• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Toyote po peti letech konecne prisla analyza? :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: Tak v nedeli to neni az zase tak divny.
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS: Tak za mě je to hoax už jen kvůli tvrzení:" D1cka temer prazdna, na dalnici rychlost 100-130 km/h"
    :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: moze mat vadny kus, z jedneho dojmu sa tazko robi statistika
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: A to jsem si myslel že tu majitel plive hoaxy.

    "Mam taky Enyaqa 80, ale vcera (nedele 24.10.) me spotreba hoodne prekvapila. Sel jsem z Prahy, vyjizdel jsem z garaze (teplota v garazi cca 15st.) s baterkou nabitou na 90%, dojezd dle vozu 402km. Vychazel jsem rano v 5, D1cka temer prazdna, na dalnici rychlost 100-130 km/h (vetsinou kolem 120), teplota 0 az -4. Byl jsem sam a nastaveno topeni na 21-22 st. a sedacku jsem mel nastavenou na vyhrivani na nejnizsi stupen na mozna polovine trasy, zbytek bez vyhrivani. Vuz mam i s priplatkovym tepelnim cerpadlem. Temer jsem nedojel ani do Brna (bylo to celkove 215km). V Brne jsem mel 8% a dojezd 20km, pricem jsem ke konci musel zpomalit na 105-110, aby jsem vubec dojel. Pokud zima znizi dojezd na polovinu deklarovaneho dojezdu, neco je spatne.
    Pred ani ne mesicem vuz dokazal s baterii nabitou na 90% dojet 400km po te same trase v zasade tou samou rychlosti po D1. Vidim, ze zima a topeni bude znamenat vyrazne zkraceni dojezdu."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jak jsme, myslím že tady, řešili recyklaci

    Why Wind Turbines Blades Are So Hard to Recycle | World Wide Waste
    https://www.youtube.com/watch?v=knX7NkJILhs
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: ty pickupy vypadají dobře :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Rád sleduju různé přestavby. Škoda že u nás na tyhle přestavby ze starých pekáčů na elauta. Nikdy nebude legislativa.
    Tohle:
    200kwh baterie, dojezd cca 300miles, 0-60mph 5.5sec

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: ...do kterého půjde variabilně přidávat baterie pro prodloužení dojezdu.
    Proč jen ty auta jsou tak hnusné? :-(
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Toyota představuje elektrickou budoucnost. Do vývoje vrazí 800 miliard - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/toyota-elektromobil-investice-800-miliard-subaru-lexus.A211214_103202_automoto_fdv
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB: To snad umí i osobní auta nebo ne?

    BOBASH: Jak do dubu :-)
    KEB
    KEB --- ---
    Pro cukiho

    Volvo testuje elektrické tahače v extrémních mrazech
    https://www.hybrid.cz/volvo-testuje-elektricke-tahace-v-extremnich-mrazech/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Elektrika už ve spoustě segmentů dává ekonomický smysl.

    Koupit si Porsche Taycan je levnější než koupit si Porsche Panamera, a jako bonus máš (výrazně) levnější provoz.

    Škoda Enyaq vychází v celkových nákladech levnějc než Škoda Kodiaq.

    Akorát prostě čím levnější, resp. o přidanou hodnotu očesanější auto, tím později to bude dávat smysl.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB: Já jen tvrdím že přichází ta doba,že je tu konečně segment, kde elektrika konečně dává ekonomický smysl. A důkazu je tu víc než dost. Svým způsobem to mezi řádky přiznává i Bobash, jen to vždy zaobalí do nějaké divokosti.

    Na druhou stranu sotva přišla ta správná doba tak se rapidně zdražila elektrická energie. Uvidíme co to udělá. Dneska mi přišla konečně faktura z ČEZu další rok je cca +60%. Což by mě tedy vůbec netrápilo, ale co mě trápí jsou ty šílený tarify. ve většině případů ti je jedno jestli jedeš v NT nebo VT. Ještě mnohem víc se ty tarify přiblížily. 3,9 nebo 4Kč To jako vážně?

    Změna tarifového režimu a způsobu měření, která dřív nebo později musí nastat, bude pro ty možnosti elektromobility velmi zásadní.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CUKI: Rohlik ma afaik na Prahu dva sklady, stava se nam ze neco jde objednat do rohlikpointu v Libni a ne k nam a obracene.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Tak u rozvážkových Citigo už to očividně docela vychází, soudě podle toho, kolik jich jezdí. Ale tam je taky ten rozdíl o dost jinej.

    Ono i u těch dodávek už to přichází. I ten eCrafter se TEORETICKY může vyplatit, ale je to relativně malej segment trhu.

    Ale jakmile začnou reálně vyrábět Citroen e-Jumpy a Peugeot e-Expert, tak to bude dost změna, i když zatím je to furt docela drahý a musí to najet fakt hodně, aby se to vyplácelo.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ten poslední odstavec je přesně ten důvod, proč u nás všechny rozvážkové citiga jezdí na plyn. Může za nimi cuki dojít, ať si koupí Citigo nebo ekvivalent na elektriku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam