• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CAL
    CAL --- ---
    Zrovna k tématu vodíku: https://twitter.com/Jan_Svetlik/status/1471029350137057290. Chvilku jsem se vyděsil, že mám mrtvici. Ten text dokázal bez jediného špatného slova přesně vystihnout rozpačitý dojem z vodíkových technologií. Svým způsobem geniální.
    TUHO
    TUHO --- ---
    CUKI: k ty tpyote je hafo clanku a long readu: tldr spatne si vsadili a potom uz nebyla jednoducha cesta ven…

    Toyota bet wrong on EVs, so now it’s lobbying to slow the transition | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2021/07/toyota-bet-wrong-on-evs-so-now-its-lobbying-to-slow-the-transition/
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Mě hlavně překvapuje že jsou v elektromobilitě tak pozadu. Na to že od začátku devadesátých let drželi prim s hybridy, ale pak se najednou stáhli a dělali jako by nic. Nebo se mi to zdá?
    Stále se drží NiMh baterií a investují šílené prachy do výzkumu. přitom jejich prototyp má jen 200 cyklů...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Toyote po peti letech konecne prisla analyza? :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: Tak v nedeli to neni az zase tak divny.
    CUKI
    CUKI --- ---
    FORTRESS: Tak za mě je to hoax už jen kvůli tvrzení:" D1cka temer prazdna, na dalnici rychlost 100-130 km/h"
    :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: moze mat vadny kus, z jedneho dojmu sa tazko robi statistika
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    CUKI: A to jsem si myslel že tu majitel plive hoaxy.

    "Mam taky Enyaqa 80, ale vcera (nedele 24.10.) me spotreba hoodne prekvapila. Sel jsem z Prahy, vyjizdel jsem z garaze (teplota v garazi cca 15st.) s baterkou nabitou na 90%, dojezd dle vozu 402km. Vychazel jsem rano v 5, D1cka temer prazdna, na dalnici rychlost 100-130 km/h (vetsinou kolem 120), teplota 0 az -4. Byl jsem sam a nastaveno topeni na 21-22 st. a sedacku jsem mel nastavenou na vyhrivani na nejnizsi stupen na mozna polovine trasy, zbytek bez vyhrivani. Vuz mam i s priplatkovym tepelnim cerpadlem. Temer jsem nedojel ani do Brna (bylo to celkove 215km). V Brne jsem mel 8% a dojezd 20km, pricem jsem ke konci musel zpomalit na 105-110, aby jsem vubec dojel. Pokud zima znizi dojezd na polovinu deklarovaneho dojezdu, neco je spatne.
    Pred ani ne mesicem vuz dokazal s baterii nabitou na 90% dojet 400km po te same trase v zasade tou samou rychlosti po D1. Vidim, ze zima a topeni bude znamenat vyrazne zkraceni dojezdu."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Jak jsme, myslím že tady, řešili recyklaci

    Why Wind Turbines Blades Are So Hard to Recycle | World Wide Waste
    https://www.youtube.com/watch?v=knX7NkJILhs
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN: ty pickupy vypadají dobře :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Rád sleduju různé přestavby. Škoda že u nás na tyhle přestavby ze starých pekáčů na elauta. Nikdy nebude legislativa.
    Tohle:
    200kwh baterie, dojezd cca 300miles, 0-60mph 5.5sec

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: ...do kterého půjde variabilně přidávat baterie pro prodloužení dojezdu.
    Proč jen ty auta jsou tak hnusné? :-(
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Toyota představuje elektrickou budoucnost. Do vývoje vrazí 800 miliard - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/toyota-elektromobil-investice-800-miliard-subaru-lexus.A211214_103202_automoto_fdv
    CUKI
    CUKI --- ---
    KEB: To snad umí i osobní auta nebo ne?

    BOBASH: Jak do dubu :-)
    KEB
    KEB --- ---
    Pro cukiho

    Volvo testuje elektrické tahače v extrémních mrazech
    https://www.hybrid.cz/volvo-testuje-elektricke-tahace-v-extremnich-mrazech/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Elektrika už ve spoustě segmentů dává ekonomický smysl.

    Koupit si Porsche Taycan je levnější než koupit si Porsche Panamera, a jako bonus máš (výrazně) levnější provoz.

    Škoda Enyaq vychází v celkových nákladech levnějc než Škoda Kodiaq.

    Akorát prostě čím levnější, resp. o přidanou hodnotu očesanější auto, tím později to bude dávat smysl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam