• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo takhle, díky :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: On už to nakousl DZODZO.
    Ten článek je cca 4x větší a má 5x větší kapacitu, přičemž téměř veškerý zisk připadá na to, že jde o větší baterii s lepším poměrem "aktivní vnitřek : ocelové pouzdro"
    Hustota energie zůstala ± stejná.
    Výrobní cena a čas na výrobu 1 článku ± taky.

    Co se ještě zvýšilo, tak je "6x Power", což znamená jakou zátěž baterie utáhne. To je způsobeno "tabless" designem, kdy místo jednoho velkého, horizontálně zarolovaného, článku jsou tam jakoby desítky malých, vertikálně zarolovaných článků, čímž se zkracuje délka vnitřního okruhu článku z cca půl metru na 80mm (výšku článku)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: zle si si prelozil, energy capacity =/= energy density
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: To jsem ani nepředpokládal, že bys tam byl osobně, já se ptal, jestli tam nebudeš mít nějaké známé.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: jo, to mě taky zaujalo. Nevím, proč to tak je.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Něco mi tam nesedí.
    Tvrdí, že vyrobí baterii s 5x větší hustotou energie, ale dojezd se prodlouží jen o 20%.
    Kde je chyba?
    Špatně jsem si to přeložil/vyložil?
    Nebo to myslí "až" 5x větší.
    Nebo prostě budou dávat o mnoho méně článků? (tohle mi nesedí, protože 1. proč by to dělali, kdyby mohli mít hravě auto s dojezdem 1 000km, 2. dojezd se zvýší už jen samotným snížením hmotnosti, takže bych čekal větší prodloužení dojezdu...)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: jo jo, servis je fail, rostou moc rychle :(
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Sice nerad, ale tady je nahrávka Bobashovi na smeč…

    How Tesla is failing its most Loyal Customers
    https://youtu.be/ml5meauKOEA
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimave...
    Panasonic will reportedly start mass producing next-gen Tesla batteries in 2023 - The Verge
    https://www.theverge.com/2022/1/24/22898666/panasonic-4680-tesla-battery-mass-production-2023
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Mě to teda přijde velmi podobný jako koncept, v tom dvoutónu to bude vypadat dobře.

    A pozvánku na předváděčku nemám. Ale já ve Finmagu obecně nestíhám psát testy rychle, takže mě nemá smysl zvát na uvedení nových věcí :)
    CAL
    CAL --- ---
    První sériové ID BUZZ už údajně jedou na novinářskou předváděčku ještě před 9. březnem. Nebude z toho mít možnost BOBASH získat nějaké info? Jinak tady už opravdu moc prostoru pro představivost nezbývá https://twitter.com/volkswagen/status/1484456940537327618, dojem pořád stejný.
    CUKI
    CUKI --- ---
    COMODOR_FALKON: Takovýchto řešení blízko k reálnému nasazení je stovky.
    Prakticky každý nový fungující postup u elektrolitu, nebo katod i anod, se automaticky zkouší u všech ostatních řešení. V praxi se nepodaří využít ani zlomky promile.
    Některé z nich jsou odsouzeny už počáteční nízkou účinností a nebo životností. I tak to má ale obrovský smysl. Tohle je obrovská brzda nějaké zásadní změny. Energii už vyrobit umíme, ale neumíme ji skladovat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Tohle není nic nového…
    Přesně proto mají čínské Tesly LFP baterie…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    90 Wh/kg není moc, ale pokud by to bylo fakt levné, tak jako úložiště to fakt fungovat může a může to vést k trendu "úložiště do každé domácnosti…
    …ale museli by to finalizovat fakt rychle, než přijdou sodíkové baterie…

    Přijde revoluční levná baterie z Česka? Vědci z Akademie věd k tomu mají blízko - EnergoZrouti.cz
    https://energozrouti.cz/z/prijde-revolucni-levna-baterie-z-ceska-vedci-z-akademie-ved-k-tomu-maji-blizko
    KEB
    KEB --- ---
    Argus: Přechod k elektromobilitě je ohrožen rostoucí cenou kovů pro baterie
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/argus-prechod-k-elektromobilite-ohrozen-rostouci-cenou-kovu-baterie
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: Šídlo, v jednom rozhovoru, říkal, že se snaží dodržovat pravidlo 5i minut. Pokud ho něco vytočí a má potřebu reagovat na internetech, tak si dá 5 minut a pokud mu to i potom za to stojí, tak reaguje. Většinou stihne vychladnout a mávne nad tím rukou. :-)

    To je IMHO dobrý způsob.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jo, jdu si posypat hlavu popelem.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Hele, nesliboval jsi tady, že už na něj nebudeš reagovat?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: 1 500 km není na 5x 30 minut nabíjení ani Enyaqem (velký auto, blbá aerodynamika, žádná extra velká baterka, pomalý nabíjení) v dálničním tempu. I tak ti bude stačit 4x30.

    S něčím, co je dneska špičkový (EQS, Lucid) to dáš i v dálničním tempu na dvě nabíjení a v mimodálničním (nebo když pojedeš po dálnici 110 km/h) na jedno nabíjení.

    Běžný auta za 10 let budou spíš odpovídat tomu Lucidu než tomu Enyaqu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam