• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: V jakým směru malá? Pokud nemáš dva metry, tak si v pohodě sedneš sám za sebe. A kufr to má taky jako éčko.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: mne ta S Tesla prisla k nepouziti mala uvnitr, urcite mensi nez MB E. Je fakt, ze do kufru jsem se nedival, jen to chvili ridil (a bal se, abych to nerozbil) plus mne "vsechny" auta prijdou maly. Jsem na opacnym konci co pan jiny kolega tady, co mu vse prijde zbytecne velky.

    Mne prave prijde, ze to miri na freaky co doted kupujou tesly, protoze cool, technologie atd.
    Davcalo by mi smysl, aby to stalo 2.5-3
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: urcite si pamatujes VW XL1, skoda ze to nedotahli do plne serioveho 4mistneho auta bez dieslu, ale asi by to ani ve velke serii neslo o moc zlevnit
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Tesla je vevnitř docela prostorný auto, odpovídá minimálně eskovýmu, spíš éčkovýmu Mercedesu. Navíc má poměrně obří kufr a je to liftback, takže je do toho kufru dobrej přístup.

    Tohle vypadá že bude spíš takový "čtyřdveřový kupé".

    Reálnej důvod nekoupit si Teslu bude spíš příští generace EQE, která bude vycházet z tohohle, ale bude v "použitelnějším" provedení.

    A kolik to může stát – čert ví, bude to technologicky vrcholnej produkt od Mercedesu. Může se stát že za to budou chtít 2 miliony aby toho prodali hodně, a nebo že to bude "halo car" za 5...
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: najana, kurevsky mala je vevnitr i ta S Tesla, navic vypada z venku jak korejsky auto stredni tridy z 2005 a tak vubec. Ale ridit ji se mi libilo, to ano.
    Kurevsky draha je taky, kolik ten MB muze stat, imho zas o tolik vic ne, nebo se pletu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Ten Mercedes bude za prvé nejspíš kurevsky drahej, za druhý bude dost možná malej uvnitř, protože je strašně placatej. A nejspíš nebude nijak úžasně rychlej.

    Ale jako jo, koupil bych si ho radši než Teslu :)
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: koukam na to EQXX a ty obrazky jsou moc hezky. Pokud to bude mit slibovany parametry a vzhled, nechapu, proc by pak nekdo kupoval Teslu S (pokud neni principiálni fanda znacky).
    Jen to neni pro mne, po prechodu od Land Cruiseru do Q7 se mi ta Q7 zda pro vse, co vozim (klec na dva psy, kocarek, detska sedacka)
    zda tak tak velka aby to nebylo jak v tetris se tam vejit.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    STETKINS: Jak zmenšili? Dyť menší je jen výška. Pořád je to auto jako kráva.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Multivan se oddělil od Transporteru a Caravelle, pro ty, kdo chtěj osobní verzi dodávky, bude určitě nějaká luxusnější verze Caravelly. A nástupce T6.1 bude, akorát to bude Transit...
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Mně se to taky docela líbí. Jen se bojím stejné věci jako ty. Prostě už to nebude Téčko a už i multivan mi zmenšili :-(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Mě se to teda líbí furt stejně a tomu konceptu je to pořád extrémně podobný – akorát ty maskovaný prototypy byly hnusný, protože tam měly nafejkovaný hrany v místech kde je reálný auto kulatý.

    Až tohle nebude v maskování, ale v tom dvoutónu jako koncept, tak to bude vypadat super.



    Jestli mě na tom něco sere, tak to, že to kvůli MEB platformě bude mít relativně dlouhou část čumáku nevyužitou a nebude to reálně až tak moc "dodávka" jako spíš stylový MPV.

    Ale furt si dokážu představit si to koupit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Pod 10 kWh/100 km v dálničních rychlostech se má dostat Mercedes EQXX. Ale to taky bude nejaerodynamičtější auto v historii a výsledek extrémního a drahýho vývoje úplně všeho co v něm je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Při konstantních 80 km/h je váha úplně jedno.

    Průser tý A2 bude, že bez tepelnýho čerpadla a podobných vychytávek, ti na prvních kilometrech v zimě (a takový auto nejspíš bude jezdit spíš krátký trasy, takže "první kilometry" budou často i ty poslední) bude klidně žrát 30 kWh/100 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, takhle ta přímá úměra nefunguje.

    Co tam máš špatně:

    1) Spotřeba auta není přímo závislá na hmotnosti, ale taky na aerodynamice (což mimochodem není jen koeficient, ale koeficient krát čelní plocha, kterou má A2 docela velkou). V nízkých rychlostech jde primárně o hmotnost, ve vyšších konstantních rychlostech naopak nemá hmotnost téměř žádný vliv.

    2) Výkonná benzínová auta "žerou" výrazně víc kvůli tomu, že výkonný motor je v režimu nízkého výkonu extrémně neefektivní, ne kvůli svojí velikosti.

    U elektromobilu to tak není. Nejvýkonnější a nejslabší verze téhož auta mívají spotřebu lišící se třeba o 10%, málokdy o 20.

    Základní BMW 520i bude jezdit v nějaké hypotetické kombinaci třeba za 7 litrů (udávaná spotřeba dle WLTP 6,3 litru), M5 má udávanou v kombinaci 10,5 l/100 km, rozdíl mezi udávanou a reálnou bude navíc ještě větší.

    Základní Model S a Plaid nebo základní Taycan a Taycan Turbo přitom mají spotřebu a dojezd téměř identickou.

    3) U elektromobilů je menší rozdíl ve spotřebě dokonce i v závislosti na velikosti. Zatímco Panamera Turbo "žere" třeba 3x víc (v reálu spíš 5x víc) než třeba Peugeot 208, Taycan Turbo "žere" třeba o 20 % víc než e208. A to tomu Peugeotu ještě fandím, v testu na Auto.cz jim to žralo 20 kWh/100 km při 110 km/h po dálnici, Taycan Turbo to dá za míň.

    A navíc se pořád bavíme o elektromobilech, který jsou továrně vyvinutý a mají výborně odladěný takový ty věci jako topení a rekuperaci.

    Tvoje hypotetická "A2 e-tron" to bude mít buďto neodladěný a bude mít primitivní topení bez tepelnýho čerpadla, nebo bude krutě drahá.

    Při vývoji takovýhle úpravy právě narazíš na to, že vývoj čehokoliv pro kusovou stavbu je PEKELNĚ drahá záležitost, pokud si to nebudeš stavět sám jako hobby. Na což bys potřeboval bejt výbornej automechanik a špičkovej elektrotechnik v jednom.

    Občas sem možná ještě nakoukne MIRA9, kterej si doma postavil elektrickou Mazdu RX-8. Ten by ti určitě povyprávěl o tom, kolik času a peněz taková sranda stojí. A když přepočítáš čas někoho odpovídající kvalifikace na peníze, tak ti z toho vyjde nějaká naprostá obludnost.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Což ale vzato do důsledků podporuje moje čísla…

    Ten Ionic má podobné cD jako A2 1,2 TDI (0,24 vs. 0,25) a váží cca 170% toho, co A2, přičemž lze očekávat že s 80kg baterií + výztužemi by se elektrifikací váha lehce zvedla, třeba o 100 kg, tj. Ionic už by byl jen o ~150%, ale stále těžší…
    CAL
    CAL --- ---
    NANUQ: S každým novým teaserem to bolí víc a víc. Tohle nemá s hippie busíkem společný ani design, ani účel, ani feeling a ani žádnou inspiraci, prostě naprosto vůbec nic. Podle mě se jim to vymstí až budou všechny články na téma "It looks less California Dreamin' and more Connecticut Living" jak to někde geniálně vystihli u komentáře ke dřívějším spy photos. Je mi fakt líto toho designéra konceptu, na jednom videu vypadal jako fajn týpek s dobrou vizí. Místo pravidelného googlení "id buzz" mám teď frázi "rivian europe". Je možné, že než tady otevřou fabriku, tak na něj i našetřím :-(.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jo to jsou hodnoty které věřím, že v brzké budoucnosti dosáhneme i s výkonnější baterií (tam čekám zvýšený hustoty).

    K reálnému srovnání je ale třeba poznamenat, že spotřeba 80km/h není srovnatelná s tím jak se měří spotřeba.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Puvodni ioniq s 28kWh baterkou jezdi za 10.3kWh/100km pri konstantni rychlosti 80km/h

    Leaf vs Ioniq energy efficiency real-world test – simonselectriccar
    https://simonselectriccar.com/2017/12/21/leaf-vs-ioniq-energy-efficiency-real-world-test/amp/

    5kWh/100km si fakt neumim predstavit, ale nejake lehci a trosku mensi (na sirku a vysku) auto nez Ioniq by mohlo jezdit s uspornym ridicem za 8

    Je otazka jestli takove bude v dohledne dobe existovat, protoze uz ten ioniq byl lehkej diky male kapacite baterky (novejsi s 38kWh uz nedosahoval tuto ucinnost)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Trochu zapomínáš, že aktuálně jezdím v autě, které považuji za zcela vyhovující, přestože má 43 kW a nemá ani klimatizaci, ani ESP, ani CBA, ani EDC, ani nic podobného…

    Jediné, co teď v autě nemám a co bych asi chtěl v tom novém mít, je ABS…

    Jinak vzhledem k tomu, že A2 jezdí za ~4-5 L benzínu a vzhledem k tomu, že můžeme najít ekvivalent Tesly S (~2t / ~20 kWh), např. BMW M5 (~2t / 10-11L benzínu - https://www.m5board.com/threads/18-9-l-100km-on-highway-is-it-normal.143545/), tak můžeme odhadnout, že ekvivalentní spotřeba je cca "1L benzínu == 2 kWh (při relativně rovnoměrné dálniční jízdě 110 Km/h)"
    Zároveň víme, že spotřeba EV 100 km/h versus 50 km/h je cca dvojnásobná…
    Tj. při průměrné rychlosti ~50 km/h a se započtením nějakých odchylek lze odhadovat spotřebu cca "~1 kWh == ~1 L benzínu v původním ICE"
    Tj. odhad je 4-5 kWh pro Audi A2
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Volkswagen Teases ID Buzz Again, Announces It’s ‘Coming Soon’
    https://insideevs.com/news/557383/vw-id-buzz-van-teaser/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam