• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak ona nemusí pak vážit 600kg. Navíc se dá rozčlenit do segmentů.
    A složitý udělat na to stroj moc není. Ona ani ta benzínka není úplně jednoduchá stavba.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no jenže Tesla samotná v průběhu příštího roku bude mít v oběhu 4 typy akumulátorů (18650, 2170, 4680 a LiFePo) a to jen na základě buněk. Teď ještě v každém autě je to jinak poskládané.

    Naopak VW bude mít 10 modelů (střelba od boku, BOBASH ví lépe) s v podstatě stejným akumulátorem, akorát jiné kapacity, protože jednotný podvozek.

    Ale jak říkal KEB, manipulace s 600 kilovou baterkou je o prdu, plus ty kontakty (je rozdíl vyměnit nabíječku na okraji auta, nebo v přední části a něco co je uprostřed ve "střevech" když se to porouchá-rozjede)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Bavíš se o prodeji. To není to samé kolik jich jezdí. Víš kolik se prodalo na celém světě spalovacích aut? Mnoho miliard. a 1,6-1,9 miliardy jich je stále v oběhu.
    Tedy 17M je zatím stále nic. Druhá věc je fakt že to musíš ještě navíc podělit počtem typu akumulátorů. A to jsi pak v pr... :-)
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: obrovskej wallbox jsem zmiňoval přesně v tom kontextu jak říkáš. Hlavně proto, že tu furt poslouchám kolegu jak vypráví po telefonu klientům, že skutečně nepotřebujou 22kW wallbox na svojí i3 :-D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jak se ti líbí ioniq 5? oproti audi na meb?
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: ten argument vlastní baterky je blbost. Taky nevlastnis flašku od piva. Nekupujes baterku, ale elektriku v ní. Co je skutečný problém tohoto principu je ta manipulace. Bude to těžké a velké. Takže to bude muset být hranol něco jako dvě baterie do kamionu za sebou a to auto podle toho bude vypadat, to znamená hnusně. Takže by úplně odpadla designová různorodost, protože by se tomuhle standartu museli všichni přizpůsobit od Audi až Volvo. U osobáků je to blbost.

    Ale kamióny jsou něco jiného, tahače vypadají stejně všechny skoro stejně, tam by to mohlo dávat smysl i kvůli rychlosti. Ale zase to znamená přijmout jednotný standard a to by museli tlačit politici a to se nestane :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Ten obrovskej wallbox to není mé slovní spojení, to jsem zde převzal, a předpokládám že obrovskej bylo myšleno jako tok nikoli velikost :-)

    JIMIQ: Jo v tom si taky dělám iluze. Podle mě pokud bude tarif třeba na zelenou energii (v době kdy svítí) a pak dražší z konvenčních zdrojů, bude ta motivace lidí někde jinde. A budou navíc platit skutečnou spotřebu. Pro regulaci sítě to pomůže víc než cokoli jiného.

    Stejně tak pokud tě natankovat elektromobil přijde v době kdy je bezemisní přebytek zlomek ceny než když to pojede z uhlí.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: jinak 17M dobíjecích aut je pár? A příští rok se prodá dalších 10M a 2023 15M, to už bude celkem 42M, z toho dejme tomu 28M BEV. A swapovací stanice ve velkým furt nebudou existovat...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: přesně tak. Myslím že těch 7,2kW což bývaj palubní nabíječky na střídavý proud je v pohodě dostačujících. Nikdy bys neměl jít na nulu, takže dejme tomu v nouzi ti zbyde 10%, to je 7,5kWh a potřebuješ dobít 67,5 a to jen v případě, že další den potřebuješ ujet zase 500 a víc km. Prostě extrémně okrajový případ. A když už jedeš 500km tak se v půlce na 20 minut stavíš na dobití a přečteš si zprávy, jestli nevznikla nová varianta covidu nebo nezačala třetí světová, případně projedeš nyx abys zjistil jestli tu někdo nešíří dávno vyvrácené elektromobilové mýty :D
    ICS
    ICS --- ---
    CUKI: a maníci stále vesele jezdí a všichni jsou spokojení :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Hele, když speciálně kvůli tobě vybiju do mrtva Ioniq 5 a natočím ti video, jak ho nabíjím z nuly, uznáš, že meleš kraviny o věcech, kterým nerozumíš, a přestaneš votravovat?
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ICS: Ne všechno máme blízko, stavebko je pohůdka a nic tu netrvá. :-) Nyx místo kde jsou lidi odtrženi od reálného světa.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: No protože jich je pár. Ta doba teprve přijde. když zrovna daty v auditku někdo přišel s nesmyslem, že ti přijedou dva maníci s vozejkem dobýt auto na ulici a pak odjedou a přijedou až se to nabije, tak tohle je proti tomu ekonomický zázrak :-D


    DZODZO: jo na D02 Ještě jsi mohl mít D01 :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: K nám to dojde, až to bude potřeba. Zatím jsou Ionity vždycky poloprázdný.

    A už teď se objevujou docela velký:

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: v dielni mam nejaku trojfazovu zasuvku, teraz neviem ci tam ma 4 alebo 5 tych paliciek, tak ale aj 9,5kW to mas 80% zo 75kWh je 60% to je za nejakych 6,5 hodiny nabite :)
    ICS
    ICS --- ---
    FORTRESS: Tak u nás je naštěstí všechno blízko všemu, takže se NIMBY moc řešit nemusí, ne? :) Ale je to samozřejmě jeden z důvodů, proč stavební povolení na dobíjecí bod trvá vydat rok a půl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Wallbox není obrovskej, je to obvykle krabice na zeď velikostí cca odpovídající karmě do koupelny (karmě, ne boileru).

    75 kWh baterku (což je skutečně u dnešních elektromobilů standard a taky nadále bude) nabiješ při 11 kW, což utáhne ještě relativně běžnej jistič, v pohodě přes noc i z téměř nuly do téměř plna.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: s chytrým elektroměrem půjde udělat reálná hodinová sazba, některá tepelná čerpadla už se umí připojit na internet a přečíst si ceny elektřiny a podle toho natopit taktovací nádrž (akorát dodavatel elektřiny to nebere v potaz, zatím)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Možná někde ke nejsou NIMBY / BANANA problémy a energetický nároky střední obce a nutnost k nim dotáhnout dostatečnou kapacitu.

    BOBASH: Čtu si to a zkracuju i servisní intervaly. Auta si nenechávám moc dlouho po záruce. R8 bude výjimka.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: to bys musel mít 3 zásuvky 230V a tři díry na autě, ne? Trojfázovým dobiješ 380x25 jestli se nepletu (9,5kW)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: A přečetl sis někdy, jak by ses měl správně chovat k benzínovýmu motoru?

    Já jen že dodržet úplně všechno, co máš s autem dělat fakt správně, je vopruz vždycky. A tak nějak se počítá s tím, že to je jen optimální stav.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam