• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    v tej tabulke su vsetko jednotky v kWh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI:

    Created:09.18.2018
    Classification:Battery Storage
    PV Capacity:2.70 kW
    Battery Capacity:7.2 kWh
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: A jednotky by nebyly ? Případně info o množství Wp a baterii?
    dík
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GOR: tesne vedle, iba tesany bez privlastku, ale aj cez velke tesany som uz isiel

    FORTRESS: v prilohe su raw data z wattrouteru za celu zivotnost, na zaciatku do spustenia elektrarny 18.9. tam su nejake hausnumera, zaujimave su v podstate iba 4 stlpce Surp. (prebytky), ConsHT (spotreba z DS, mam iba vysoky tarif), Prod. (vyroba) a SSR1 (pripojeny bojler na predohrev vody)

    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: Tak zrovna Seak dělají i hezčí ty lampy, nevim, proč si je doma udělali horší, než umí :)

    COMODOR_FALKON: Oni tam mají ještě trošku větší diskotéku místo té černé bedny, řídí tam celý grid, a do té nabíječky by mělo jít jen to, co nejde do lampy. Aspoň to nám teda prezentovali...

    KEB
    KEB --- ---
    CUKI: jasně stačí jedna velká krava bedna jako třeba trafacka nebo kotelna a hodně šňůr, že jo :-D
    GOR
    GOR --- ---
    DZODZO: To jsou Velke Tesany u Kromerize?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO:
    FORTRESS: nebo klidne za cely tri roky nebo jak dlouho uz to mas :))
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Ono těch baterií nemusí být nějak moc. Ráno jich bude míň k večeru víc no :-) Podle přebytku či nedostatku by jsi v aplikaci zjistil kolik kde je aktuální cena. Pokud by byl nedostatek, tak by se to dobíjelo draho ze sítě.

    Dobíjet by to z nich taky šlo, ale nemělo by to význam, je to pomalé, navíc by jich moc být nemohlo.

    Ale máš pravdu základ je do dobíjet přímo ze zdroje. tedy ta FVE by měla smysl právě kolem těch tankovacích míst. Ale přebytky můžeš využít jen do baterie, jinak to neřeší regulaci.

    BOBASH: Tak Bled je dneska takovej zábavní park. Tam jsme měli problém vůbec i zaparkovat.

    KEB: Velkej sídlák=velká lampa :-)

    COMODOR_FALKON: Při běžné Brněnské cestovní rychlosti 5km/h to dáš i několikrát
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: Přesně tohle jsem chtěl vidět. Nenasdílíš stats za celý rok?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Uvedl jsem Brno, tam jich je 6. Pokud by to bylo nějaké místo za Brnem (kde už spotřeba významně klesne spolu s rychlostí), tak pořád není problém si udělat krátkou přestávku někde po cestě u 50 kW nabíječky a stačí to.

    PETER_PAN: Taky pravda :-D Na druhou stranu - v podstatě všechny leasingovky jsou pražské, takže kdo nekupuje auto za hotové, má na autě pražskou espézetku, de facto natrvalo…
    Takže nepochbuji o tom, že i mnoho rodilých Brňanů, kteří nikdy Brno neopustili, má pražskou SPZ :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: hm tak tabulka poctu dobijania hovori jasne - zaujem o to je :) hlavne si myslim, ze by to mala byt nejaka bytelna kovova skrina, lebo to bude vdacny objekt vandalizmu (a nemyslim tym len od ICEmanov :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Zkošel jsem hledat, čím to je a našel jsem tohle:
    "(...)u chodníku mají vcelku velký černý box pro umístění měření a dalších nutných součástí nabíjecí stanice. Ta bude pak na samotné lampě nad tímto boxem a měla by umožnit nabíjení dvou elektromobilů maximálním výkonem 22 kW."
    Podívejte se, jak budou v Praze vypadat chytré lampy pro nabíjení elektromobilů | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/podivejte-se-jak-budou-v-praze-vypadat-chytre-lampy-pro-nabijeni-elektromobilu-5937

    Pokud tomu rozumím správně, tak ta pražská lampa je samostatný modul s 2x 11 kW
    Ta slovenská nabíječka má dle všeho "krabici" někde uklizenou a dobíjí skrz 3 lampy á 5,5 kW

