CUKI: Dodávky budou mít smysl, ale teď mají větší smysl SUV.
Nevím, co je na tom tak těžký pochopit.
Automobilka vyvine technologii pro elektrický auta, vyvine nebo koupí baterky, motory, vyvine platformu. Naplánuje postupný zavádění elektrickejch aut.
Připraví si plán na třeba 30 různých modelů na tý platformě.
Zároveň ale ví, že finalizace vývoje, homologace (ta samotná trvá měsíce, spíš roky) a náběh výroby zaberou čas a nedá se na trh uvádět 30 modelů zároveň.
Proto začne uvádět modely na trh od těch potenciálně nejvíc profitabilních, tedy těch, kterých se prodá hodně za hodně peněz. A postupně půjde k těm co mají nižší marže nebo nižší prodeje.
Takže teď všichni začali elektriku s rodinnýma SUV, protože to dává jako první elektromobil značky největší smysl.
To neznamená, že je nenapadlo udělat dodávku. Dokonce to ani neznamená, že NEUDĚLALI dodávku.
Vývoj auta trvá roky, cokoliv, co se dnes představuje jako žhavá novinka, už v přibližně finální podobě existuje několik let. Takže existuje taky spousta dodávek od "tradičních výrobců". Jen se ještě nedostaly na trh.
Auto není mobil, kterej můžeš vrhnout na trh za pár měsíců.