CUKI: Ne, nepotřebovali bychom 5-6 Temelínů, potřebovali bychom zhruba jeden dostavěný (čtyřblokový) Temelín.
A to jsem to počítal z celkové spotřeby benzínu a nafty, takže s tím, že by na elektřinu jezdilo úplně všechno, co dneska jezdí po silnicích. Včetně náklaďáků, traktorů atd.
Navíc na to máme 30 let.
Ad cena energie – nevím, kde jsi vzal 20 Kč/kWh, ale je to píčovina. Tolik stojí energie snad jen na Ionity když nemáš zákaznickou kartu, s ní stojí 8 Kč/kWh. Elektřina pro domácnost stojí pořád něco kolem 3 Kč/kWh, pokud jsi teda nebyl vocas a neměl jsi Bohemia Energy.
I při nabíjení na Ionity (se zákaznickou kartou) jezdí Enyaq za cca 1,40 Kč/km, což je furt levnější než většina spalovacích aut. Na Ionity ale nabíjíš jen při dlouhých cestách a první nabití máš furt z domu, takže prvních 300-400 km máš ještě za nižší cenu, která může být i pod 0,50 Kč/km (a nebo zadarmo, když máš doma soláry).
A těch baterií tam bude muset být tolik, kolik píšu, protože přes den je nestihneš dobíjet. Respektive pokud bys měl tý měnící stanici přivedenej takovej výkon, abys mohl průběžně nabíjet ty baterie, tak už můžeš průběžně nabíjet ty auta.