    Nicméně při hledání jsem narazil i na tohle - jsou tam sice zastaralé, přesto zajímavé statistky:
    https://www.smartprague.eu/images/uploads/projects/end-reports/Nu3rlbgAq_K48Pqt.pdf.pdf.pdf
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak s prazkou znackou treba - se boji. ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Třeba jdeš na oběd někam, kde není nabíječka... Prostě je to už komplikace.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Jasně, ale existuje nějaký speciální, supertajný důvod, proč bych v tom Brně neměl nabíjet…?
    Pokud bych tam jel e-Soulem, tak mi bude chybět cca 33 kWh do plné baterie - a v širším centru Brna je 6 nabíječek 50 kW a 2 nabíječky 11 kW
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: u nas nedela moc slunna nebola, vcera a dnes to bolo lepsie... http://tesany.kirril.com:3/wr.py
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: hm divne, v bratislave maju ovela mensiu krabicku

    Slovenská firma nainštalovala prvé nabíjačky v rámci verejných lámp
    https://www.teslamagazin.sk/nabijacie-stanice-lampy-seak-energetics/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Že pokud nenabiješ v tom Brně, tak budeš dojíždět s dojezdem zhruba 0 km. A nebo taky nedojedeš...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FORTRESS: Moc netuším, co je na tom adrenalinového...
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    FORTRESS: Kolik dala FTV fakt nevím, ale tak ze třetiny byla zavátá sněhem a nepředpokládám, že to roztálo. Jinak mě solární zisky pokryjí cca 1/3 spotřeby v topné sezoně (topení, TUV).
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    STETKINS: Hejtění ;) To kdybych pořádne rozbalil tak mě zavřou. Jen mi šlo o informace.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    FORTRESS: Fascinující jakým způsobem jsi se dostal od mého názoru na využitelnost baterií v autě k vyrovnávání v rozvodné síti k rozbíjení teze o zimní udržitelnosti o který jsem nikdy nenapsal ani slovo, protože v našich zeměpisných šířkách je to nesmysl...
    Ale chápu, došli argumenty na hejtění, tak se musí přeskočit jinam :-D
    Appku na FTV nemám. Mám je totiž už hrozně dlouho, takže jsem solární baron a zajímají mě jen dotační výnosy :-D
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    STETKINS: No ceny energií dost prodražujou tenhle "benefit" proto to říkám. A u FTV na appce vidíš kolik to vyrobí / na kolik procent jedou takže jsem jenom chtěl vědět jaký máš hodnoty ty. Aby už se rozbila konečně ta teze o zimní udržitelnosti nabíjení auta ze sluníčka.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    FORTRESS: Jak to prověří letošní rekordní ceny energií - hele tak to ti řeknu úplně přesně - v době, kdy by se nějaká taková infrastruktura bude stavět, bude cena z roku 2021 všem úplně u prdele a budou řešit spíš tu aktuální :-D
    Jinak benefit nabíjení neznamená, že tě firma nechá zadarmo nabíjet...

    Na FTV jsem nekoukal. Když jsem ráno odjížděl, tak na solárních kolektorech bylo nějakých 45°C a FTV nic nedávala páč byla pod sněhem a předpokládám, že to nejspíš ani neroztálo.
    Nicméně byl to příklad a navíc se cena na trhu úplně neřídí výkonem mých 4,4kWp...
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo jestli máš rád adrenalin tak jo.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FORTRESS: Jasně, ale skoro 400 km range znamená, že v pohodě zvládneš jet z Prahy do Brna (2* ~210 km) na obchodní oběd…
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Pokud chceš "ekologicky" a/nebo (zatím) ještě levně dobíjet doma a správně počítáš s tím že poměr e-auto/nabíječka 8:1 nevydrží dlouhodobě tak si ten range musíš pořád dělit dvěma. Kilometry jsou navíc dopočítaný ze 100 % do 0 % baterie + degradace časem. K tomu ale už se vracet nebudu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FORTRESS: Tak pokud KIA zvládne skoro 400 km při rychlosti 130 km/h s 64 kWh baterkou, tak mi to přijde jako celkem solidní dojezd…

    Spíš v Mercedesu by asi měli trochu vylepšit kvalitu…
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak to netušim, podle mě budou nutné výhledově baterky alespoň 120kWh aby to někam dojelo. EQS se 108 je asi první vlaštovka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam