• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    PETER_PAN: jo a tu pětku za technickou a předtím litr vza tlakovky jsem dal servisakum, protože jsou Vánoce! :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Tak EQS je nejaerodynamičtější auto na světě aktuálně... na EQXX a na to, jestli bude mít sériovou verzi, jsem dost zvědavej.

    A Ioniq 6 vypadá taky zajímavě...



    Ten by mohl problém se spotřebou na dálnici řešit, přestože nejspíš bude obrovskej.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Libi se mi ze mercedes zvednul hozenou rukavici teslou a jde po aerodynamice :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Hele reálně má za 5 litrů šanci jet Octavia s 2.0 TDI Evo a úsporným řidičem, ta se furt myslím dostane i na těch 4,5 – už se zase naučili dělat diesely co nežerou. Nicméně teda 4,5 l/100 km asi úplně nepůjde na dálnici.

    Ale Octavia není ekvivalent Enyaqu, elektrickej ekvivalent Octavie zatím neexistuje. Až bude existovat, tak při rozumný aerodynamice nejspíš bude umět pod 20 kWh i na tý dálnici.

    Mercedes v lednu představí koncept EQXX, který by díky tomu, že je placatej a aerodynamickej (bude mít nejnižší Cd ze všech sériových aut) měl umět JEDNOCIFERNOU spotřebu na dálnici.

    Mercedes Vision EQXX concept debuts Jan. 3, promises 621-mile range
    https://www.motorauthority.com/news/1134289_mercedes-vision-eqxx-concept-debuts-jan-3-promises-621-mile-range

    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Prosimte uz mlc, vubec tomu nerozumis. Auta uz te v pristich letech neuzivej, tak se nauc kopat uran, aby do tech 16 bloku jen pro elmobily bylo co zavazet!

    BOBASH: To sis zrovna ted vymyslel. Yaris si i se studenym motorem na ceste 5 km do stavebnin a dvema paletama Porothermu zpet rekne tech 4-5 l na 100.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ad spotřeba – Ioniq 5 mi dneska žral kolem 27-28 kWh po města na krátký trasy kdy byl vymrzlej a většinu cesty se vytápěl.

    V létě s ním nějakýmu kolegovi vyšlo po městě dokonce snad pod 15. ID.3 jsem dostal tuším na 13-14.

    Nezapomínej, že se tady většinou bavíme o dost velkejch elektromobilech, protože malý se zatím moc neprodávaj, protože vyjdou draho. On Ioniq 5 vypadá na fotce že to bude něco jako Golf, ale ve skutečnosti je to velký spíš jako Tiguan, naživo je to fakt monstrum.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Ztráty 40 % jsou úplná píčovina, reálně je to do 10%.

    A výkonový špičky na rychlonabíječky jsou taky kravina. Drtivá většina aut se bude nabíjet nejlevnější metodou, což je pomalý nabíjení přes noc, v práci, při nákupu nebo tak něco. Ionity a jemu podobný sítě jsou určený jenom k tomu, aby se s elektromobilem dalo jezdit daleko. A cesty přes 400 km jsou zlomek celkovýho nájezdu.

    Proč jsou výměnný baterky blbost jsme ti vysvětlili už několikrát. Reálně je levnější a efektivnější udělat vedle nabíjecí stanice hromadu vysloužilejch baterek z aut, ukládat energii z renewables do nich
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Novejsi Ioniq 38kWh furt jezdi pod 15. I s BMW i3 se myslim da jezdit kolem 15-16, to same Zoe od Renaultu. Ta mala auta na trhu taky jsou. Ale za 4,5 l nafty nejezdi nic a v benzinu uz vubec

    Mozna kdysi Fabia diesel umela jet kolem 5l/100 ale to uz se taky nevyrabi
    Moje Octavia 1.gen umi jezdit za 5,5 kdyz se mi chce, ale moc se mi nechce takze spis 6-6,2 :D

    Baterku nemusis zahrat jako motor ve spalovaku aby to jezdilo s nizsi spotrebou :D o zahrivani baterky jsme se bavili v ramci rychleho nabijeni v minus dvaceti. Ale na spotrebu jizdy to nema vliv
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: A dneska? Které auto to má aktuálně v prodeji?
    A jak na tom bude auto co potřebuje denně dojet 10-15km do práce? Jen o rozehřátí baterie...


    Ale prostě té energie bude potřeba hodně a bude potřeba ve špičkách. Má někdo představu co stojí tarif i na jedinou 350kW nabíjecí stanici? Tak aby nabíjela i přes špičky? To je klidně 40k jen za jistič a ani tak to není dávačka něco takového získat.
    U větších odběrů je potřeba ty špičky krýt tedy v reálu náhradní zdroj musí dát tuším 2,6h v kuse.

    Ono to zdaleka není jak píše HERR_FLICK: O tom že se spočítá celková spotřeba za rok a pak se to zprůměruje.
    I kdyby to byla ta třetina tak je to furt 25TWh které tam musí dotéct. (Temelín má něco přes 15). 40% se ztratí než se to dostane tam kam má. To jsou i v ideálním případě více než 2 Temelíny. Kdyby konstatně někdo byl na nabíječce. V noci to asi nebude nic moc. Dvojnásobek této hodnoty je hodně skromné číslo. Tedy 5 Temelínů není nic nepředstavitelného.
    Dále bude potřeba na provoz nejvíce v zimě. Tedy v období, kdy je energie nejvíce nedostatková.

    Není to nereálné se k tomu dostat ale je potřeba hledat řešení jak nejvíc zapojit obnovitelné zdroje. Proto výměna baterek a soláry u benzínek nejsou vůbec od věci.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Prvni gen Ioniqu btw jezdil tusim za 12kWh/100km. Takze neni pravda ze nejsou auta co by v lete davala 15 a min

    A druha vec - spotreba EV na topeni v zime jsou nizka procenta proti spotrebe na ten samotny transport
    Neco jako 1kWh/100km, mozna i mene, zalezi co vsechno vyhrivas. Kdyz ti staci volant a sedadlo tak to bude min
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Largest Vehicle-To-Grid Charging Project On The Planet?
    https://www.youtube.com/watch?v=L_BYDKz3_Jg
    CUKI
    CUKI --- ---
    PETER_PAN: A ty čísla máš odkud? Koukni někdy na inzerci. jasný někdy vydrží mnohem víc, ale taky mnohem méně. Jako opírat je o Teslu jejíž vzorové auto po dálnicích nalítalo asi půl mega (ale na Tři baterie), je trochu ploché.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CUKI: Srovnavas nesrovnatelne.
    Navic baterka nevydtzi jen 250k km. Elektroauta z 2007 maji porad 70+% kapacity.

    I mala auta potrebuji servis. Jestlize tvrdis ze servis je nulovy, nebi zanedbatelny tak bud lzes nebo to auto dokurvujes tak ze se to 250k km nedozije.
    CUKI
    CUKI --- ---
    PETER_PAN: To bylo obrazně. Asi jsem socka, ale nedokážu si představit, že dám za cca 250k Km co ta baterka (když budu mít štěstí) v průměru reálně vydrží třeba půl mega do servisu?
    Motor elektromobilu je sice jednodušší ale celkově ty auta maj v sobě hodně věcí co se může po... Servis je většinou náročnější. ještě ke všemu se to musí týkat servisu těch částí co spadají do pohonné části.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    full retard mode
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    " žádný servis mě nikde nic nestojí. Benzínové auto je tak jednoduché že se ti tam nemá moc co posrat."

    Tohle prosim do zahlavi. To musi vyhrat hlasku roku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Taky jsem to tak uváděl.
    dobře mám 45-50kWh na sto v benzínu, ale zase je to v létě v zimě. když je velká zima tak jsem rád, že to topí. A za 15kW v reálu nejezdí bohužel v elektrice nic ani v létě :-(

    GOR: Mě by vůbec nevadilo kdyby mělo 500kg
    Překvapilo mě jen to oslovení, to v hetero okolí není zrovna časté.

    BOBASH: Těch 60% co jsi schopen dobíjet takto rychle.
    ad baterka ale ty ji přeci musíš už teď zaplatit. To že je schovaná v ceně auta je bezpředmětný.

    BOBASH: V jakém článku? Ty to nemůžeš rozpočítávat lineárně po celý rok. Nebo budeme mít "rezeravce"? Jo super ve 3:15 mám na 20minut flek na benzínce ani není moc daleko :-D

    BOBASH: Jasně takže si budu muset pořídit SUV aby to bylo ekologický, hmm to je myšlení. Já chi normální auto, ne tank.

    BOBASH: žádný servis mě nikde nic nestojí. Benzínové auto je tak jednoduché že se ti tam nemá moc co posrat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: A s tou baterkou jsem ti to taky vysvětlil. Degradace baterky se víceméně vyrovná tím vším ostatním, co degraduje u spalovacího auta a levnějším servisem.

    I jen standardní servis na 5 lety (servisní prohlídky v době, kdy je auto ještě v záruce) stojí u elektromobilu půlku, tedy cca 30 tisíc u Enyaqu vs. 60 tisíc u Kodiaqu. Ten rozdíl se bude zvyšovat s tím, jak bude Kodiaq stárnout a budou na něm odcházet drahý věci, z nichž sice žádná není tak drahá jako baterka, ale v součtu klidně bejt můžou.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Očividně jsi to nerozepsal dostatečně pro všechny idioty
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam