CUKI: Na to, aby se baterie dala vyrábět v dost velkým objemu, aby byly znát úspory z rozsahu, ti stačí stejná baterka napříč platformou. Třeba stejnej formát baterek budeš mít napříč celou MEB, kterou bude používat pro většinu svých aut VW, Škoda, Seat, Cupra, Audi, pro nějaký auta navíc Ford. Taktéž stejnou platformu pro středně velký auta bude mít celej Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Chrysler, Dodge, Ram, ve spolupráci s nima by to měli používat i Jaguar a Land Rover). Dtto Hyundai/Kia, platformu Toyoty si taky určitě někdo půjčí...
Ve výsledku budeš mít pár formátů baterek napříč celým autoprůmyslem, ale nebudeš mít nikdy jednu. To by dávalo smysl jen kvůli těm výměnám, který nejspíš nenastanou. A zase by to nedávalo smysl kvůli tomu, že bys musel mít kompatibilní palubní systémy, chlazení a milion dalších věcí.
Navíc rozměry baterky budou určující k stavbě celýho auta, výrobci nebudou chtít sdílet úplný základ svých aut.
Je to stejný jako by dneska bylo efektivnější, kdyby se na celým světě vyráběl jeden dvoulitr turbo, jeden tříválec turbo patnáctistovka a jeden třílitr šestiválec turbo, což by se dalo udělat modulárně. Místo toho má každej výrobce/koncern svoje vlastní skoro stejný motory...