• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jasně, tomu rozumím, čistě peníze to nevyřeší.

    Ale pořád je to o tom, že kvůli usmoleným asi 700k autům ročně (mmch jsou jako jediná normální automobilka menší než Tesla) se nevyplatí to oddělení s těma automotive SW guys vytvářet a držet.

    Tohle je na Volvu vidět obecně, že prostě spoustu věcí musí dělat levnějším, univerzálnějším způsobem, protože si nemůžou dovolit vyvíjet co nepotřebujou.

    Pravděpodobně to stojí i za věcma jako jsou omezovače na 180 km/h – protože to schovají za bezpečnost a ve skutečnosti jim to umožní šetřit na brzdách, podvozcích, pneumatikách, ale třeba taky na systémech asistence řidiče, protože nemusej dělat věci co umí fungovat ve 200.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Přesně takhle to právě nefunguje. To si mysleli ve VW jak před třema lety byly všude články, že najmou deset tisíc programátorů a ty problémy s ID.3 vyřeší. Ty potřebuješ expertízu jako mají sw first firmy alá Google, FB a to je extrémně složité postavit a pokud nemáš potřebné know how, tak ti nepomůžou ani miliardy dolarů co do toho nasypes. Podívej se jak dopadl WeWork, který měl za CEO netechnického člověka a tvářil se jako technologická firma. A pozor - současní automotive software guys jsou úplně jiní lidé než sw guys z digitálních firem o kterých mluvím a které teď automobilky tak zoufale schaneji.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Prachama myslím i právě expertízu a lidi a všechno. Jsou prostě moc malí, než aby pro svoje reálně asi tři modely vyvíjeli celej systém.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Vzhledem k tomu, že třeba starší platformy vyvinuté Volvem se následně sdílejí s dalšími značkami koncernu jako Geely, Lynk&Co, ... by něco podobného proběhlo i u infotainmentu, pokud by se povedl a náklady by se rozpustily. Prachy nejsou problém, problém je to, že ve Volvo správně vyhodnotilo, že na to nemá expertízu ani dost kvalitní lidí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: To, že nějakou firmu vlastní někdo bohatej, neznamená, že jí nechá dělat věci, na který si nevydělá. A Volvo jakožto pidiautomobilka nemá peníze na to, aby vyvíjelo vlastní infotainment. Stejně jako nemá na to, aby vyvinulo víc než tři motory.

    DAN_F: Že vezmeš něco, co už existuje a funguje, a co navíc podporuje aplikace třetích stran a je to do budoucna upgradovatelný. Což je teda geniální spíš pro uživatele než pro automobilku.

    Infotainmenty tradičních značek mají výhodu, že líp fungujou, ale zase až zastaraj, tak jsou úplně nahovno a musíš spoléhat na CarPlay, pokud funguje.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: A v čem je to tak geniální nápad?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Volvo patří jednomu z nejbohatších Číňanů, kterému státní banky klidně půjčí i na novou kuchyň kdyby chtěl, prachy problém nebudou, vidím za tím spíš reality check jejich kompetencí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Jak nemám rád Volvo, tak musím říct, že jejich nápad postavit infotainment na Androidu je naprosto geniální. I když je patrně motivovanej prostě a jenom tím, že na vývoj vlastního systému nemaj peníze...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Jako co čekat za SW od firmy ze země, kde vrchol uživatelské přívětivosti je SAP.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ja se nedivim, ja tam pracuju :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Vsak je to nemecke korpo, vy ste v ziadnom nepracovali, ze sa tak divite? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Volvo to adopt “Tesla style” megacasts for its next-gen electric vehicles
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No na trhu to je spíš dva. A dělají to celý znovu, no...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo ano. To se ale nevylučuje s tím, co jsem napsal.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: tohle můžeš omlouvat nějakou chvilku, ale VW s tim bojuje už ... mam pocit 3 roky?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Protože infotainment není izolovanej a dát to všechno dohromady není sranda. Víš, že nový release je za dveřmi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Tomu, proč existuje verze 60 bez tepelnýho čerpadla, nerozumím. To, že pořád ještě neopravili infotainment (jsem ten, do koho Fernie na začátku rýpe – jenomže já nechci komentovat bugy, stejně jako nekomentuju že se na autě něco rozbilo, je to náhodný a nemám statistickej vzorek) je šílenej fail.

    Ale jinak jsem měl z Enyaqu úplně opačnej pocit než Fernie. Což ale možná bylo tou verzí, protože jinak kritickej Dan měl stejnýho jako já a toho dost chválil.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Tesla uctuje mesicni poplatek za nefunkcni FSD a kdyz ji date do servisu, kde je nekolik mesicu, tak vam ani nevrati penize ... oh boy ...

    Tesla Responds to it's Service Criticism and It’s Exactly What You Expect
    https://www.youtube.com/watch?v=zebYDgNC54c
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    V autíčkáři jsme měli Enyaqa 60 bez tepelného čerpadla, tak kdyby někoho zajímal pohled našeho redaktora:
    Škoda Enyaq iV 60: Lesk a bída elektromobilu | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/skoda-enyaq-iv-60-lesk-a-bida-elektromobilu/

    Nejvíc mě teda ničí ta videa s infotaimentem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Protože je to marketing? Protože ten marketing je postavenej na tom, že je to auto v RETRO STYLU, ne na tom, že je to novodobá verze Typu 2?

    Viděls někdy třeba VW New Beetle nebo jeho nástupce VW Beetle? Viděl jsi někdy jakýkoliv nový Mini?

    Každý retro auto je z principu imidžovka, cool věc která má zapůsobit svým designem, protože udělat to aby to vypadalo jako něco starýho vždycky vyžaduje nějaký konstrukční, designový a další ústupky, což obvykle znamená, že je to dražší, ale zato horší.

    Kdyby třeba nový Mini mělo FUNGOVAT jako originál, tak by vypadalo nějak takhle:



    Jenomže lidi nechtěli auto, který FUNGUJE jako originál, ale který VYPADÁ jako originál. A proto výsledek vypadá takhle:



    ... a místo lacinýho dostupnýho auta to byl prémiovej pidisporťák, v podstatě BMW s předním pohonem zabalený do retro britskýho stylu.

    To samý je ID.Buzz.

    Ono to souvisí i s tím, že původní Typ 2 už dneska znamená něco úplně jinýho než když byl novej. Typ 2 není už tak 30-40 let laciná dostupná dodávka, ale vyjádření životního stylu nebo záliby v minulosti nebo kdoví čeho. Slušná T1 dneska stojí milion nebo dva a je reálně úplně nahovno.

    ID.Buzz je přesně to, co má bejt, a přesně to, co bude úspěšný. Věc pro lidi, co potřebujou velký rodinný auto, ale chtějí se vyhnout SUV, který jsou sice stále populární, ale v ekologicky smýšlejících kruzích čím dál víc tabu. A zároveň nechtějí MPV jako je Sharan, protože to je pořád totálně uncool.

    Tak jim VW postavil elektrickýho Sharana zabalenýho do cool karoserie, kterýho si můžou koupit místo Touarega a nepřipadat si ani uncool, ani neekologicky.
    CAL
    CAL --- ---
    KEB: Jasně, jenom dřív platilo, že VW je VW a Elon je Elon a mezi nimi tady právě bobash pořád maluje velký tlustý čáry, tak si nemůžu nechat ujít příležitost k malému zatrolení, když je mu to všechno tak jasný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam