• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Je jasný že tohle řešení bude kvůli manipulaci složitější. Možná nebude od věci ten segment udělat ještě menší (i kvůli chlazení), ale ta trocha hliníku, nebo nějakého kompozitního (znovupoužitelného pouzdra) v té ceně bude marginální problém.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No takze zacinaji jako Tesla, ktera taky superchargery davala zdarma a pak je zpoplatnila. Takze az Niu dojdou superbohati zakaznici a prejde na vyssi stredni tridu tak vymenu baterii zpoplatni a pak se uvidi jak to realne je :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Hele až na excesy kdy jim vypadne linka prodávají už přes 10k aut měsíčně, což tak nějak odpovídá těm ostatním EV startupum (Xpeng, Li auto). Nicméně jejich modely jsou dvakrát a víc dražší, je to prémiový segment, takže to nejde porovnávat s prodejii Wulingu nebo Modelu 3, ale spíš s elektrickými Mercedesy, BMW atd., tam oni míří. SUV ES8 stojí v Číně $72,000, nové ET7 má stát v Číně $70k USD. Model 3 v Číně začíná na $36k.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Takze misto a hmotnost navic a dale ten msterial tech segmentu bude muset byt aspon hlinik aby to presouvalo teplo dost rychle, ale zariven to bude muset byt neco pevneho aby to drzelo strukturu kdyz se s tim 100kg segmentem operuje, takze carbonove vlakna, cili penize navic…
    CUKI
    CUKI --- ---
    FEDAJKIN: Já si myslím že Čína (potažmo východ) moc tomu západu nekonkuruje a naopak. Každej má úplně jinou cílovou skupinu. Až bude Tesla autem pro normální většinovou populaci, tak oni už budou mít obsazen celý trh.
    A pak bude boj o business class z pozice někoho kdo těch aut nastřílel násobně více a toho kdo se na tuto kategorii soustředil celou dobu.
    Čína má totiž tu výhodu je i jen její trh je dostatečně velký na to aby se jelo podle nějakého standardu. Navíc ze své pozice, který má k demokracii daleko si může dovolit mnohem více.

    USA je sice velká země a chybí zde extrémně chudá populace, ale furt je 5x menší než Čína. A asi 4x menší než Indie, kde se budou inspirovat spíš tam než u nás.


    BOBASH: Ty sedíš v autě na zemí?
    JIMIQ: To chlazení bude kolem těch kójí. Pokud bude standardní velikost tak to není problém.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No, Nio se zatim extra dobre neprodava mam pocit (myslim ze ani jedno z tech deseti nejprodavanejsich neni nio)
    China Doubles Plug-In Car Sales In October 2021
    https://insideevs.com/news/550271/china-plugin-car-sales-october2021/amp/

    Naproti tomu Tesla docela jo

    Jinak to ze VHS byla horsi nez Betamax je tak trochu mytus. Nektere parametry mel betamax lepsi ale celkovej dizajn byl horsi a prohral to nakonec (i pres popularni mytus ze za to mohlo porno) kvuli delce kazet
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Tak Čína stejně jako ostatní na elektromobilitu s related byznysy pošle miliardy dolarů dotací ročně - vážně si myslíš, že za tím budou nějaké dotace? :D

    Public stunt by to byl tedy dost drahý. Spíš si myslím, že to bude snaha se za každou cenu odlišit od Tesly. Viz třeba jejich dobrodružství s lidarem. A šlapou do toho tolik, že je klidně možný, že to prosadí, i kdyby se ukázalo, že to není to nejoptimálnější řešení (viz VHS vs Betamax). A i kdyby ne, tak jim ta diferenciace dává ohromný možnosti co se týče potopení Tesly v Číně, stačí nastavit dotační/regulační programy tak, že na ně dosáhnou jen automobilky co umí swapovat/mají lidar atd.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FEDAJKIN: nekdo tady psal ze to muze bejt publicity stunt
    A ja si myslim ze jsou za tim nejake cinske dotace :) (mozna i pracka penez)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Nebudu zabrusovat do tvých brilantních argumentů proč něco rozhodně nejde nebo je to neekonomický - nicméně třeba Nio má 700 swap stations a provedlo už 5 milionů výměn baterií. Ale asi tam jen ještě nevědí, že se to nevyplatí:)
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: vzduchem, auto bude znít jako V3S!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: furt jsi nezminil jak bys ty jednotlive segmenty chladil - dnes jsou jednotlivy baterkovy bunky obtekane chladici kapalinou
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jak, vejš? Nad podlahou? Místo sedaček? KDE???

    Nebo je jako dáme jenom pod sedačky, takže jich tam dáme třetinu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    JYRKA: Tak mezi nápravami by pořád byli, jen o něco výš.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Nepřu se, jen mě nenapadá nic zásadního.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: U toho Ioniqu hřejou fakt pomalu, takže třeba 5 minut? Jinak to bejvá tak 2-3 minuty, než to začne opravdu hřát.

    Jo a jsou i odvětrávaný, takže není problém ani v létě. Pak už jsou kožený sedačky fajn volba. I když já bych taky radši volil nějakej sofistikvoanej hadr (třeba vlnu) kdybych měl možnost.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: kožené sedačky? Ty bych nechtěl ani kdyby mi za to někdo zaplatil. Poučení když jsem jezdil s kolegou bylo dost ledové. S mým mocakem něco mezi autotorturou a pokusem o sebevraždu. :-D

    Jak dlouho trvá než to naklikas a začne to hřát?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak Tesla to skutečně měla vymyšlený... akorát zjistili, že to není dobrej nápad...

    Battery Swap Event | Tesla
    https://www.tesla.com/videos/battery-swap-event
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A pro ty, co to nechapou: i predelavky fosilu maji baterky mezi napravami

    https://www.electrive.com/wp-content/uploads/2019/02/peugeot-e-208-batterie-battery.png
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jedna z mála věcí, na který se shodli inženýři všech automobilek na světě je, že jediný rozumný místo pro baterku je v podlaze auta...

    Až ti dojde, že možná není dobrej nápad myslet si, že tomu rozumíš líp než oni, možná ti taky dojde, že pokud stejně tak všechny automobilky došly k tomu, že měnit baterky je blbej nápad, tak to je třeba tím, že...

    ... JE TO BLBEJ NÁPAD.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jestli chceš do auta cpát baterku zadním nárazníkem, tak jí nemůžeš zároveň dostat před zadní nápravu, leda bys tam měl díru až do zadního nárazníku, která zůstane prázdná.

    A to nemluvím o tom, že tam máš tu nápravu. A když to tam budeš strkat z boku, tak to pořád bude vysoko... a ...

    Tyvole, to nemá ani cenu ti to vysvětlovat. Ty ses prostě rozhodl, že se svou znalostí aut spočívající v tom, že jsi možná dvakrát viděl svýho Yarise zespodu, se rozhodneš přijít s myšlenkou, jak totálně změnit konstrukci elektrickýho auta, a budeš ignorovat všechno, o čem v automobilový konstrukci nic nevíš. Což je zhruba tak všechno.

    Nemůžeš mít baterky v místě, kde máš nádrž (když pominu ten drobnej fakt, že ta je většinou ZA ZADNÍ NÁPRAVOU), protože nádrž je násobně menší než baterky. Nemůžeš prostrkávat baterky v tyčový podobě přes nápravu, protože pak budou vysoko. A navíc se tam nevejdou.

    Jediný místo, kam se dá smysluplně dát baterka do auta, je udělat z ní podlahu.

    Což je čirou náhodou taky jediný místo, odkud se dá ta baterky z toho auta RELATIVNĚ snadno vyndat. Což je sice opruz a technicky náročný, ale pořád je to asi milionkrát snazší než tvoje řešení, který nemá naprosto žádnou výhodu, ale zato má nevýhody snad v každým jednotlivým debilním aspektu svojí existence.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam