• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Hezká hustota baterek...
    Amprius Ships First 450 Wh/kg, 1150 Wh/l Battery Cells
    https://insideevs.com/news/566876/amprius-ships-450whkg-battery-cells/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A upřímně bych se nedivil tomu, kdyby Cybertruck vedl k tomu, že v USA změní dosavadní politiku, kdy SUV a pickupy jsou v kategorii "truck" a ne "car" a tudíž pro ně platí úplně jiný bezpečnostní normy. Jako osobní auto by totiž Cybertruck nebyl legální ani tam, a reálně to nic jinýho než osobní auto není.

    Cybertruck by totiž MĚL bejt zakázanej, je to věc, která na silnici nepatří a myšlenka začít lidem prodávat obrněnej transportér, aby s ním jezdili na nákup, může napadnout jen magora.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ne uchycení, ale konstrukce.

    Exoskeleton se vyznačuje tím, že vnější povrch karoserie je nosnej, a tedy tuhej. Prostě to drží pokupě vnějšíma plechama. Který jsou tím pádem tlustý a tím pádem se moc nedeformujou.

    Moderní auta mají vnější plechy naopak záměrně měkký, aby se mohly deformovat a pohltit energii nárazu, a dokonce přímo pod nima nesmí být nic tvrdýho. Proto má většina aut vysoký přední kapoty, protože motor nemůže být těsně pod ní, aby sis o něj neublížil, musí tam být prostor pro deformaci kapoty, když na ní spadneš. Když chceš nízkej čumák třeba na sporťáku, musíš udělat kapotu, která se při nárazu vystřelí nahoru, aby se měla kam prohnout když na ní spadneš.

    Exoskeleton se z principu deformovat nemůže, což bude problém jak pro ochranu chodců, tak pro všechny ostatní crashtesty. Bude to fungovat jako tank nebo OT. A obrněná technika je z hlediska pasivní bezpečnosti poměrně dost příšerná, pokud to, do čeho narážíš, není dostatečně měkký na to, abys to zničil.

    Ostatně všichni si pamatujeme veselou historku s tím, jak Pandury zničila Fabie. Všichni si z toho dělali srandu, jak jsou Pandury nahovno, ale ono je to právě tím, že mají "exoskeleton", a nezničila je Fabia, ale ony sebe navzájem. Když se srazí obrněná věc s jinou obrněnou věcí, tak to mívá drastický následky jak pro vozidlo (ohne se to celý a je to na vyhození), tak pro posádku (zastaví se to na místě, místo aby to zpomalovalo v průběhu deformace).

    Cybertruck na tom pravděpodobně bude z hlediska pasivní bezpečnosti dost podobně, pokud nezachrání svoji posádku tím, že zabije všechny ostatní, ale srazej se třeba dva Cybertrucky, tak to jenom cinkne a ty umřeš.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    OMNIHASH: Deformacni zony tam nejsou. Kdyz narazis do normalniho auta, tak ma udelane deformace kapoty a masky, aby to zmirnilo dusledky srazky pro chodce.
    Cybertruck to nema, ten jen porcuje maso
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: eh tohle bych prosil vysvětlit, jakou má souvislost způsob uchycení karoserie s ochranou kolemjdoucích?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Evropský Cybertruck nikdy nebude. Musel by být úplně jinak od základu svojí konstrukce, exoskeleton nikdy přes ochranu chodců neprojde. V USA má šanci jen proto, že je to truck a ne osobní auto.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Hele a koupí teda Tesla ten Daimler nebo jak to bude? :))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: europska ak sa bude niekedy predavat bude isto vyzerat inak kvoli homologacii :(
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Ford zavádí operativní redesigning á la Tesla…
    Ouch…
    Chudák Bobash – další "nesmysl" z kterého se nejspíš stane standard…
    Franz Gives Roadster Update / FSD Goes Viral / Berlin Approval Status / Copy Tesla or Die ⚡️
    https://www.youtube.com/watch?v=pcBTaYl_Wao


    Zdroj:
    How Ford cut cost of making Mustang Mach-E EV by $1,000 | Automotive News
    https://www.autonews.com/design/how-ford-cut-cost-making-mustang-mach-e-ev-1000
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: našel jsem starší článek, kde píšou že třeba v mobilu je baterka, kde jsou řádově gramy a miligramy drahých kovů, to se prostě nemůže vyplatit. A že nejvíc recyklují Číňani, nepřekvapí
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Zajimalo by me, co dostane Tesla CyberTruck za skore u "Ochrana chodcu" :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Afaik nerecyklují, často se používají i do jednorázové elektroniky, kterou je třeba při užívání dobíjet ale nakonec končí na skládce - na YT je řada videí, z čeho všeho lze tyhle malé baterky vykuchat…
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    wow
    This CRAZY Electric Truck Is A Luxury Apartment On Wheels!
    https://www.youtube.com/watch?v=oaZivAsXg7k
    KEB
    KEB --- ---
    Bloomberg: Analytici se neshodnou, zda na trhu bude dostatek lithia - TZB-info
    https://m.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/23430-bloomberg-analytici-se-neshodnou-zda-na-trhu-bude-dostatek-lithia

    Recyklují se dneska malé lionky třeba z mobilů atd nebo ne? Máte někdo představu?


    DZODZO: na rozvoz pizzy po městě dopry :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z opacneho konca

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    renault zoe ani daciu spring fakt nechcete ani ked su to najlacnejsie EV :)

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    FEDAJKIN, JYRKA: Mazda je v tomhle směru docela vyhlášená – https://gimletmedia.com/shows/reply-all/brh8jm
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Nepotřebuješ, ale abys to za pět let prodal, tak ho potřebovat budeš. ë-C4 bude neprodejná, respektive bude stát suchý z nosu.

    Ad tepelný čerpadlo NIKDAS: – ten Mach E právě v zimě, ale mírně nad nulou, spotřeboval cestou do Berlína 11% energie na vytápění. To je poměrně hodně. Je klidně možný, že v reálu by měl podobnej dojezd jako Enyaq s o 20 kWh menší baterkou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Tepelný čerpadlo taky není všespásný. Pokud můžeš vytápět na kabelu, tak toho zas tolik neušetří.

    BOBASH: Dojezd na ježdění kolem komína zas tolik nepotřebuješ.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam