CUKI: Zásadní rozdíl je v tom, že pokud máš dobře udělanou VI, tak je Ti celkem jedno, že nestíhá dodavatel baterií a jejich ceny kvůli tomu letí vzhůru, protože Tvoje integrovaná baterkárna potřebuje jen základní suroviny - a ceny vstupních surovin zůstávají stále relativně nízké…
Mno a pokud koupíš i doly na základní suroviny, případně uzavřeš smlouvu na 10 let na nízkou cenu a vysoké pokuty za vypovězení, tak se k nim levně dostaneš i tehdy, pokud ceny na volném trhu stoupnou na násobky…
Ve chvíli kdy VI nemáš, tak dodavatel čipů zdraží čipy, na což reaguje výrobce nějakého drobného ovládacího tišťáku zdražením nejen o cenu HW, ale i přirážky za "preferenční prodej". Následně firma, do jejíhož výrobku se to montuje (třeba výrobce klimatizace), udělá totéž a na konci jsi Ty jako automobilka bez VI, která buď musí zaplatit tučný příplatek za klimatizační jednotku (a doufat, že konkurence mezitím nenabídla o 1% víc), nebo čekat a čekat a čekat…
…a doufat, že jednoho dne se dodavatelský řetězec opět obnoví, všeho bude dost a ceny spadnou - a mezitím mít nedokončená auta odstavená na parkovišti…
+ tam jsou úspory z větší integrace technologie a možnosti křížového využití technologie používané v jiné části vozu, místo nákupu 5 kusů specializovaného zařízení s cca podobnou konstrukcí od 5 různých výrobců…