• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Což ale vzato do důsledků podporuje moje čísla…

    Ten Ionic má podobné cD jako A2 1,2 TDI (0,24 vs. 0,25) a váží cca 170% toho, co A2, přičemž lze očekávat že s 80kg baterií + výztužemi by se elektrifikací váha lehce zvedla, třeba o 100 kg, tj. Ionic už by byl jen o ~150%, ale stále těžší…
    CAL
    CAL --- ---
    NANUQ: S každým novým teaserem to bolí víc a víc. Tohle nemá s hippie busíkem společný ani design, ani účel, ani feeling a ani žádnou inspiraci, prostě naprosto vůbec nic. Podle mě se jim to vymstí až budou všechny články na téma "It looks less California Dreamin' and more Connecticut Living" jak to někde geniálně vystihli u komentáře ke dřívějším spy photos. Je mi fakt líto toho designéra konceptu, na jednom videu vypadal jako fajn týpek s dobrou vizí. Místo pravidelného googlení "id buzz" mám teď frázi "rivian europe". Je možné, že než tady otevřou fabriku, tak na něj i našetřím :-(.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Jo to jsou hodnoty které věřím, že v brzké budoucnosti dosáhneme i s výkonnější baterií (tam čekám zvýšený hustoty).

    K reálnému srovnání je ale třeba poznamenat, že spotřeba 80km/h není srovnatelná s tím jak se měří spotřeba.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Puvodni ioniq s 28kWh baterkou jezdi za 10.3kWh/100km pri konstantni rychlosti 80km/h

    Leaf vs Ioniq energy efficiency real-world test – simonselectriccar
    https://simonselectriccar.com/2017/12/21/leaf-vs-ioniq-energy-efficiency-real-world-test/amp/

    5kWh/100km si fakt neumim predstavit, ale nejake lehci a trosku mensi (na sirku a vysku) auto nez Ioniq by mohlo jezdit s uspornym ridicem za 8

    Je otazka jestli takove bude v dohledne dobe existovat, protoze uz ten ioniq byl lehkej diky male kapacite baterky (novejsi s 38kWh uz nedosahoval tuto ucinnost)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Trochu zapomínáš, že aktuálně jezdím v autě, které považuji za zcela vyhovující, přestože má 43 kW a nemá ani klimatizaci, ani ESP, ani CBA, ani EDC, ani nic podobného…

    Jediné, co teď v autě nemám a co bych asi chtěl v tom novém mít, je ABS…

    Jinak vzhledem k tomu, že A2 jezdí za ~4-5 L benzínu a vzhledem k tomu, že můžeme najít ekvivalent Tesly S (~2t / ~20 kWh), např. BMW M5 (~2t / 10-11L benzínu - https://www.m5board.com/threads/18-9-l-100km-on-highway-is-it-normal.143545/), tak můžeme odhadnout, že ekvivalentní spotřeba je cca "1L benzínu == 2 kWh (při relativně rovnoměrné dálniční jízdě 110 Km/h)"
    Zároveň víme, že spotřeba EV 100 km/h versus 50 km/h je cca dvojnásobná…
    Tj. při průměrné rychlosti ~50 km/h a se započtením nějakých odchylek lze odhadovat spotřebu cca "~1 kWh == ~1 L benzínu v původním ICE"
    Tj. odhad je 4-5 kWh pro Audi A2
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Volkswagen Teases ID Buzz Again, Announces It’s ‘Coming Soon’
    https://insideevs.com/news/557383/vw-id-buzz-van-teaser/
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Prosím.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Pokud zůstaneš u první půlky věty, tak mohu konstatovat, že si konečně rozumíme a nezasíral bych dál toto vlákno. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Tys tady neustále opakoval, jak je Yaris vzor univerzálního auta a jak kdokoliv kdo chce třeba Octavii je megaloman.

    Já chápu existenci lidí, co mají jako jediný auto Yaris, nebo i něco menšího. Chápu taky existenci lidí, kteří toho vozí míň než ty a jezdí třeba v Dodge Ram se šestilitrovým osmiválcem.

    Ty a ten s tím Ramem jste zhruba stejný výchylky od normálu. Průměr je ta Corolla v kombíku, u single/párových lidí pak Corolla v hatchbacku, když bychom zůstali u Toyot.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: kéžby se dalo sehnat za 30k, před dvěma lety jsem scháněl a pak raději ty peníze vrazil do opravy.
    Auta za takovou cenu, pokud to není od někoho koho znáš jsou vesměs zralé na servis nebo dojetí technické... :-( A obecně se to bude zhoršovat, právě díky elektroautům, které nebudou generovat levné vraky.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Na tom se shodneme, tak se vyjadřuj k tomu co píšu a nevymýšlej si dezinterpretace jako BOBASH: protože nic takového netvrdím.

    To že Yaris vyhovuje mě neznamená že bude vyhovovat každému. Ale znovu a naposledy ne každý potřebuje rodinné auto. Někdo tím autem vozí třeba jen svůj zadek o pár km vedle do práce. Takže by mu tvé Mondeo bylo k prdu a navíc pokud by bylo v naftě asi by to nedělalo dobrotu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Jako to všechno možná jde, ale pak je otázka, proč takovou kravinu dělat?

    Pořád si můžeš koupit Octavii Combi 1.6 TDI, případně pokud máš víc peněz BMW 320d/Mercedes E220d (nebo pokud preferuješ hybridní řešení, Corollu Combi Hybrid) a budeš jezdit pořád za 5 litrů na sto a budeš mít normálně velký auto.

    Výhoda Yarisu je město a pak to, když máš na auto 30 tisíc korun a potřebuješ něco spolehlivýho.
    CUKI
    CUKI --- ---
    OMNIHASH: Když potřebuju něco převést tak si půjčím auto na to vhodné- dodávku. Ale přijde mi zbytečné s ní jezdit denně na stavbu.
    Větší věci si normálně zaplatím dopravu, protože to stejně nedá ani ta sebevětší dodávka.

    Když je potřeba dá se yarisem převézt ledacos. Převezl jsem v tom najednou kuchyňskou desku 4,2m dlouhou, včetně všech skříněk, sporáku a trouby, 200l bojler, minulý týden jsem tím převezl mrazák cca 130x80x65, který se nevlezl do SUV. Když jsem pospíchal, převezl jsem v tom 5m dlouhá prkna, obrovskou Vystárii, běžně v tom vozím spárovky na výrobu nábytku. Vejde se mi tam běžná EURO paleta na které vozím občas skla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: A ad těch 5 kWh – už potřetí říkám, že to je naprostá kravina.

    I ta A2, která má potenciál být superúsporná, by se MOŽNÁ dostala na 12-13 kWh/100 km, kdyby měla stejně promakanou rekuperaci, battery management a podobně jako má tovární auto. A měla třeba tepelný čerpadlo.

    Amatérská/malosériová přestavba nic z toho mít nebude a tudíž bude mít pravděpodobně stejnou nebo vyšší spotřebu než Enyaq nebo Tesla Y.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Malý auto si furt můžeš koupit, normálně se prodává třeba Fabie v kombíku, která se dokonce dá používat jako rodinný auto.

    Akorát většina lidí nepovažuje Fabii za dostatečný rodinný auto a většinou ani za dostatečný auto když nemají rodinu. Typická velikost, co lidi minimálně chtějí je Focus/Golf/Corolla kombík.

    Poměrně často radím/pomáhám lidem s nákupem auta a tohle je typickej požadavek u lidí, co nemají moc peněz. Lidi, co mají trochu víc peněz nebo se smíří s ojetým, většinou jako rodinný auto chtějí Mondeo a větší.

    Lidi, co považujou Yarise za dostatečný auto na cokoliv jinýho než do města, je minimum.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: A proč to sem furt valíš? o tom řeč neběží.
    BOBASH: Zas a znova nikomu nic nenutím, nepíšu že yaris je rodinné auto. To sem furt valíš pouze ty.
    To co jak se prodává je jedna věc, druhá co se používá. Navíc malé auto dneska neseženeš, prostě je tak maximálně v ceníku, ale nikoli skladem, protože nějaký inteligent vymyslel že že ekologie auta se bude přepočítávat na velikost vozu. Tedy u té větší to vyjde výhodněji. Kolega kupoval na začátku roku malé auto pro mámu. Podmínkou bylo že bude nové a malé. A nakonec ho vůbec nesehnal, musel jít do větší kategorie.
    Třeba TPCA malá auta úplně ruší. Nejmenší je právě ten Yaris, který je v dnešní velikosti mnohem větší, než ten původní. Protože pro výpočet ekologie podle divných pravidel se to prostě nevyplatí prodávat.
    Možná jsi si nevšiml ale ne každý chce a potřebuje velké rodinné auto. To je jen jedna z mnoha kategorií. Ano většinu budou tvořit firmy pro rozvoz o tom už jsem psal. 1. dotace a za druhé je to nejlepší návratnost. Malé nájezdy ale velmi lineární nájezdy.

    Ale už to sem prosím neser. Protože jak jsem psal jediná informace kterou jsem tím chtěl naznačit, že těch 5kWh/100 nedosáhne ani to nejmenší vozítko typu fiat 500, kachna, nebo Smart.
    Hádám, že u těch pravdu malých aut s malou baterií na městské popojíždění bude dost obtížné se dostat reálně i na dvojnásobek.


    BOBASH: Neboj nikoho nic nenutím to sem sereš furt pouze a jen ty. Já jen zastávám názor, že mnoha lidem tak velké auto bohatě stačí.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Mě u toho Cukiho Yarise vždycky dostane, že si vzpomenu, že dělá ty mikrostavby, takže s tím zákonitě musí občas vozit materiál a stejně je spokojenej!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI:
    P.S.:
    Můj děda s babičkou a mojí mamkou a tetou (tehdy 10 a 14 let) jezdili do Jugoslávie na 3 týdny pod stan s jídlem a s nádobím a s kytarou...

    ... ve Fiatu 600. Stejným, jako jsem měl o 40 let později já, jen vlastně horším, protože já měl 600D která měla skvělých 30 koní, oni měli obyčejnou 600 co měla 23 koní.

    Zvládli to, protože tehdy jiný auto neměli a i ta 600 byla v tý době docela prestižní vůz.

    Dneska ale lidi za normální auto pro rodinu považujou Passata a stejně by si většina z nich koupila BMW X5 nebo Range Rover, kdyby na to měli.

    To, že by se něco DALO ZVLÁDNOUT s Yarisem neznamená, že to lidi CHTĚJÍ DĚLAT.

    Jediná cesta, jak bys lidi přesvědčil, aby běžně používali Yarisy jako jediný auto, je jim to brutálně zdanit, zakázat nebo udělat nějakou jinou komunistickou sráčovinu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOPIK: Vždyť to tady celou dobu vysvětluju, že je to co napadlo Falkona kravina.

    Předělat benzínovej Mercedes na naftovej v roce 1992 kravina nebyla, protože nafta stála půlku, díly z bouranýho naftovýho Mercedesu z Německa stály prd, práce lidí nestála nic a hotový naftový Piáno nebo W116 mělo hodnotu menšího baráku.

    Že postavit elektrickou verzi benzínovýho auta za 50 tisíc, která tě vyjde na 800 tisíc a bude fungovat stejně jako ojetina za 300 tisíc, případně to postavit za 400 tisíc a bude to fungovat nesrovnatelně hůř než ta ojetina, je kravina, to je snad jasný všem :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    BOBASH: Sorry, ale je to kravina na n-tou, co tě ve výsledku vyjde dráž než si koupit druhý auto. A to i když neřešíme administrativu kolem. V tom autě je jinej skoro každej díl, kromě kastle a interiéru. U elektriky si pak ještě přihoď baterky, co stojí půlku celýho auta a to že je nemáš kam dát.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam