CUKI: Ad drahá výměna baterek...
Služba je drahá v závislosti na tom, jaký jsou na ní náklady.
Když nabíjím elektrický auta, tak potřebuju nabíjecí stojan za cca milion až milion a půl kus (počítám nějaký hodně rychlý DC) a kus parkingu. A koupit elektřinu, která bude relativně drahá, protože jí chci mít když jí potřebuju, nebo postavit nějaký úložiště. Třeba z vysloužilejch baterek, který jsou levný.
Když chci v těch autech měnit baterie, potřebuju mít kromě výše uvedeného (ta nabíječka mi stačí slabší, mám čas, to je jediná úspora) ještě:
– Lidskou obsluhu nebo fakt super hi-tech robotickej systém na výměnu, přepravu a ukládání baterií, a na jejich nabíjení. Při odhadovaným počtu vyšších stovek baterií na jednom dálničním stanovišti k tomu potřebuju i středně velkej sklad. Ten navíc musí být vybavenej poměrně extrémním stupněm požární ochrany, protože v něm bude třeba 200 tun Li-ion baterií.
– Potřebuju nakoupit ty baterie, který budou někde ležet jako záloha. Ale na rozdíl od těch do úložiště musí být nový a musí být udržovaný v top stavu, protože za to zákazník platí. Nechce dostat do auta baterku s 80% kapacity.
– A potom potřebuju nakoupit stejný množství energie jako bych jenom nabíjel.
Proto když to někdo někde počítal, tak jim vyšlo, že výměna baterky bude stát něco jako 1500 korun nebo nějakou takovou sumu. Výrazně víc i než drahý nabíjení, protože se v tom musí zaplatit naprosto šílená logistika okolo.