• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: No nevím nikdy jsem kontrolovat olej nemusel, prostě ho jednou za 18měsíců vyměním :-)
    Fakt že kapacitu baterie je dobré využívat maximáně z 60% je prostě fakt. Spodních 20% vůbec neva. Je to prostě akutní rezerva. Těch horních 20% nabíjet když víš že je to potřeba na delší cestu no.

    ICS: A jakej je rozdíl mezi kontaktem na nabíječce a tím na článku? To je úplně stejnej problém.

    pronájem pokud to prodraží, tak jen ukáže reálnou cenu a dojezd baterie. Protože mě přijde že taky každý očekává, že mu vydrží milion.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: Na to má kontrolku už Octavia 2 TDI z roku 2004. Nicméně neni to tak hrozné, vše řeší ta appka od MB. Pokud víš že zejtra pojedeš jenom pro rohlíky tak si udržuješ nabití 30 % - 50 % pokud víš že zítra pojedeš daleko tak nabiješ do 100 %. Degradace se první majitelé přestižních značek (A že je to problém potvrzuje ve videu i Shmee150 kterej má Taycan turbo) imo nemusí bát. Automobilky to pro prvomajitele budou řešit výměnou nebo kulancí i kdyby na tom měli krátkodobě krvácet - nemůžou si dovolit špatný image elektromoblity když je to JEDINÁ cesta do budoucna. Lidi co si však bezemisní mobilitu vyseděli před branami autobazaru pošlou do prdele.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: no, treba nam nejake baterky, ktore znesu hrube zaobchadzanie, lebo s tolkymi podmienkami co si musi clovek pamatat mi to pride ako fosil, kde musim kontrolovat ci mam dost oleja :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ICS: že jo, já si myslim, že všichni cinkaj nabíjením na sídlištích, ale spíš si myslim, že to bude tak, že nákupáky si na parkoviště postaví soláry, k tomu baterky a nabíječky a u pokladny k nákupu řekneš ještě "jo a stojan trojka". Prostě si k nákupu zaplatíš nabíjení a hotovo.
    ICS
    ICS --- ---
    Tak já se taky zapojim, aby se neřeklo... Nabíjení na Sídlištích, který se tu zmiňovalo, se řeší, buďto způsobem jako my, osobníma baterkama, jako ZipCharge, nebo z lampy, jako to staví třeba slovenský Seak. Nebo to prostě píchneš k Lidlu. Fakt to neni takovej problém.

    Nabíjet na rychlonabíječce z 0 do 100 je úplněj nesmysl, a ta baterka půjde do hajzlu celkem svižně. Takže tady ten peak dělat problémy nebude. Domácí nabíjení je zase obdařený load balancingem, takže nikdy nemáš větší odběr, než má barák přidělenej. A to nemluvim ani o tom, že (teď nevim, jestli si to pamatuju správně) cca 2 000 000 EVs budou mít nároky na síŤ zhruba na 20% odběru domácností. Takže pro grid je to fakt s prstem v nose.

    A stejně tak půjde dohajzlu, když by se měla dát jednoduše vyndat (a to nemluvim ani o váze), ale že ten kontakt se prostě zákonitě musí nárazama vysrat (odzkoušeno). Pronáje baterky ve formě, že máš tu bateru napevno ale platíš jí jako subscription místo jednorázově je jenom cesta, jak si to celkem výrazně prodražit, IMHO.

    Co ale je fakt, že kvůli honbě za cenou se může vrátit issue s thermal managementem, protože, jestli se nepletu, Dacia na baterkách netopí a narozdíl od DC chrgingu to neni ani v příplatku, co jsem koukal. Takže kombinace DC nabíjení a studenejch baterek bude ještě sranda, odhaduju.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PSYCHO: V Holandsku nemají ve škole zeměpis? Třeba přímořské a kontinentální klima ti nic neříká? Změna teploty s nadmořskou výškou?
    Celý svět nevypadá (naštěstí) jako Holandsko.
    Tato technologie se musí ujmout v celém světě. Nikoli jen v těch pár bohatých flecích na mapě.

    PSYCHO: No nejvíc jsem jich zatím viděl v Norsku ve čtvrtích, kde vytápěli i chodníčky aby se tam nedržel sníh :-)


    JIMIQ: No on tu baterii nebude vlastnit on si ji jenom "pronajme"
    Koupíš auto koupíš ticket na baterii o takových a takových parametrech. Pak se bude výrobce i provozovatel těch baterií snažit aby se nedobíjela nějak špatně. Ochrana BMS bude na ní.

    Ano konektor je třeba řešit, ale když dobíjíš auto 350kW tak se jedná o stejný problém. Vše se dá řešit sério-paralelním pospojováním podobně jako u stojanu.

    No 75kWh tedy není zrovna standard. Některé mají třeba jen třetinu. a 200W na to fakt nestačí i kdyby jsi to vyhříval kontinuálně. Navíc nepoužiješ to auto několik dní a jsi v prdeli i kdyby byla plná. Prost to problém je s tím se smiř.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Mercedes dále píše. Je to docela Alchymie. Na další stránce ještě radí nabíjet od 20 %

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: dejme tomu že máš pravdu, diskuze na nyxu s tím něco provede? :)

    ale jinak výměna baterií se zkoušela a je to neprůchozí - majitel elektroauta chce vlastnit svou baterii a nechce si ji nechat kurvit někým jiným. Plus jak moc by se opotřebovávaly ty kontakty? A umíš si představit jak obrovský ty kontakty musí být při 800V, 400kW (peak výkon) baterce?

    Řešení je 350kW nabíječka, BMS baterky co ji udržuje v nějaké teplotě (žere to 0,00 nic, protože když máš 75kWh baterku a je izolovaná, tak ji stačí řekněme 200W kontinuálně při mínus 20 stupních a ještě míň - defakto větrák a pumpa při +50) a jseš good to go. Jak říkám - je to non-issue.

    A prosím tě, jak se dnes prosazují elektromobily? To myslíš jako těch 6000€ v Německu a $7500 v USA? To je nějaké protlačování nasilu? Nebo ten zákaz prodeje nových ICE v 2035? Rád bych v tomhle měl od tebe jasno.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: promiň, čtu jen nějaký brek :))
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: Mmch. Ve Svedsku to taky nevypada o moc jinak. Vyhrivany garaze fakt nejsou nejaka bezna vec.
    Norsko neposoudim, tam pravidelne nejezdim.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    CUKI: A to na rovine u more je -20 jinejch -20 nez v Cesku? Promin, nepisu to s encyklopedii v ruce.

    Jo, nebyva tu -20 casto, ale obcas se zadari a svete div se, ty auta porad parkujou na ulici a jezdej.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak hodnotit ekologii a použitelnost technologie, hodnotami prodejů aut nadopovanými úžasnými ekodotacemi a znevýhodňováním konkurence, je IMHO trochu mimo.

    Poukazuji na problematické stránky elektromobility. A to nikoli za účelem její dehonestace. Osobně se beru za příznivce této cesty. Jen ne tím způsobem jakým se prosazuje dnes. S ekologií to totiž má pramálo společného.

    Například ty standardizované výměnné baterie beru za velký skok dopředu. A to i z toho ekologického pohledu.

    PSYCHO: A za tu dobu co tam bydlíš, všiml jsi si že jsi na rovině u moře? :-D
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    CUKI: Ja ti nevim, bydlim v Amstru a tady jsou garaze takovej luxus (narozdil od Tesly), ze v nich fakt neparkuje skoro nikdo. Normalne na ulici, nabijeni ze sloupku nebo z lampy a cau.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Kumulativně do konce letoška bude prodaných 16-17M EV, z toho větší část jsou čisté BEV (řekněme 10M)

    Co přesně je tvá pointa celé diskuze, CUKI?

    Že na trhu aktuálně není BEV přesně pro tvé potřeby? Fajn, pro mě taky ne, já bych potřeboval něco se spolehlivýma 400km dojezdu za 600 tisíc nové, co bych koupil čtyřleté za 400 tisíc :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Ty máš problém s porozuměním psaného textu? :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Twl cuki, musíš zasrat I další auditko, nestačí ti tvoje one man stavební show po půlce nyxu?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: ty brečíš? :))
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: No popravdě já si to u těch dnešních elektromobilů neumím vůbec představit. Vždyť ty baterie tam jsou na pevno. Tesla S pokud vím umožňovala výměnu na úplně jiném principu. Navíc ta výměna trvala 13h!!! To by tě asi přestalo bavit čekat na benzínce. :-)
    Já mluvím o tom že přijedeš je stojanu. Vytáhneš stávající a zasuneš novou jedeš. Tedy mluvíme o čase za který běžné benzínové auto nenatankuješ.
    Když jsou jde u různých forklift hraček, tak nevím proč by to nemělo jít u auta. Sám jsem takto kdysi baterie po šichtě vyměňoval kdysi dávno v GB.

    Tedy máš jiný příklad než tu Teslu S? Navíc do té doby dokud se nebudou vyměňovat napříč značkami je to úplně jiná story.

    JIMIQ: Tak jestli to vyvrácení je na úrovni tvých odpovědí, že je to vlastně není problém a nikdo to neřeší, tak se nedivím že ty studie vznikají :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak hlavně, že na nic nezapomněl, projel jsem asi třetinu a ty výpočty jsou úžasný :-D

    Video podobné informační hodnoty dokážu vytvořit i na druhou stranu a stejně jako on nemusím nijak lhát (tedy čísla jsem si neověřoval), jen stačí nemluvit o podstatných věcech.

    Ono je rozdíl jestli jsi nějakej podělanej jůtůber a nebo držíš při životě energetickou sít. Já naštěstí nespadám ani do jedné skupiny, takže se můžu jen pousmát :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    W_NOICE78: to je vskutku smutne, to aj kolega z prace co je bmw fanboi povedal, ze hrozne

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam