CUKI: Naladění podvozku je komplex všeho, co se dá na podvozku změnit a nastavit, aby to jezdilo jak má. Je to jedna z věcí na autě, která se opravdu "ladí" a nejde spočítat.
Typicky to zahrnuje:
– tuhost a další vlastnosti (progresivitu pružení) pružin
– tuhost a další vlastnosti (komprese, odskok) tlumičů
– geometrii podvozku
– tuhost stabilizátorů
atd.
To, jak tohle celý funguje dohromady, určuje, jak se auto na silnici chová. Jestli ti kolo do kanálu "zapadne" a udělá ránu která otřese celým autem, nebo jestli to jen "žuchne", protože do tý díry nenarazí plnou silou. Jestli se auto naklání v zatáčkách nebo ne. Jestli je na limitu přilnavosti přetáčivý (ujíždí ti ven ze zatáčky zadek, má tendenci jít v extrému "do hodin") nebo nedotáčivý (sune se po čumáku ven), případně jestli, jako ten Ioniq, tyhle vlastnosti nepředvídatelně střídá.
Jestli to umí odfiltrovat nerovnosti na silnici ("nedrncá") a zároveň ale udržet kontakt se silnicí všema kolama ("neodskakuje").
Celkově je to o tom, že potřebuješ dosáhnout toho, abys v maximu situací udržel kontakt kol s vozovkou co největší plochou (tzn. ideálně by kolo mělo zůstávat svisle k silnici) a přitom minimalizoval pohyb karoserie. V další rovině se pak snažíš o to, aby se to všechno dělo plynule atd...