CUKI: dejme tomu že máš pravdu, diskuze na nyxu s tím něco provede? :)
ale jinak výměna baterií se zkoušela a je to neprůchozí - majitel elektroauta chce vlastnit svou baterii a nechce si ji nechat kurvit někým jiným. Plus jak moc by se opotřebovávaly ty kontakty? A umíš si představit jak obrovský ty kontakty musí být při 800V, 400kW (peak výkon) baterce?
Řešení je 350kW nabíječka, BMS baterky co ji udržuje v nějaké teplotě (žere to 0,00 nic, protože když máš 75kWh baterku a je izolovaná, tak ji stačí řekněme 200W kontinuálně při mínus 20 stupních a ještě míň - defakto větrák a pumpa při +50) a jseš good to go. Jak říkám - je to non-issue.
A prosím tě, jak se dnes prosazují elektromobily? To myslíš jako těch 6000€ v Německu a $7500 v USA? To je nějaké protlačování nasilu? Nebo ten zákaz prodeje nových ICE v 2035? Rád bych v tomhle měl od tebe jasno.