• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CHEVALIER: Kombi nahradily z velké míry SUVcka. Čas MPV podle me ještě přijde, ve spoustě zemí zažívají solidní boom.
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    JYRKA: proč zrovna kombi?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NANUQ: Nechci být zlý, ale od kdy se nejlépe prodávají auta, která dávají smysl?
    Osud MPV (což jsou auta, která fakt dávala smysl) nebo kombi je už teď jasný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jednostopy elektromobil

    Hubless Electric Roadster 24990€
    https://www.youtube.com/watch?v=e93-JEoXec0
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Ale teda dovolím si zavěštít: ID Buzz bude mega sukces a bude se prodávat jako cvičky + každá automobilka do 10 let bude mít na cestách něco podobného, protože tohle dává 100x větší smysl než elektrické SUV - a SUV obecně.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    NIMBUS: V tomhletom videu se jim infotainment hýbe myslím zcela akceptovatelně, tak možná to byl u Top Gearu jen nějaký gremlin. Tak uvidíme :-/
    Comeback of the year! VW ID Buzz REVEAL of the Volkswagen EV Microbus Multivan
    https://www.youtube.com/watch?v=m3dC79L_vb4
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    NANUQ: tohle fakt nepochopím, souhlas. Pán jim to tam taky říká na tom videu. Tohle přece nemůže opustit závod do takovéhoto koncernu jako vlajka EV. Já už jsem třeba měl problém s válečkem hlasitosti na volantu (tuším) trojkovejch oktávek. Furt jsem o to nechtěně šmátral. A tady toho bych se děsil úplně. Ten infotainment je taky slušná beta, ale to jste tady snad řešili, že to má celý VW rozjebaný u všech.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    NIMBUS: Děsím se jen toho infotainmentu a haptiky na volantu :-/
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    BTW já na to včera koukal zde
    VW ID Buzz: EXCLUSIVE walkaround and full reveal of VW’s brand-new EV Microbus | Top Gear
    https://www.youtube.com/watch?v=OGV9-ERUzTI

    A než do toho sednul, tak jsem měl pocit jak uncanny valley.
    Zdálo se mi, jak kdyby to bylo naklíčovaný a za ním byl 3D model. Vypadá to jak angličák, fakt mi z toho jdou oči kolem. Zvláštní pocit.

    Tím neříkám, že to není zajímavý - pouze konstatuji pocit během sledování toho videa.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Dojezd tam očividně zmiňovali, když ho mají v článcích napsanej. A navíc ten dojezd odpovídá jiným autům na týhle platformě v podobný velikosti. Buzzna není o tolik vyšší než Enyaq.

    A odhalili jak to vypadá bez kamufláže a jak vypadá vnitřek.

    Těch pět míst mě taky zaráží, čekal bych výklopnou třetí řadu, ale podle mě narazili na nějakou technikálii na poslední chvíli. A mě by to třeba dávalo smysl i tak, auto pro 7 nepotřebuju, auto s mega kufrem by se mi hodilo.

    Sedm míst bude mít určitě ta delší verze.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pojede to úplně v klidu těch 145, bez omezovače by to hádám jelo 180.
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Já teda viděl informaci, že dojezd bude teprve upřesněn, stejně jako cena a jelikož to pořád označují jako predprodukcni verzi, tak je otázka, co na tomhle eventu vlastně odhalovali, asi jenom to lakování. 5 míst je na tenhle formát úplný nesmysl i když si odmyslím ty marketingové kecy o bulli. Smysl bude mít to hodnotit až se to bude skutečně vyrábět a až to bude mít dlouhou verzi, takže možná i ještě pár let, pak to možná bude mít smysl toho hipsterskyho Sharanu pro bohatý, jak o tom pořád básníš, ale to z tohohle představení vyvěštit fakt nejde.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak ono to stejne rychlejsie nepojede ked uvadzaju maximalku 145 km/h
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Dlouhá bude určitě i tady, a bude moct mít 110 kWh baterku.

    ELIJEN: Dojezd je 520 km WLTP, takže jako Enyaq. Tedy mimo dálnici fakt reálně 450+, na dálnici normálním tempem (130) tak 350-380. S větší baterkou to bude o čtvrtinu víc. Za mě cajk.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Produkční verze vypadá uvnitř takhle:

    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    ELIJEN: Pozastavovat se nad nějakou studií nemá smysl.
    To se automobilky snažili "šokovat" už před drahně lety třeba joystickem místo volantu..
    Koukej co bude v reálné výrobě.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TOMBRIDER: Kapacitní tlačítka a nekulatej tvar by měl být podle mě u volantu zakázanej. Ale podle všeho produkční verze má normální volant, tak je vše asi cajk.

    Akorát teda u takovéhleho auta by mě asi štval malej dojezd.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NANUQ: tretia by mohla byt v tej dlhsej verzii, ale ta udajne bude iba pre americky trh (?)
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Za mě teda IDBuzz super, jen teda třetí řada sedadel je pro mě dealbreaker, jsem zvědavý jak to bude vypadat u té Californie. Ale slibovali to i tady, že jo?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    ELIJEN: A co jako?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    *facepalm*

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam