Tak já se taky zapojim, aby se neřeklo... Nabíjení na Sídlištích, který se tu zmiňovalo, se řeší, buďto způsobem jako my, osobníma baterkama, jako ZipCharge, nebo z lampy, jako to staví třeba slovenský Seak. Nebo to prostě píchneš k Lidlu. Fakt to neni takovej problém.
Nabíjet na rychlonabíječce z 0 do 100 je úplněj nesmysl, a ta baterka půjde do hajzlu celkem svižně. Takže tady ten peak dělat problémy nebude. Domácí nabíjení je zase obdařený load balancingem, takže nikdy nemáš větší odběr, než má barák přidělenej. A to nemluvim ani o tom, že (teď nevim, jestli si to pamatuju správně) cca 2 000 000 EVs budou mít nároky na síŤ zhruba na 20% odběru domácností. Takže pro grid je to fakt s prstem v nose.
A stejně tak půjde dohajzlu, když by se měla dát jednoduše vyndat (a to nemluvim ani o váze), ale že ten kontakt se prostě zákonitě musí nárazama vysrat (odzkoušeno). Pronáje baterky ve formě, že máš tu bateru napevno ale platíš jí jako subscription místo jednorázově je jenom cesta, jak si to celkem výrazně prodražit, IMHO.
Co ale je fakt, že kvůli honbě za cenou se může vrátit issue s thermal managementem, protože, jestli se nepletu, Dacia na baterkách netopí a narozdíl od DC chrgingu to neni ani v příplatku, co jsem koukal. Takže kombinace DC nabíjení a studenejch baterek bude ještě sranda, odhaduju.