JIMIQ: Jo koukám na to BMW I3 když jsme u té garance má po 100 000Km garantovaný dojezd neuvěřitelných 91km! A to jen za 0M9Kč!
Pokud budeme řešit reálnou spotřebu a v zimě, tak budu rád že po cestě z domu dojedu s nahřátou baterku na první benzínku :-)
BMW i3: cena, dojezd, specifikacehttps://www.hybrid.cz/bmw-i3-cena-dojezd-specifikace/Ionic jezdí se super spotřebou na to jak je to z venku velká krabice, ale garantovanou výdrž nemá vůbec
Zoe reálná spotřeba dle testů přes 20 garantovaná životnost 2 roky!
To jsou přesně ty důvody o kterým mluvím že ta výměnná standardizovaná baterie je krok kupředu.
Nevím každej kdo má ochcávku podobné motoráže mi tvrdil že jezdí spolehlivě pod pět a to se bavíme o autech 20+let. Někteří jsou schopní jezdit pod 4. Ale to chce brát trochu s rezervou.
Co se týče benzínu. Tak u mého Yarise není problém přejet Německo za 4,2l pokud jedu po dálnici 100 max 110Km/h Letos jsem dojel (dál po okreskách, krátké trasy) až před Pyreneje za 4,5l. A to jsem křižoval v F 2x docela solidní kopečky.
Plně naložen na několika měsíční cestu, 2+pes, 50l vody, na zimních, klimoška,...
Dál už je to jiná písnička ale i přes to že jezdíme fakt po horách (a dost často mimo asfalt, často i cesty jsem) se vrátil se spotřebou do 5,5l. (necelých 10k km) Ale takové hory tu fakt nemáme. 10k km po Skandinávii, kde nějaké kopce sice jsou jsme dali přes 10k km jsme dali kolem 5ti litrů.
BOBASH: Nechceš jít pracovat do distribuce? Pokud by jsi tu energii dokázal dopravit s takovými ztrátami, tak by jsi byl pravděpodobně brzy zasypán penězi. Protože za takové zázraky by jakákoliv energetická společnost dokázala být hodně štědrá. Pravděpodobně by to stačilo i na nobelovku. :-D
U malých aut možná, celkově ani náhodou. Do 400km není od Prahy ani Brno. A většina aut nebude mít takovou baterii
BOBASH: Pro síť je důležitá hlavně ta zimní spotřeba, kdy je energie nejméně a naopak je jí potřeba nejvíce.
Ano až budou na trhu i malé auta, tak ta potřeba bude ještě větší. Protože prostě malé auto využiješ po většinu roku a na těch pár chvil si dopůjčíš další baterie Takže těch baterií ve výsledku tolik nepotřebuješ Tedy většina aut by si vystačila 1/4kapacitou a ty zbylé 3 baterie mohou být k dispozici na benzínkách. Tedy více jich potřeba nebude. Dejme tomu že bude u nás asi 7M automobilů na každé v průměru 3 malé (22kW) na jedno auto. To by tam mohlo být v klidu 4200 těchto baterií, aniž by byla potřeba jakákoliv baterie navíc! To je myslím slušnej ranec.
Samo je nejlepší, aby to fungovalo všechno dohromady. Něco dobíjet přímo (když je z čeho). Něco dobíjet do "vysloužilých" baterii, jako podpor přímého dobíjení a něco do zásoby.
Navíc stav by byl snadno předvídatelný. Data by mohla být online k dispozici. Takže kde zastavíš a kde je k dispozici kapacita na přímé dobíjení, kde na výměnu baterie, by jsi věděl dlouhou dobu předem.
Takové řešení by pro naši síť fungovalo naopak jako výkonná regulace. Mohli bychom díky tou postavit více solárů a zbavit se uhlí a plynu. BTW teče už zase Plyn z Ruska k nám?
Energetická soběstačnost taky není od věci.
Tedy souhrnem jestli je největším problémem vyřešit konektor a mechanickou stránku výměny takových baterií, tak si du hledat kyj a vrátím se zpátky do jeskyně :-D