• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: tepelko, ohřev TUV, indukční deska, spotřebiče, čerpadla, klimatizace... jako to ti mám vyjmenovat na co všechno slouží elektrika? Já jsem napsal jaká je realita v ČR. 90 procent RD u nás má hlavní jistič 3x25A nebo 3x32A. Tak to prostě je a víc se o tom bavit nehodlám.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jinak pokud má někdo běžně dvojnásobnou spotřebu než WLTP (neboli jak říkáš o 50 % nižší WLTP než reál), tak opravdu neřídí důchodce, ale kokot:)
    To by znamenalo u auta s 5l/100 jezdit za 10l.
    Možná jsi spíš myslel o 50 % vyšší reál než WLTP. To se asi „svižnou jízdou“ udělat dá…
    MINER
    MINER --- ---
    BTW dost mě teď překvapily rozdíly ve spotřebě i u fosila.
    Do Tyrolska teď o půl litru větší spotřeba než zpět při stejné jízdě.
    To je docela dost. Krom výšky to byl možná tentokrát hlavně vítr.
    Jinak mám ale pravidelně vždy menší spotřebu z Vysočiny než tam.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tu pisu ze 23

    At 130 km/h, the Model Y Long Range continues to use electricity economically. It scores 22.9 kWh/100 km! That exclamation mark is there for a reason, because 22.9 kWh is low. Its competitors devoid of between 25 and 30 kWh per 100 kilometres.

    Tych 15 u tm3 je real world priemerka roadtripu z montany do san francisca, co je trochu viac jak z prahy do berlina, nie je to nejaky testovaci okruh
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: WLTP má přesně danou metodiku testování, která sice není tak idiotská jako předcházející NEDC, ale idiotská je dost – v kostce jde o to, že při testování se jezdí moc pomalu a zrychluje moc pomalu, takže to málo žere. ICE mají běžně podle WLTP spotřebu třeba o 50% nižší než v reálu, pokud to neřídí důchodce.

    DZODZO: Mě by dost zajímalo, jak by Model Y (což je odpovídající auto tomu Mustangu) jel za 15 kWh/100 km při 130 km/h.

    Ano, umí jet po dálnici pod 20. Pokud pojedeš kilo. Ale já testuju reálnou situaci reálnýho normálního uživatele, a normální lidi nejezdí kilo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Tak napiš proč by ten dům potřeboval větší příkon? Pokud nemáš nějakou profi kuchyň která má nějaké extra výkonné plotýnky které ti pojedou najednou, tak se nedostaneš ani na 3x20 natož 3x32. Jo znám hodně elektro projektantů, kteří tohle neřeší a vše dimenzují na příkon nějaké malé fabriky, ale je to prostě nesmysl.
    GOR
    GOR --- ---
    WARBABY8: Zkratka si tyhle diskuze s CUKIm pamatuju :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Vzdy je to o tom, co potrebujes. Do Berlina a dale jezdim dvakrat rocne, takze pro me dojezd neni k. o. kriterium.
    Pristupnost kufru a jestli do nej nacpu psa, ano.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: skor suv s 27kwh/100 nie su moc pouzitelne, ked tm3 vie jazdi za 15 priemerku
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: nojo ty tvoje "běžný" RD nemá cenu ani komentovat.

    GOR: trolling?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: To je hodne spatny ... jak to dostalo takove WLTP??
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    No, tak Mach E RWD Extended Range (dojezd dle WLTP 610 km) nedojede z Prahy do Berlína. Sice jen asi o 20km (na kraj by to stačilo) a nabíjení trvalo asi 10 minut, ale furt to znamená, že po dálnici neujede 350 km.

    A jel jsem teda furt podle předpisů, ale ne min - nechal jsem to na tempomatu. Ve 110-120 bych to asi ujel, a na začátku byl dost protivítr, takže by to možná šlo i normálním tempem, ale furt to znamená, že 100kwh fakt nemusí byt dost.

    Jasně, kdyby to nebylo SUV, tak je to taky lepší, ale představy o tom, jak jsou auta s 30kwh použitelný jsou skutečně mimo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: No nevim já si u běžného RD vždy vystačil s 3x 16A Tedy přesně dvojnásobej.
    To, že jsou tací projektanti co jim nestačí ani 3x20 a pro jistotu osadí dům klidně 3x32A neznamená, že je to potřeba. Přesně takto náš nový ekosvět dva nula s co2 neutrálním přístupem nikdy fungovat nebude.

    Naopak spíše popřemejšlet jak to co nejlépe skloubit s FVE na vlastní střeše a pod.

    Připadá mi naprosto zbytečné mít u domu 22kW nabíječku, když ti to auto tam bude stát stejně přes noc a s vlastní FVE to taky nezadotuješ...


    DZODZO: Jo leda tak :-)
    GOR
    GOR --- ---
    WARBABY8: Hele, tak to sis zrovna ted vymyslel. 3x16A musi stacit kazdymu! A kdyz PDS vytahnou hlavy z prdeli, tak i 3x13A! A vetsi auto nez Yaris je rozmarilost!
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: 22kW je 32A. Což je dneska vedle 25A nejčastější jištění domu. A ano pokud chceš opici musíš počítat s tím,že bude papat banány. Ale výkřik o dvojnásobném výkonu je dost mimo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: tak zas mozes vystrcit zasuvku von a ponukat nabijanie za mrzky dukat, aby sa ti to vratilo
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8:
    DZODZO:
    To je topka tak maximálně pro projektanta. Jen idiot si kvůli tomu zvýší sazbu na dvojnásobek rezervovaného příkonu.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Tam mám druhé auto :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: another SUV :/ ehh
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    chalani co robite, vsak to normalne zaparkujte v garazi... ja som musel u nasich na sidlisku skrabat namrazu platobnou kartou, lebo nevozim v aute ani skrabku co ju nepouzivam :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam