• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: tak on pri tom KO testu co tu byl postovanej kousek zpatky taky neoslnil, chcipnul jim jako prvni a ten dojezd byl nejak podobnej.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CUKI: páč u Beverly hills novostaveb nepočítáš s tím, že kolem nich bude pobíhat kutil se štípačkou na dřevo, kotoučovou pilou nebo sbíječkou...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: 15 kwh je spis minimum nez prumer. TM3 zere kolem 17 kwh v lete a pres 18 kwh v zime pokud s tim jezdis opatrne. Ale zase se s tim da jet 160 na dalnici a porad to ma slusnej dojezd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Až jednou možná budeme mít všichni autonomní auta…

    Faktem je, že teď s autem co má 610 km WLTP range nemusíš dojet 350 km daleko.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: "ČR. 90 procent RD u nás má hlavní jistič 3x25A nebo 3x32A"
    analogicky: V ČR má 90% lidí občanku a taky se najde 10% lidí kteří volí Okamuru.

    To že něco mají neznamená že je to potřeba. Já všechny ty spotřebiče doma mám, vše mi jede na el. navíc mám 3 další čerpadla co běžné domy nemají, mám tu dílnu a 3x16A je naprosto v pohodě. Několik dalších a hlavně větších domů jsem osadil stejně a taky pohoda.

    A když se kouknu tady třeba v lukrativní ulici. Takové místní Beverly Hills, tak tu je 3x 20 a 3x 25A. A to jsou fakt sídla.

    3x32A fakt není žádný standard a je nesmysl takto doma auto nabíjet.


    BOBASH: Docela by mě zajímalo proč se vlastně upustilo od původního měření spotřeby při několika rychlostech. Protože co je typická jízda ve městě, co mimo město? Každý tohle má dost jiné a je to nesmyslná hodnota které auto zpravidla nedosáhne.

    A hlavně proč ty testy nejsou jednotné? Prostě chceš dodávat na Evropský trh tak musí splnit jednotný test a je jedno co je to za auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ano, myslel jsem o 50 procent. A to je u spousty aut běžný i když nejezdil svižně.

    Typicky malý turbomotory, který si v hlemýždím tempu toho testu vystačí se zlomkem výkonu.

    WLTP už není tk hrozný, ale NEDC mělo největší akceleraci něco jako 0-60 za 30 sekund. To je tak asi jako plně naložena Avia.

    Nicméně i WLTP umí být hrozně mimo. Auta s psanými 6 l/100km klidně žerou přes 10.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, ale v USA jsou hodně nízký rychlostní limity. Jet 70 mph (110kmh) je úplně něco jiného než 130.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    my mame 3x25A ale preto, ze predosly majitel mal v dielni nejaky stroj na ohybanie plastov, takze je tam 3-fazova zasuvka, vyrabali narazniky a hokejove helmy, u nas doma inak spotreba zriedkavo prekroci 5kW a vacsinu casu to ide z panelov/baterky, takze rezervovany prikon prakticky nevyuzivam, som iba lenivy si to menit na menej, lebo vyhladovo planujem EV, tak sa mi to potom nechce zasa vybavovat, v porovnani s inymi poplatkami to nie je taka hruza, stale viac zaplatim za prenos

    Cena za distrib. množství elektřiny ve vysokém tarifu 01.01.2022 31.01.2022 D02d MWh 0,109 1 833,72 199,88
    Cena za příkon podle hodnoty hl. jističe před elekt. 01.01.2022 31.01.2022 D02d 3x25 Měsíc 1,000 132,00 132,00

    MINER: viem ze BOBASH o tom nerad pocuva, lebo je to pre neho stale scifi, ale myslim si, ze az budeme mat autonomne auta, tak ludom bude jedno ci idu 160 alebo 110, pretoze sa budu moct venovat zabavnejsim cinnostiam, takze ich nebude az tak tankovat ci pridu do ciela o hodinu neskor, v tom pripade by sa mohla celkovo znizit aj spotreba aut na cestach a viac by sa priblizili tymto teoretickym normam ako WTLP

    160 na dialnici chapem u niekoho, kto napr. rozvaza zasielky, menej uz u niekoho, kto sa nahli na nejaky meeting, pretoze mohol vyrazit vcas aby sa tam dostal aj rychlostou 110 :) a uplne najviac nechapem niekoho kto sa nahli rano do prace :D
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: tepelko, ohřev TUV, indukční deska, spotřebiče, čerpadla, klimatizace... jako to ti mám vyjmenovat na co všechno slouží elektrika? Já jsem napsal jaká je realita v ČR. 90 procent RD u nás má hlavní jistič 3x25A nebo 3x32A. Tak to prostě je a víc se o tom bavit nehodlám.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jinak pokud má někdo běžně dvojnásobnou spotřebu než WLTP (neboli jak říkáš o 50 % nižší WLTP než reál), tak opravdu neřídí důchodce, ale kokot:)
    To by znamenalo u auta s 5l/100 jezdit za 10l.
    Možná jsi spíš myslel o 50 % vyšší reál než WLTP. To se asi „svižnou jízdou“ udělat dá…
    MINER
    MINER --- ---
    BTW dost mě teď překvapily rozdíly ve spotřebě i u fosila.
    Do Tyrolska teď o půl litru větší spotřeba než zpět při stejné jízdě.
    To je docela dost. Krom výšky to byl možná tentokrát hlavně vítr.
    Jinak mám ale pravidelně vždy menší spotřebu z Vysočiny než tam.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tu pisu ze 23

    At 130 km/h, the Model Y Long Range continues to use electricity economically. It scores 22.9 kWh/100 km! That exclamation mark is there for a reason, because 22.9 kWh is low. Its competitors devoid of between 25 and 30 kWh per 100 kilometres.

    Tych 15 u tm3 je real world priemerka roadtripu z montany do san francisca, co je trochu viac jak z prahy do berlina, nie je to nejaky testovaci okruh
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: WLTP má přesně danou metodiku testování, která sice není tak idiotská jako předcházející NEDC, ale idiotská je dost – v kostce jde o to, že při testování se jezdí moc pomalu a zrychluje moc pomalu, takže to málo žere. ICE mají běžně podle WLTP spotřebu třeba o 50% nižší než v reálu, pokud to neřídí důchodce.

    DZODZO: Mě by dost zajímalo, jak by Model Y (což je odpovídající auto tomu Mustangu) jel za 15 kWh/100 km při 130 km/h.

    Ano, umí jet po dálnici pod 20. Pokud pojedeš kilo. Ale já testuju reálnou situaci reálnýho normálního uživatele, a normální lidi nejezdí kilo.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Tak napiš proč by ten dům potřeboval větší příkon? Pokud nemáš nějakou profi kuchyň která má nějaké extra výkonné plotýnky které ti pojedou najednou, tak se nedostaneš ani na 3x20 natož 3x32. Jo znám hodně elektro projektantů, kteří tohle neřeší a vše dimenzují na příkon nějaké malé fabriky, ale je to prostě nesmysl.
    GOR
    GOR --- ---
    WARBABY8: Zkratka si tyhle diskuze s CUKIm pamatuju :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Vzdy je to o tom, co potrebujes. Do Berlina a dale jezdim dvakrat rocne, takze pro me dojezd neni k. o. kriterium.
    Pristupnost kufru a jestli do nej nacpu psa, ano.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: skor suv s 27kwh/100 nie su moc pouzitelne, ked tm3 vie jazdi za 15 priemerku
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: nojo ty tvoje "běžný" RD nemá cenu ani komentovat.

    GOR: trolling?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: To je hodne spatny ... jak to dostalo takove WLTP??
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    No, tak Mach E RWD Extended Range (dojezd dle WLTP 610 km) nedojede z Prahy do Berlína. Sice jen asi o 20km (na kraj by to stačilo) a nabíjení trvalo asi 10 minut, ale furt to znamená, že po dálnici neujede 350 km.

    A jel jsem teda furt podle předpisů, ale ne min - nechal jsem to na tempomatu. Ve 110-120 bych to asi ujel, a na začátku byl dost protivítr, takže by to možná šlo i normálním tempem, ale furt to znamená, že 100kwh fakt nemusí byt dost.

    Jasně, kdyby to nebylo SUV, tak je to taky lepší, ale představy o tom, jak jsou auta s 30kwh použitelný jsou skutečně mimo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam