CUKI: Ad "člen rodiny" – je jedno jestli tomu říkáš "člen rodiny" nebo prostě to, že si auto kupuješ i emocema (což dělá naprostá většina lidí, i když o tom obvykle neví).
Rozdíl je prostě v tom, že u osobního auta je kupující ochoten utratit mnohem víc peněz za design, pohodlí, komfortní výbavu, výkony atp., což jsou věci, který vždycky stojí míň tam přidat než za ně pak dostaneš, ergo zvyšuješ marži.
Proto elektrika začíná u velkých a výkonných aut se spoustou výbavy, protože dát elektromobilu větší motory, udělat v něm všechno chytrý a na elektriku a dát do něj velký displeje a udělat ho velkej a cool nestojí moc. A zákazník pak za takovej elektromobil rád zaplatí milion a půl, protože je ještě víc cool než spalovací auto za milion a půl.
Kdežto do rozvozový dodávky nemůžeš nic přidat, protože to kupec nechce. Kupec počítá dodávku kalkulačkou. A protože naftovou si koupí za 600 tisíc a jezdí za 2,50 na killák, zatímco elektrickou si koupí za 1,2 milionu a jezdí za 1,- na kilák, tak by se mu náklady vyrovnaly zhruba za 400 000 km, což ho nezajímá, protože jí bude mít třeba 100 000 km. A ještě potřebuje mít na investice, počítat s prostojema který musí zaplatit atd.
Chápeš?