• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    CUKI: A to na rovine u more je -20 jinejch -20 nez v Cesku? Promin, nepisu to s encyklopedii v ruce.

    Jo, nebyva tu -20 casto, ale obcas se zadari a svete div se, ty auta porad parkujou na ulici a jezdej.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak hodnotit ekologii a použitelnost technologie, hodnotami prodejů aut nadopovanými úžasnými ekodotacemi a znevýhodňováním konkurence, je IMHO trochu mimo.

    Poukazuji na problematické stránky elektromobility. A to nikoli za účelem její dehonestace. Osobně se beru za příznivce této cesty. Jen ne tím způsobem jakým se prosazuje dnes. S ekologií to totiž má pramálo společného.

    Například ty standardizované výměnné baterie beru za velký skok dopředu. A to i z toho ekologického pohledu.

    PSYCHO: A za tu dobu co tam bydlíš, všiml jsi si že jsi na rovině u moře? :-D
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    CUKI: Ja ti nevim, bydlim v Amstru a tady jsou garaze takovej luxus (narozdil od Tesly), ze v nich fakt neparkuje skoro nikdo. Normalne na ulici, nabijeni ze sloupku nebo z lampy a cau.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Kumulativně do konce letoška bude prodaných 16-17M EV, z toho větší část jsou čisté BEV (řekněme 10M)

    Co přesně je tvá pointa celé diskuze, CUKI?

    Že na trhu aktuálně není BEV přesně pro tvé potřeby? Fajn, pro mě taky ne, já bych potřeboval něco se spolehlivýma 400km dojezdu za 600 tisíc nové, co bych koupil čtyřleté za 400 tisíc :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Ty máš problém s porozuměním psaného textu? :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Twl cuki, musíš zasrat I další auditko, nestačí ti tvoje one man stavební show po půlce nyxu?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: ty brečíš? :))
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: No popravdě já si to u těch dnešních elektromobilů neumím vůbec představit. Vždyť ty baterie tam jsou na pevno. Tesla S pokud vím umožňovala výměnu na úplně jiném principu. Navíc ta výměna trvala 13h!!! To by tě asi přestalo bavit čekat na benzínce. :-)
    Já mluvím o tom že přijedeš je stojanu. Vytáhneš stávající a zasuneš novou jedeš. Tedy mluvíme o čase za který běžné benzínové auto nenatankuješ.
    Když jsou jde u různých forklift hraček, tak nevím proč by to nemělo jít u auta. Sám jsem takto kdysi baterie po šichtě vyměňoval kdysi dávno v GB.

    Tedy máš jiný příklad než tu Teslu S? Navíc do té doby dokud se nebudou vyměňovat napříč značkami je to úplně jiná story.

    JIMIQ: Tak jestli to vyvrácení je na úrovni tvých odpovědí, že je to vlastně není problém a nikdo to neřeší, tak se nedivím že ty studie vznikají :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak hlavně, že na nic nezapomněl, projel jsem asi třetinu a ty výpočty jsou úžasný :-D

    Video podobné informační hodnoty dokážu vytvořit i na druhou stranu a stejně jako on nemusím nijak lhát (tedy čísla jsem si neověřoval), jen stačí nemluvit o podstatných věcech.

    Ono je rozdíl jestli jsi nějakej podělanej jůtůber a nebo držíš při životě energetickou sít. Já naštěstí nespadám ani do jedné skupiny, takže se můžu jen pousmát :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    W_NOICE78: to je vskutku smutne, to aj kolega z prace co je bmw fanboi povedal, ze hrozne

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Sousedův bobr (◜௰◝)╯

    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Cuki si na internetu nasel tech dokola opakovanych 15 nesmyslu o elektromobilech a opakuje je znovu tady. To snad neni pravda

    Mene ekologicke z uhli - vyvraceno
    Nabijeci spicky - vyvraceno
    Problem s nabijenim v zime - vyvraceno
    Atd atd
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Neujalo se to proto, že ani v rámci jedný automobilky se standardizovanýma baterkama (Tesla) to ani v rámci pokusnýho provozu nedávalo dostatečnej smysl ani na to, aby to zkusili nasadit komerčně.

    Dtto kdokoliv další kdo to zkoušel.

    Standardizovaný baterie budou v rámci jednoho výrobce nebo víc výrobců sdílejících stejnou platformu, ale výměnný tak, aby se to dalo používat místo nabíjení, nebudou nikdy. Bylo by to prostě složitý a drahý.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Tak to není neujalo. Pokud se elektromobilita má nějak rozšířit, tak se ty baterie musí nějak standardizovat. A hlavně v tuto chvíli to fakt nemá cenu, protože je to jen zábava bohatých. Většina lidí si nekoupí nové ani normální konvenční auto natož tohle.

    Tenhle systém ještě na svět teprve musí přijít. Krom té výhody že tu baterii nemusíš vlastnit. Tedy kupuješ na ní bezpečnou záruku, tak by se tím vyřešili ty špičky. Naopak by se dali lépe využít bezemisní zdroje. Ty baterie se totiž dají dobíjet třeba čistě jen ze slunce. Pak už to dává úplně jiný smysl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Zkoušel to nějaký izraelský startup a zkoušela to i Tesla, Model S s tím dokonce snad v konstrukci počítal.

    A neujalo se to, protože je to ve výsledku drahý, komplikovaný a navíc problém s tím, že si pak musíš baterii pronajímat a nemůžeš jí vlastnit.

    Kromě toho, proč se snažit manipulovat s půltunovou baterií, když už máme nabíječky, co nabijou auto na 300 km za 15 minut, a budeme mít ještě rychlejší za pár let?
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH:
    BOBASH:
    BOBASH: Nebaví mě furt dokola opakovat totéž, takže toho nechám.
    V2G znám, psal jsem o takovém použití už dřív, nesetkal jsem se tu moc s pochopením.
    Nebude to žádná dominantní změna. Ale reaguje přesně na 2 nedostatky špičky a využitelnost bodu č.4 (tedy alespoň z části, druhá část této techniky musí být neustále v pohotovosti, třeba hasiči)

    Ale zajímá mě to vyměňování baterií, kde se to zkoušelo a proč se to neujalo?
    V tom já zase vidím naopak cestu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: 15 let na přechod osobních aut na EV je dost dlouho.

    A ne, nepočítá se do toho všechno, co má kola. Týká se to jen osobních aut a mám pocit, že snad dodávek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ad 3) – uhelky ještě nevypneme dost dlouho, a mimochodem nevím jak s uhelnou, ale s plynovou elektrárnou už vychází elektromobil ekologicky líp.

    Ad špičky – elektromobily můžou do značný míry naopak pomoct využít nevyváženost zdrojů jako solár a vítr, teoreticky dokonce i vyrovnávat špičky (V2G, něco si o tom přečti).

    Obecně si o tom něco přečti a pak přijď zpátky, ať ti tu nemusíme všechno vysvětlovat od základů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Když necháváš pravidelně stát auto dva měsíce v koutě, tak je to z mnoha důvodů problém i s autem na benzín. A moc si nedokážu představit běžnou situaci, kdy se to děje.

    (jo, možná to bude trochu problém u kombajnu, ale než se dostaneme k elektrickým kombajnům, tak to bude chvíli trvat)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam