• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: "ČR. 90 procent RD u nás má hlavní jistič 3x25A nebo 3x32A"
    analogicky: V ČR má 90% lidí občanku a taky se najde 10% lidí kteří volí Okamuru.

    To že něco mají neznamená že je to potřeba. Já všechny ty spotřebiče doma mám, vše mi jede na el. navíc mám 3 další čerpadla co běžné domy nemají, mám tu dílnu a 3x16A je naprosto v pohodě. Několik dalších a hlavně větších domů jsem osadil stejně a taky pohoda.

    A když se kouknu tady třeba v lukrativní ulici. Takové místní Beverly Hills, tak tu je 3x 20 a 3x 25A. A to jsou fakt sídla.

    3x32A fakt není žádný standard a je nesmysl takto doma auto nabíjet.


    BOBASH: Docela by mě zajímalo proč se vlastně upustilo od původního měření spotřeby při několika rychlostech. Protože co je typická jízda ve městě, co mimo město? Každý tohle má dost jiné a je to nesmyslná hodnota které auto zpravidla nedosáhne.

    A hlavně proč ty testy nejsou jednotné? Prostě chceš dodávat na Evropský trh tak musí splnit jednotný test a je jedno co je to za auto.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jinak pokud má někdo běžně dvojnásobnou spotřebu než WLTP (neboli jak říkáš o 50 % nižší WLTP než reál), tak opravdu neřídí důchodce, ale kokot:)
    To by znamenalo u auta s 5l/100 jezdit za 10l.
    Možná jsi spíš myslel o 50 % vyšší reál než WLTP. To se asi „svižnou jízdou“ udělat dá…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tu pisu ze 23

    At 130 km/h, the Model Y Long Range continues to use electricity economically. It scores 22.9 kWh/100 km! That exclamation mark is there for a reason, because 22.9 kWh is low. Its competitors devoid of between 25 and 30 kWh per 100 kilometres.

    Tych 15 u tm3 je real world priemerka roadtripu z montany do san francisca, co je trochu viac jak z prahy do berlina, nie je to nejaky testovaci okruh
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: WLTP má přesně danou metodiku testování, která sice není tak idiotská jako předcházející NEDC, ale idiotská je dost – v kostce jde o to, že při testování se jezdí moc pomalu a zrychluje moc pomalu, takže to málo žere. ICE mají běžně podle WLTP spotřebu třeba o 50% nižší než v reálu, pokud to neřídí důchodce.

    DZODZO: Mě by dost zajímalo, jak by Model Y (což je odpovídající auto tomu Mustangu) jel za 15 kWh/100 km při 130 km/h.

    Ano, umí jet po dálnici pod 20. Pokud pojedeš kilo. Ale já testuju reálnou situaci reálnýho normálního uživatele, a normální lidi nejezdí kilo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Tak napiš proč by ten dům potřeboval větší příkon? Pokud nemáš nějakou profi kuchyň která má nějaké extra výkonné plotýnky které ti pojedou najednou, tak se nedostaneš ani na 3x20 natož 3x32. Jo znám hodně elektro projektantů, kteří tohle neřeší a vše dimenzují na příkon nějaké malé fabriky, ale je to prostě nesmysl.
    GOR
    GOR --- ---
    WARBABY8: Zkratka si tyhle diskuze s CUKIm pamatuju :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Vzdy je to o tom, co potrebujes. Do Berlina a dale jezdim dvakrat rocne, takze pro me dojezd neni k. o. kriterium.
    Pristupnost kufru a jestli do nej nacpu psa, ano.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: skor suv s 27kwh/100 nie su moc pouzitelne, ked tm3 vie jazdi za 15 priemerku
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: nojo ty tvoje "běžný" RD nemá cenu ani komentovat.

    GOR: trolling?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: To je hodne spatny ... jak to dostalo takove WLTP??
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    No, tak Mach E RWD Extended Range (dojezd dle WLTP 610 km) nedojede z Prahy do Berlína. Sice jen asi o 20km (na kraj by to stačilo) a nabíjení trvalo asi 10 minut, ale furt to znamená, že po dálnici neujede 350 km.

    A jel jsem teda furt podle předpisů, ale ne min - nechal jsem to na tempomatu. Ve 110-120 bych to asi ujel, a na začátku byl dost protivítr, takže by to možná šlo i normálním tempem, ale furt to znamená, že 100kwh fakt nemusí byt dost.

    Jasně, kdyby to nebylo SUV, tak je to taky lepší, ale představy o tom, jak jsou auta s 30kwh použitelný jsou skutečně mimo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: No nevim já si u běžného RD vždy vystačil s 3x 16A Tedy přesně dvojnásobej.
    To, že jsou tací projektanti co jim nestačí ani 3x20 a pro jistotu osadí dům klidně 3x32A neznamená, že je to potřeba. Přesně takto náš nový ekosvět dva nula s co2 neutrálním přístupem nikdy fungovat nebude.

    Naopak spíše popřemejšlet jak to co nejlépe skloubit s FVE na vlastní střeše a pod.

    Připadá mi naprosto zbytečné mít u domu 22kW nabíječku, když ti to auto tam bude stát stejně přes noc a s vlastní FVE to taky nezadotuješ...


    DZODZO: Jo leda tak :-)
    GOR
    GOR --- ---
    WARBABY8: Hele, tak to sis zrovna ted vymyslel. 3x16A musi stacit kazdymu! A kdyz PDS vytahnou hlavy z prdeli, tak i 3x13A! A vetsi auto nez Yaris je rozmarilost!
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: 22kW je 32A. Což je dneska vedle 25A nejčastější jištění domu. A ano pokud chceš opici musíš počítat s tím,že bude papat banány. Ale výkřik o dvojnásobném výkonu je dost mimo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: tak zas mozes vystrcit zasuvku von a ponukat nabijanie za mrzky dukat, aby sa ti to vratilo
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8:
    DZODZO:
    To je topka tak maximálně pro projektanta. Jen idiot si kvůli tomu zvýší sazbu na dvojnásobek rezervovaného příkonu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Tam mám druhé auto :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: another SUV :/ ehh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    chalani co robite, vsak to normalne zaparkujte v garazi... ja som musel u nasich na sidlisku skrabat namrazu platobnou kartou, lebo nevozim v aute ani skrabku co ju nepouzivam :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DAN_F: já mam občas i u auta s normálníma klikama problém s nima "pohnout" a musim do nich mlátit :D a to nebejvá taková krusta, ale kdo hledá hejt, vždycky najde
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    SITH: Docela ale závidím, že se pořád stáhne to bezrámové okno. Já mám sice normální kliky, ale v takovémhle počasí je stejně u bezrámových oken často problém dveře otevřít :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Já teda v tomhle ohledu jsem hodně emotivní a po tom co Toyota předvádí s tvrdým lobbingem vůči EV, nebo co předvedla v Japonsku kde extrémně agresivní kampaní donutila zákonodárce považovat za EV i benziny co mají mild hybrid (čili to prakticky hybridy nejsou) a arogantně tvrdí, ať si vybere zákazník, jenže EV zákazníkům dělá co nejvíce naschvalu (lobing proti rozšiřování nabíjecí infrastruktury, mizerná nabídka mizernych EV, která se zlepsila až teď, kdy je jasný, že musí ustoupit), tak bych jim nedával vůbec žádný prostor a je to pro mě to ztělesnění toho zla v pozadí, které kdyby mělo jen o trochu větší moc, tak se žádná elektrifikace nekona.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: "went on sale in December 2020", ale je jasné, že to byl začátek výroby, ale i tak nic moc ramp up od tradičního výrobce.
    "By 2023, Ford wants to achieve an annual output of more than 200,000 units of the electric car." Takže to zase tak moc jinak vypadat nebude, tesla taky navyšuje výroby. (Tady vojta poukáže na to, že neni poptávka po vozech tesly, ale na to bych mu řekl, že to je vaření z vody a ukáže čas, tak to nevytahuj)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam