JIMIQ: A dneska? Které auto to má aktuálně v prodeji?
A jak na tom bude auto co potřebuje denně dojet 10-15km do práce? Jen o rozehřátí baterie...
Ale prostě té energie bude potřeba hodně a bude potřeba ve špičkách. Má někdo představu co stojí tarif i na jedinou 350kW nabíjecí stanici? Tak aby nabíjela i přes špičky? To je klidně 40k jen za jistič a ani tak to není dávačka něco takového získat.
U větších odběrů je potřeba ty špičky krýt tedy v reálu náhradní zdroj musí dát tuším 2,6h v kuse.
Ono to zdaleka není jak píše
HERR_FLICK: O tom že se spočítá celková spotřeba za rok a pak se to zprůměruje.
I kdyby to byla ta třetina tak je to furt 25TWh které tam musí dotéct. (Temelín má něco přes 15). 40% se ztratí než se to dostane tam kam má. To jsou i v ideálním případě více než 2 Temelíny. Kdyby konstatně někdo byl na nabíječce. V noci to asi nebude nic moc. Dvojnásobek této hodnoty je hodně skromné číslo. Tedy 5 Temelínů není nic nepředstavitelného.
Dále bude potřeba na provoz nejvíce v zimě. Tedy v období, kdy je energie nejvíce nedostatková.
Není to nereálné se k tomu dostat ale je potřeba hledat řešení jak nejvíc zapojit obnovitelné zdroje. Proto výměna baterek a soláry u benzínek nejsou vůbec od věci.