CUKI: BMW i3 je prosímtě elektromobil představenej v roce 2013, kterej měl dojezd 130 km dle NEDC. Takže garantovaných 91 kilometrů je docela slušnej výsledek.
Nezaměňuj s dnešní i3, která sice vypadá úplně stejně, ale má větší baterku a udávaný dojezd 322 km.
Škodovka, stejně jako většina ostatních, má garanci 8 let / 160 000 km na 80% kapacity.
Ad spotřeby:
1) Octavia – ano, 1.9 TDI s rotačním čerpadlem v jedničkový Octavii jezdila za 4. Novější diesely to kvůli ekologii neumí (na nízký NOx a CO a pevný částice potřebuješ jinej režim spalování, blbě se to kombinuje) a Octavia I je o třídu menší auto než Octavia IV.
2) Pokud jezdíš po dálnici 100 km/h, tak se pak musíme bavit o srovnání s elektrickým autem, který jede po dálnici 100 km/h. A to i ten Enyaq pojede tak za 17 kWh/100km.
Já při zmínce o jízdě po dálnici automaticky počítám, že jedu jako normální člověk, tedy 130 km/h.
3) Ztráty v přenosový soustavě
4) Půjčování malých baterií – blbost. Když chceš využít drahou rychlou službu jako je výměna baterie na cestě, tak proto, že jedeš daleko. Když nejezdíš daleko, tak ti stačí pomalý nabíjení, protože ti baterka vydrží tejden.
A k tomu je navíc problém vyřešit tu technickou stránku, protože to sice není nic co by NEŠLO udělat, ale je to něco, co je DRAHÝ. A služba, která je drahá (jak v nákladech zabudovaných do ceny auta, který ji může využívat, tak při použití) nebude fungovat, protože jí nikdo nebude chtít.
Někde to někdo odhadoval, nevím jestli Tesla, Better Place nebo někdo jinej, a vycházelo jim to na výměnu baterie zhruba za cenu plný nádrže benzínovýho auta.