• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Enyaq nemá žádný výbavy. Má typy interiérů (Loft, Lounge atd.), který ale nemění výbavu.

    A ano, Enyaq má v základu víc věcí než jakejkoliv výbavovej stupeň Kodiaqu.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Je taková vsuvka ke škodovkám:
    Enyaq 4x4 LOFT (nejhorší výbava) za 1,3M má lepší výbavu než Kodiaq L&K (top výbava) za 1,2M
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Spíš je problém, že srovnávají pokles hodnoty "průměrného EV", což zahrnuje všechny takový ty krámy jako Leaf a eGolf, který padají na hodnotě proto, že jsou morálně zastaralý.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pre mna je tam najzaujimavejsia informacia toto

    "Automobilky z důvodu emisních cílů preferují výrobu elektromobilů, takže i při současném nedostatku čipů například vůz Škoda Enyaq získáte přibližně za pět až šest měsíců, tedy o šest měsíců dříve než alternativu se spalovacím motorem"
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Eh, tak tohle se asi řeší všude ne, nebo operák exituje jen v ČR? Viz níže

    "Podle studie americké společnosti Automotive Fleet se hodnota průměrného sedanu se spalovacím motorem po třech letech ježdění sníží o 39 procent, zatímco hodnota průměrného elektroauta o 52 procent."
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Coz je, vzhledem k tomu, ze popisujeme operak v Cechach, uplne zbytecna informace :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Nio prodá cca 30% aut s BaaS.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: Auta bez baterky se moc neprodavaji
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    *než
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Kolik z té ztráty hodnoty auta dělá ztráta hodnoty baterky? IMHO pokud máš auto bez baterky, tak se ta cena během let může snížit i min nezní ICE - nemá tam co ztrácet hodnotu když plechy drží a ota aktualizace šlape.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Díky za odemknutí.

    "Podle studie americké společnosti Automotive Fleet se hodnota průměrného sedanu se spalovacím motorem po třech letech ježdění sníží o 39 procent, zatímco hodnota průměrného elektroauta o 52 procent."

    Proc s ev srovnavaj zrovna sedany?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Odemknuto

    Záludný „operák“ elektromobilů. Jsou dražší, protože prodejci nevědí, jakou hodnotu bude auto za pár let mít | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67033620-1228mp-49b99a055d7e240
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Jestli se něco neposere, tak Čína sama dá letos 6M plug-in aut. (mají dobrý poměr BEV:PHEV)

    ICS
    ICS --- ---
    Přátelé, když dovolíte dotaz mimo Teslu :)

    Nemáte někdo zkušenost s N1 vozítky od Garia (https://www.gariautility.com/utility-vehicles/)? Přemýšlíme, že bychom s nimi mohli jezdit, tak by mě zajímaly nějaké reálné zkušenosti...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: predava sa kopec veci ktore neexistuju, napr. v predpredaji vstupenky na koncert, ktory sa potim zrusi, peniaze ti nasledne vratia, je to iba rezervacia
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    KEB: Prosimtě bez s temahle kecama do Věcí veřejných, nemusíš tím spamovat i v posledních věcných auditkach na nyxu.
    KEB
    KEB --- ---
    ELIJEN: samozřejmě, to ne Tesla to ta zasraná komoušská EU to nedovolila!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Prodávání věcí který neexistujou je jejich standardní politika ;)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale to jim nezabránilo od lidí z EU vybírat rezervační poplatky :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Hyundai začne od druhé poloviny roku prodávat novou, vylepšenou verzi Ioniqu 5. Největší změny se týkají trakční baterie. Verze s delším dojezdem nabídne místo akumulátoru s využitelnou kapacitou 72,6 kWh rovnou 77,4 kWh. To by se mělo logicky podepsat na o něco delším dojezdu. Výrobce však neuvádí o kolik. Kapacita menší baterie ve verzi s kratším dojezdem zůstává stejná.

    Hyundai pak také vylepší řízení teploty článků, které by se v zimě měly předehřívat před v navigaci naplánovanou zastávkou u dobíjecí stanice. Díky tomu by mělo být v případě Ioniqu 5 s oběma velikostmi baterií větší spolehnutí na dodržení slibovaných vysokých dobíjecích výkonů (až 220 kW) i za nízkých teplot. Výrobce v tomto směru reaguje mimo jiné na stížnosti majitelů ze severských zemí.

    Ioniq 5 pak navíc bude mít nově v příplatkové výbavě digitální vnější i vnitřní zrcátka. Ta vnější tedy budou u top verzí nahrazena kamerami na tykadlech a obrazovkami v interiéru. Jízdní vlastnosti a komfort pak mají vylepšit nové tlumiče.

    Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/misto-strachu-z-dojezdu-zabava-z-jizdy-s-elektromobilem-na-z/r~9efe0b5c8a6e11ecb5bd0cc47ab5f122/

    Docela mě zaráží, že na to výrobci nepřišli dřív. Viz rant o Ipace (a to už je verze po "faceliftu") zde:
    NIKDAS:
    KEB
    KEB --- ---
    CRAZY_IVAN:
    FEDAJKIN: to je fakt, takže nebude jdu dát hlas :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam