• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    I beat the Porsche Taycan's EPA range even in winter - Roadshow
    https://www.cnet.com/roadshow/news/porsche-taycan-winter-range-test/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Budou obytňáky brzy na elektřinu? Mercedes-Benz představuje koncept EQV Marco Polo - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/mercedes-benz-eqv-marco-polo/r~a31cad9c6ec111ec98380cc47ab5f122/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Přijde mi to divný, jak kdyby si Pepsi udělala marketing. Neviděl jsem ještě trial tooling prototype, ani produciton version ofiko nebyla ohlášená že sjela z linky a najednou se 15 kusů objeví u Pepsi? Nikde ani nebylo info, že by měli dosta první dodávku z továrny,... imho fake. Ale píšu nalitej tak buhví.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Kvalitu nedávných VW (jedno jestli ID3 nebo Golf 8) kritizuju už od doby co jsem je poprvé viděl.

    Na druhou stranu třeba Enyaq tyhle problémy nemá (nebo aspoň ne ty který jsem viděl).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Rýpnutí si to Bobashova oblíbeného "Compliance EV" – ID.3
    To je to auto, kde "kvalita tradiční automobilky" taky může znamenat milimetrové rozdíly na spárách a o 5mm níže zavěšený kufr, za které byly často vysmívány první série Tesly…

    VW’s bluff is called - Forces unfinished cars on roads to save BILLIONS & Tesla has the better hand!
    https://youtu.be/4R1VdcS14bU
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    First 15 Tesla Semi units to be delivered to PepsiCo by end of January: report
    https://www.teslarati.com/tesla-semi-first-customer-deliveries-date-pepsico/

    Tohle mi prijde jako docela big news
    CUKI
    CUKI --- ---
    CRAZY_IVAN: Naposled jsem se takhle bavil, kdysi dávno když vyšel v Excaliburu článek o Maťu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CUKI: víš že to je fake text, že jo? jenom se ujišťuju
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Soudruhu studuj! ...jak má vypadat pořádná práce (uvědomělého) motoristického novináře:
    VAZ 21061 vs. Mercedes-Benz W 123 240 D – Západní není lepší! | auto.cz
    https://www.auto.cz/vaz-21061-vs-mercedes-benz-w-123-240-d-zapadni-neni-lepsi-142043

    Jsi málo zapálený pro věc :-D

    "Údaj o točivém momentu, který má velký diesel vyšší, pro nás není tak důležitý. Československý pracující člověk na rozdíl od blahobytného Zápaďáka není líný podřadit, když se vozu do cesty postaví stoupání. V podobném duchu hodnotíme řízení, které má v mercedesu posilovač. Minimální ovládací síly vedou k ještě větší zlenivělosti bohatých, která je však vykoupena strádáním dělnické třídy."

    "Na každých sto kilometrech tak řidič mercedesu ušetří 46,90 Kč. Pokud vám to přijde jako zásadní výhoda západoněmeckého vozu, je váš pohled na svět velmi krátkozraký. Zaprvé je v ČSSR výnosem vlády nařízena vysoká životní úroveň obyvatelstva, takže takové částky neznamenají pro naše pracující nic likvidačního – při průměrném platu 2200 Kčs mohou ladou najet měsíčně klidně 2400 km! A zadruhé se skutečně kvapem blíží doba, kdy každý dostane na čerpací stanici paliva podle svých potřeb."

    "Další důkaz bezohlednosti imperialismu poskytlo měření brzdné dráhy. Vůz VAZ 21061 zastavil ze stokilometrové rychlosti na 51 metrech. Taková brzdná dráha je přiměřená ostatním účastníkům provozu. Mercedes-Benz W 123 však po pouhých 37 metrech. Jak má pak za zbohatlíkem v mercedesu zastavit třeba řidič naloženého liazu?"

    "Že kapitalismus nedává pracujícím vůbec nic zdarma, to se projevilo také při měření rozměrů karoserie a podvozku, čímž pracovníci ÚSMD ověřují přesnost sériové produkce automobilů. Například rozvor náprav u vozu VAZ byl na obou stranách delší, než udává výrobce. Napravo o sedm milimetrů a nalevo dokonce o 35"
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Shell Converts Gas Station Into EV Charging Hub
    https://insideevs.com/news/559069/shell-gas-station-ev-charging/

    za 15 let nebudeme mít kde tankovat :D

    The oil giant, which currently operates a network of nearly 8,000 EV charging points, has converted an existing petrol station in Fulham, central London, to an electric vehicle charging hub that features ten 175 kW DC fast-charging stations, built by Australian manufacturer Tritium. The hub will offer “a comfortable seating area for waiting EV drivers,” along with a Costa Coffee store and a Little Waitrose & Partners shop.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: mne sa paci vize ktoru predstavilo bmw, ze si budes na aute napr. pustat super maria :D

    BMW New Colour-Changing Paint Technology at CES 2022! E Ink!
    https://www.youtube.com/watch?v=9Ycr3vyRPBI
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: To je dost hrozná vize. Vyrušování od řízení na každém metru.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Tuhle vizi predstavil prave Samsung na CESu
    CES 2022: Showcasing the Future of In-Vehicle Experiences
    https://youtu.be/akZ8U6OcksQ



    Samsung's vision of AR-powered self-driving cars is straight from the future - SamMobile
    https://www.sammobile.com/news/samsung-vision-ar-self-driving-cars-from-future/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: smutná pravda je, že venkovani nikoho moc nezajímají. Je to statistická menšina na špatným konci příjmový křivky, a že jim elektrauta nevyhovují chápu, ale je to asi stejně relevantní informace, jako že můj děda odmítá platit kreditkou, a pak se rozčiluje, že ho neobsloužej na levnejch benzinkách na hranici.
    Prostě když si obskurní minorita mimo hlavní ekonomický proudy, tak se nesmíš divit, že ti nový věci nejsou šitý ba míru.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: nie je tam specifikovany hruby vs. cisty, ak hruby, tak to by sa dalo dosiahnut

    Tesla Profit Margin 2009-2021 | TSLA | MacroTrends
    https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/profit-margins
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Moc nerozumím tomu, proč tě tak strašně dráždí fialovej interiér u KONCEPTU. Všechny koncepty mají šílený barvy, nesmyslně velký kola nebo jiný úplný píčoviny, cílený na to, aby to zaujalo.

    Ad displejíky a touchscreeny – to prosímtě souvisí s elektromobilitou jak? Nevím, jestli jsi někdy viděl nějaký modernější benzínový auto než je tvoje prehistorický Volvo, ale těch displejíků a touchscreenů je tam přibližně stejně.

    Ad funkčnost – přidej si k tomu článku o dojezdu EQXX tohle, extrapoluj si současnej vývoj a možná ti to dojde:

    Prototype Battery Powers Tesla Model S For 752 Miles On One Charge
    https://insideevs.com/news/558908/752-mile-range-experimental-battery/

    Dneska máš ještě částečně pravdu v tom, že současný elektrický auta jsou pro spoustu lidí omezující. Ale pro spoustu lidí už dneska nejsou omezující skoro vůbec (jezdit běžně někam 300 km daleko na otočku není úplně rozšířenej modus operandi), a do konce dekády už budou lepším řešením pro většinu motoristů.

    S 900V architekturou a 350 kW dobíjením (standard do pár let), a s 200 kWh baterií která bude mít životnost 2 000 cyklů už nebude dávat smysl nic jinýho, s výjimkou aut pro nadšence a možná nějakejch specialit.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Zaujala mě tam ten odhad ziskovosti 30 %. Vzhledem k tomu, že u ostatních automobilek se pohybuje kolem 5 %, pokud jsou na tom dobře, tak je to odvážné tvrzení. Ale třeba jsem to blbě pochopil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: S předpovědí toho, kolik aut vyrobí, asi souhlasím. Autor ale vůbec neřeší, kolik aut dokážou prodat.

    A extrapolace funkčnosti FSD je taky dost ošidná. Jestli vývoj půjde dál stávajícím směrem, tak v roce 2025 bude FSD mít o řád nebo dva nižší chybovost, což bude znamenat jen to, že místo aby udělalo potenciálně fatální chybu při každý jízdě, tak jí udělá třeba jednou za 10 000 km, nebo i za 100 000 km. Tedy dost zřídka na to, abys to nečekal a neměl šanci zasáhnout, ale dost často na to, aby tě to ve střednědobým horizontu stihlo zabít.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: jj, kecy :-) Ja to tema tak nejak okrajove sleduju, jsem od prirody zvedavej a zvidavej clovek - a nakonec u nas tech elektroaut uz asi procento jezdi a obcas jsou i nekde videt jak se plouzej po dalnici - ale proste pokazdy kdyz nekam kouknu, tak na me vyskoci nejaka zprava popisujici presne to co nechci. Je to pro moje potreby nevyzrala a neduveryhodna technologie, user unfriendly, s rozpacitym designem a nefunkcni infrastrukturou, s neznamym vyvojem starnuti, trvanlivosti atd, momentalne vhodna jenom pro nekoho koho bavi nad tim onanovat a kazdej den neco resit a pripadat si u toho jako strasnej prukopnik.

    Mozna jednoho dne zjistim, ze to uz splnuje moje naroky na to jak ma fungovani auta vypadat - ale vzhledem k tomu ze na me ani ruzny elektricky gizma, displejiky a touchscreeny nedelaj zadnej dojem (resp. spis z nich bliju a tise doufam ze tahle moda nalestenejch hoven do ty doby nez ta technologie bude opravdu pouzitelna nejak prejde a potichu zmizi jako disco) tak toho budou muset docilit tvrdejma funkcnima datama a ne nejakym priteplalym fialovym interierem z vegansky kuze. Osobne sacuju ze tohle nebude behem pristich deseti let splneny ani u nas ve Svycarsku, natozpak nekde kde lidi maj k dispozici min penez, ale uvidime, treba se mylim a za rok budu mit pocit ze nejaky to lunaparkovy auticko taky potrebuju :-)

    Kazdopadne, to srovnani s prechodem z analogovy na digitalni fotografii uz jsem tu kdysi udelal - tam to bylo to samy. Dokud nebyli vyrobci schopny poskytnout mi za normalni cenu funkcni a kvalitativni ekvivalent stredoformatovy kamery na film, tak me to nezajimalo a vasnivy diskuse fanboyu resicich sumeni snimacu o rozliseni pul mega jsem sledoval asi tak se stejnym zaujetim jako tu vasi tady :-) Jednoho dne ale najednou presne tyhle podminky byly splneny a ja jsem si to sel druhej den koupit, asi tak, no ;-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Dívej, jaké jsem našel dráždidlo na Tebe :)
    Tesla & EV Predictions 2022 & Beyond: Will They Come To Pass?
    https://insideevs.com/features/559072/2022-beyond-tesla-ev-forecast/amp/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam