• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CHEVALIER: Kombi nahradily z velké míry SUVcka. Čas MPV podle me ještě přijde, ve spoustě zemí zažívají solidní boom.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    08.3.2022
    Národní plán obnovy a MPO nás informovalo, že vyhlášení nové výzvy opět nabírá další zpoždění. Důvodem jsou neshody ohledně celkové výše a formy podpory jako takové. V praxi to pro žadatele znamená, že plánovaná výzva bude možná vyhlášena v režimu podpory finančního nástroje, tedy zvýhodněného financování vozidel, nikoliv klasickou % dotací na účet žadatele, jako tomu bylo v minulých výzvách. Situaci samozřejmě moniturujeme, ale v současné chvíly nejsme schopni říci termín a přesné podmínky vyhlášení nové výzvy, čekáme na poskytovatele dotace. Berte prosím i tuto informaci s rezervou a jako neoficiální.
    Dotace na elektromobil
    https://dotace-elektromobilita.cz/
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    JYRKA: proč zrovna kombi?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NANUQ: Nechci být zlý, ale od kdy se nejlépe prodávají auta, která dávají smysl?
    Osud MPV (což jsou auta, která fakt dávala smysl) nebo kombi je už teď jasný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jednostopy elektromobil

    Hubless Electric Roadster 24990€
    https://www.youtube.com/watch?v=e93-JEoXec0
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Ale teda dovolím si zavěštít: ID Buzz bude mega sukces a bude se prodávat jako cvičky + každá automobilka do 10 let bude mít na cestách něco podobného, protože tohle dává 100x větší smysl než elektrické SUV - a SUV obecně.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    NIMBUS: V tomhletom videu se jim infotainment hýbe myslím zcela akceptovatelně, tak možná to byl u Top Gearu jen nějaký gremlin. Tak uvidíme :-/
    Comeback of the year! VW ID Buzz REVEAL of the Volkswagen EV Microbus Multivan
    https://www.youtube.com/watch?v=m3dC79L_vb4
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    NANUQ: tohle fakt nepochopím, souhlas. Pán jim to tam taky říká na tom videu. Tohle přece nemůže opustit závod do takovéhoto koncernu jako vlajka EV. Já už jsem třeba měl problém s válečkem hlasitosti na volantu (tuším) trojkovejch oktávek. Furt jsem o to nechtěně šmátral. A tady toho bych se děsil úplně. Ten infotainment je taky slušná beta, ale to jste tady snad řešili, že to má celý VW rozjebaný u všech.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    NIMBUS: Děsím se jen toho infotainmentu a haptiky na volantu :-/
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    BTW já na to včera koukal zde
    VW ID Buzz: EXCLUSIVE walkaround and full reveal of VW’s brand-new EV Microbus | Top Gear
    https://www.youtube.com/watch?v=OGV9-ERUzTI

    A než do toho sednul, tak jsem měl pocit jak uncanny valley.
    Zdálo se mi, jak kdyby to bylo naklíčovaný a za ním byl 3D model. Vypadá to jak angličák, fakt mi z toho jdou oči kolem. Zvláštní pocit.

    Tím neříkám, že to není zajímavý - pouze konstatuji pocit během sledování toho videa.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Dojezd tam očividně zmiňovali, když ho mají v článcích napsanej. A navíc ten dojezd odpovídá jiným autům na týhle platformě v podobný velikosti. Buzzna není o tolik vyšší než Enyaq.

    A odhalili jak to vypadá bez kamufláže a jak vypadá vnitřek.

    Těch pět míst mě taky zaráží, čekal bych výklopnou třetí řadu, ale podle mě narazili na nějakou technikálii na poslední chvíli. A mě by to třeba dávalo smysl i tak, auto pro 7 nepotřebuju, auto s mega kufrem by se mi hodilo.

    Sedm míst bude mít určitě ta delší verze.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pojede to úplně v klidu těch 145, bez omezovače by to hádám jelo 180.
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Já teda viděl informaci, že dojezd bude teprve upřesněn, stejně jako cena a jelikož to pořád označují jako predprodukcni verzi, tak je otázka, co na tomhle eventu vlastně odhalovali, asi jenom to lakování. 5 míst je na tenhle formát úplný nesmysl i když si odmyslím ty marketingové kecy o bulli. Smysl bude mít to hodnotit až se to bude skutečně vyrábět a až to bude mít dlouhou verzi, takže možná i ještě pár let, pak to možná bude mít smysl toho hipsterskyho Sharanu pro bohatý, jak o tom pořád básníš, ale to z tohohle představení vyvěštit fakt nejde.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak ono to stejne rychlejsie nepojede ked uvadzaju maximalku 145 km/h
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Dlouhá bude určitě i tady, a bude moct mít 110 kWh baterku.

    ELIJEN: Dojezd je 520 km WLTP, takže jako Enyaq. Tedy mimo dálnici fakt reálně 450+, na dálnici normálním tempem (130) tak 350-380. S větší baterkou to bude o čtvrtinu víc. Za mě cajk.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Produkční verze vypadá uvnitř takhle:

    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    ELIJEN: Pozastavovat se nad nějakou studií nemá smysl.
    To se automobilky snažili "šokovat" už před drahně lety třeba joystickem místo volantu..
    Koukej co bude v reálné výrobě.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    TOMBRIDER: Kapacitní tlačítka a nekulatej tvar by měl být podle mě u volantu zakázanej. Ale podle všeho produkční verze má normální volant, tak je vše asi cajk.

    Akorát teda u takovéhleho auta by mě asi štval malej dojezd.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NANUQ: tretia by mohla byt v tej dlhsej verzii, ale ta udajne bude iba pre americky trh (?)
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    Za mě teda IDBuzz super, jen teda třetí řada sedadel je pro mě dealbreaker, jsem zvědavý jak to bude vypadat u té Californie. Ale slibovali to i tady, že jo?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam