodně profi, vyvažovačka na kola nebo geometrie.

    Průměrný věk pepovy opravy bude kolik let? Osm, deset? Pojede k Pepovi někdo, kdo si koupil auto za mego a víc? IMHO těžko. Jak říkám, Pepa v klidu dožije aniž by se musel učit elektriku. Když k němu dojede nějaký zouvalec s bev, tak ho umaštěný Pepa s rukama od oleje a cigarem v hubě pošle pryč, že tohle nedělá. Na dvoře totiž má minimálně pět starých spalovaku ve frontě. Vidím to na servisu, kam jezdím já a to mají bratři vaclavicci velice Dobrou pověst a já zatím nemám, co vytknout a to tam servisuju třetí auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Ale já nikdy neřekl, že to není řešitelný.

    Já jsem jen řekl, že aby se Tesla dostala na úroveň BMW, tak jí čeká spousta práce a obrovský investice.

    Tady totiž mají někteří pocit, že stačí extrapolovat nárůst prodejů Tesly, čímž jim vyjde, že bude za 5 let velká jako Toyota, a že to ostatní "se nějak vyřeší".

    Jsem si jistej, že Tesla bude mezi top 10 největších automobilek světa a má šanci i na top 5. Ale v průběhu toho, stejně jako Tesla ovlivňuje automobilovej průmysl spoustou inovací, a dál ovlivňovat bude, se bude sama muset nechat ovlivnit zbytkem průmyslu a "zkonformnět" alespoň částečně, protože jinak to nepůjde.

    Fakt bych považoval za pravděpodobnej scénář, že se někdy v průběhu týhle dekády spojí s některou tradiční automobilkou (merger s VW, nákup Stellantisu nebo tak něco), Musk se půjde věnovat Marsu, protože tohle už bude moc obyčejnej byznys, a postupně bude konvergovat k "normálnější" automobilce.

    Podívej se na historii Citroenu, tohle bude trochu podobný.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Fajn, takze sme dosli k tomu, ze je to resitelny, jen je to narocny :) kupodivu.

    Uz to asi nema smysl dal rozvadet
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jo a to jsem v předchozím elaborátu ještě ani nezmínil to, že má Tesla svůj skvělej systém dynamickejch změn ve výrobě, takže někdo, někde, bude muset udržovat šílenou databázi vzájemný kompatibility dílů a udržovat výrobu všech potřebných dílů.

    Protože zatímco vedlejší (nebo spíš zamýšlenej) efekt "zkostnatělosti" tradičních automobilek je, že jedno stahování oken pasuje tak do půlky produktů VW v rozmezí 15 let, a třeba páčka ovládání rádia pod volantem je stejná od Peugeotu 307 a Citroenu Xsara po tuším současnej Traveller a SpaceTourer (asi 20 let), u Tesly budeš mít díly, který budou pasovat do Modelu 3 od minulýho čtvrtka do příštího pondělí po obědě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Jinak samozřejmě můžeš servisní síť vyřešit tak, že si nasmlouváš existující neautorizovaný servisy a uděláš z nich svoji servisní síť.

    V Čechách tohle momentálně rozbíhá český zastoupení DongFengu, provozovaný realitkou/hypoteční společností Bidli.

    Ještě jsem to neviděl, ale jsem ochoten vsadit se o láhev whisky tak starý, že by si mohla koupit vlastní whisky, že to u zákazníků úspěch nebude.

    Tesla se navíc snaží nemít dealerskou síť, takže předpokládám, že nebude ty servisy chtít franšízovat, a už vůbec je nebude chtít míchat s jinejma značkama.

    Kdyby tohle odpadlo, tak samozřejmě není problém dát pár franšíz třeba Loudovi, kterej si postaví Tesla servis do řady vedle dealerství Škoda, Seat, VW, Audi, Porsche, Kia a Peugeot.

    Což je ale přesně věc, kterou pro image Tesly nechceš.

    Nicméně pořád si myslím, že nejlepší cesta pro Teslu, jak si pořídit servisní síť, by bylo koupit Stellantis.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam