• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Je taková vsuvka ke škodovkám:
    Enyaq 4x4 LOFT (nejhorší výbava) za 1,3M má lepší výbavu než Kodiaq L&K (top výbava) za 1,2M
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Spíš je problém, že srovnávají pokles hodnoty "průměrného EV", což zahrnuje všechny takový ty krámy jako Leaf a eGolf, který padají na hodnotě proto, že jsou morálně zastaralý.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pre mna je tam najzaujimavejsia informacia toto

    "Automobilky z důvodu emisních cílů preferují výrobu elektromobilů, takže i při současném nedostatku čipů například vůz Škoda Enyaq získáte přibližně za pět až šest měsíců, tedy o šest měsíců dříve než alternativu se spalovacím motorem"
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Eh, tak tohle se asi řeší všude ne, nebo operák exituje jen v ČR? Viz níže

    "Podle studie americké společnosti Automotive Fleet se hodnota průměrného sedanu se spalovacím motorem po třech letech ježdění sníží o 39 procent, zatímco hodnota průměrného elektroauta o 52 procent."
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Coz je, vzhledem k tomu, ze popisujeme operak v Cechach, uplne zbytecna informace :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Nio prodá cca 30% aut s BaaS.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Auta bez baterky se moc neprodavaji
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    *než
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Kolik z té ztráty hodnoty auta dělá ztráta hodnoty baterky? IMHO pokud máš auto bez baterky, tak se ta cena během let může snížit i min nezní ICE - nemá tam co ztrácet hodnotu když plechy drží a ota aktualizace šlape.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Díky za odemknutí.

    "Podle studie americké společnosti Automotive Fleet se hodnota průměrného sedanu se spalovacím motorem po třech letech ježdění sníží o 39 procent, zatímco hodnota průměrného elektroauta o 52 procent."

    Proc s ev srovnavaj zrovna sedany?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Odemknuto

    Záludný „operák“ elektromobilů. Jsou dražší, protože prodejci nevědí, jakou hodnotu bude auto za pár let mít | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67033620-1228mp-49b99a055d7e240
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jestli se něco neposere, tak Čína sama dá letos 6M plug-in aut. (mají dobrý poměr BEV:PHEV)

    ICS
    ICS --- ---
    Přátelé, když dovolíte dotaz mimo Teslu :)

    Nemáte někdo zkušenost s N1 vozítky od Garia (https://www.gariautility.com/utility-vehicles/)? Přemýšlíme, že bychom s nimi mohli jezdit, tak by mě zajímaly nějaké reálné zkušenosti...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: predava sa kopec veci ktore neexistuju, napr. v predpredaji vstupenky na koncert, ktory sa potim zrusi, peniaze ti nasledne vratia, je to iba rezervacia
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    KEB: Prosimtě bez s temahle kecama do Věcí veřejných, nemusíš tím spamovat i v posledních věcných auditkach na nyxu.
    KEB
    KEB --- ---
    ELIJEN: samozřejmě, to ne Tesla to ta zasraná komoušská EU to nedovolila!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Prodávání věcí který neexistujou je jejich standardní politika ;)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale to jim nezabránilo od lidí z EU vybírat rezervační poplatky :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Hyundai začne od druhé poloviny roku prodávat novou, vylepšenou verzi Ioniqu 5. Největší změny se týkají trakční baterie. Verze s delším dojezdem nabídne místo akumulátoru s využitelnou kapacitou 72,6 kWh rovnou 77,4 kWh. To by se mělo logicky podepsat na o něco delším dojezdu. Výrobce však neuvádí o kolik. Kapacita menší baterie ve verzi s kratším dojezdem zůstává stejná.

    Hyundai pak také vylepší řízení teploty článků, které by se v zimě měly předehřívat před v navigaci naplánovanou zastávkou u dobíjecí stanice. Díky tomu by mělo být v případě Ioniqu 5 s oběma velikostmi baterií větší spolehnutí na dodržení slibovaných vysokých dobíjecích výkonů (až 220 kW) i za nízkých teplot. Výrobce v tomto směru reaguje mimo jiné na stížnosti majitelů ze severských zemí.

    Ioniq 5 pak navíc bude mít nově v příplatkové výbavě digitální vnější i vnitřní zrcátka. Ta vnější tedy budou u top verzí nahrazena kamerami na tykadlech a obrazovkami v interiéru. Jízdní vlastnosti a komfort pak mají vylepšit nové tlumiče.

    Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/misto-strachu-z-dojezdu-zabava-z-jizdy-s-elektromobilem-na-z/r~9efe0b5c8a6e11ecb5bd0cc47ab5f122/

    Docela mě zaráží, že na to výrobci nepřišli dřív. Viz rant o Ipace (a to už je verze po "faceliftu") zde:
    NIKDAS:
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN:
    FEDAJKIN: to je fakt, takže nebude jdu dát hlas :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam