• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ:Ale kuš! To je něco o čem jsem tu psal a naopak to řeší hned několik problémů najednou. Například i v té uhelné číně je možné elektromobil dobíjet pouze "čistou" energií. Budou se dobíjet z přebytků a díky tomu bude moc být větší procento solární/větrné energie k užitku
    Bude to modulární řešení. Tedy na vyjimečné cesty si budeš moci pořídit prostě větší baterii. Navíc tebe jako zákazníka nezajímá co vydrží ta baterie. Prostě budeš mít nasmlouvaný výkon, maximální odběr a pod... je na distributorovi aby investoval do nejúčinějí technologie.

    I kdž si to představuju trochu jinak než zde ukazují za mě palec nahoru.

    Tohle řešení bude samo o sobě zelenější než ten samotný přechod na elektromobilitu.

    pro rejpala opraveno :-)

    STETKINS: No ono není potřeba jak je vidět ani 5let :-)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Zas nepodceňuj v jak dezolátním stavu je čínská dobíjecí soustava. IMHO se tam že swapu může stát reálně funkční alternativa.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JIMIQ: neni uz podobna sluzba i v Praze? Ze ti vymeni baterky, zatimco jsi v praci/v nakupaku.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Minuta uz je zajimavejsi nez pet minut, ale stejne myslim ze to je slepa ulicka vyvoje a Cinani na to dojedou

    Nabito za minutu. Čínská společnost zahájila službu výměny baterií elektromobilů - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/nabito-za-minutu-cinska-spolecnost-zahajila-sluzbu-vymeny-baterii-elektromobilu-40384345

    Furt to neresi potrebu ty baterky nabijet, cili i ztraty i prenosovy proudy furt zustavaji. Akorat to pridava komplexitu a snizuje strukturovou integritu aut
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: Vůbec ne, často to byly rozvozy i jiných věcí :-D
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: K té naší se naštěstí nedostali bez dozoru, takže neměli šanci se k ní špatně chovat. Je to hodně s nadsázkou, ale jediná auta, které jsme měli problémy nabít kvůli stavu baterky (respektive podle všeho kvůli kombinaci nízkého SOC a teploty) tak byly právě tyhle dvě. Z pravidla to bylo proto, že nechávali auto vybité sedět na mrazu třeba přes víkend.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ke svojí, tu jejich nemůžou ovlivnit. Hádám, že to bude tím, že je to levný auto a velká část majitelů jsou voziči pizzy :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: ti eupaci a ecitigoaci sa chovaju spatne ku svojej baterke alebo ku vasej?
    ABS
    ABS --- ---
    ELIJEN: jako fanda elektromobilu musim rici, ze je to trochu zavadejici.
    i. jsou to cenikove ceny a nikdo za nemecke auta cenikove ceny neplati. standardni slevy pro firmy mohou snadno presahnout i 20%, v roce 2012 pak urcite i vice. I u masovky dostane clovek stadardne slevu 10% z ceniku i v dnesni dobe, v roce 2012 to byvalo mnohem vice. Toto neplati asi jenom u Porsche, resp. tam netusim, nikdy jsem nepoptaval.
    ii. Dalsim faktorem je stupidita kupujicich MB BMW a dalsich top modelu, kdy vedome plati 30% hodnoty za znamkmu luxusu. Tesla je super auto, ale luxusni neni, alespon ne v porovnani s top modely nemcu. Luxus neni o parametrech, ale o tom, ze ostatni vidi, ze na to mam < na toto hodne lidi zapomina
    iii. chtel bych videt tu statistiku, sleduji torhuc ten trh a spalovaky vetisnou najezdi cca 25-30k km rocne, elektro vetsinou o neco mene << ale zde bych chtel videt tu statistiku v detailu, resp. data
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Nezapomen, ze cenu Tesly z te doby zveda dobijeni zdarma. To konkurence nema
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Jeste k tomu moralnimu zastaravani...

    ICS
    ICS --- ---
    Mám pár zajímavých insightů k chování uživatelů EVs, když by to někoho zajímalo (jsou to jen uživatele, kteří se pohybovali v Praze a jsou trošku tech-friendly z principu fungování Nimbee):

    -Roční nájezd většiny lidí uvádí okolo 15000 km
    -Zhruba polovina lidí má EV služební
    -Přesto v práci cca 3/4 lidí nemá možnost nabíjet
    -Doma nabíjí cca 1/2 lidí
    -2/3 lidí ale parkuje v garáži, jak doma, tak v práci
    -Když veřejně, tak spíš DC, než AC
    -Průměrný náboj, který jsme lidem dodali byl na cca 150 km dojezdu
    -jen minimum uživatelů mělo problém dát k autu remote přístup pro nabíjení
    -Nejhůř se k autu/baterce chovají řidiči e-Upů a CitiGo-e

    Je to směs anekdotických dat a statistických, takže k tomu tak přistupujte, jen mě napadlo, že se podělím :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jestli to má 50 km tam a 50 zpět (nebo i kdyby 100) a může mezitím dobíjet, tak mu nebude vadit ani těch 180 km/h, pokud si koupí něco, co nemá omezovač. Sice mu strašně klesne dojezd, ale co na tom, že v tomhle tempu bude mít dojezd o 40% menší než normálně, když to furt bude násobek toho co běžně jezdí?
    IV0
    IV0 --- ---
    JYRKA: Technicky možná ne, ale dle pravidel firmy dává smysl EV...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    IV0: Ja si myslim, ze kupovat si full EV pro Tebe neni dobre.
    Zamyslel ses nad plug-in hybridem?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Jinak si myslím, že s ohledem na tenhle komfort by ti fakt nejlíp seděl Mercedes EQE, ale uvidíme, kolik bude stát.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Myslim, ze pro narocnejsi lidi, co se tyce komfortu za jizdy, je BMW jasna volba. Tesla Model 3 se mozna jednoduseji ridi, ale interier je nic moc.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BMW i4 v Tesla Model 3 REVIEW with 0-60mph test!
    https://www.youtube.com/watch?v=KIDFg_0gdmI
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ICS: Brzdy jsouvíc slyšet i proto, že se tolik nepoužívaj, takže nejsou tak hladký jako u ice.
    Jaguar musel udělat novej sw, kterej čas od času místo rekuperace rovnou spustí brzdy, protože se jim stávalo, že lidi brzdy vůbec nepoužívali a přijeli na garančku s prorezlejma kotoučema.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: Jo, spousta automobilek musela kvůli EV vyvíjet třeba nový mechanismy stěračů a pdoobně, protože to jinak bylo strašně slyšet.
    ICS
    ICS --- ---
    IV0: Moje zkušenost ohledně zvuku je, že je potřeba se připravit na to, že slyšíš věci, který v ICE prostě nevnímáš. Mě třeba jak u EQA, tak Etronu nejvíc zaskočilo jak je strašně slyšet vrzání brzd při zastavení a rozjezdu jenom proto, že neni nic, co by je přehlučilo. To samý asi bude platit i u ostatních zvuků, co auto vyluzuje
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Elektrickej motor není slyšet skoro nikdy kromě ostrý akcelerace.

    Ten zbytek umí dělat docela dost kravál, třeba ve 180 km/h není motor většinou slyšet ani u ICE. Ale 180 km/h není pro EV úplně typickej režim, některý to ani neuměj :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam