• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Já mám pocit, že to je spíš taková vějička pro novináře a jiné teoretiky z alternativních dimenzí…
    Když to porovnáš s relativně běžným use-case relativně běžného řidiče á la TADEAS, tak zjistíš, že obě ty karty jsou prakticky k ničemu, možná tak 1x ročně někam na dovolenou…

    Obdobně to platí pro nyxvehikl 500E s rozbitou rekuperací a tím pádem dojezdem pouze cca 150 km, což ale stačí na týdenní popojíždění po Praze – a tady na Smíchově je navíc snadné dobíjení…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Nová Kia Niro: dojezd 460 km, cena od 1,12 mil. Kč
    https://www.hybrid.cz/nova-kia-niro-dojezd-460-km-cena-od-112-mil-kc/

    Kia nabízí kupujícím svých plug-in hybridních a čistě bateriových modelů službu Kia Charge, která umožňuje mimořádně pohodlné dobíjení na cestách. Pomocí jediného účtu lze v celé Evropě využívat téměř 360 000 veřejných dobíjecích míst, včetně více než 400 vysokorychlostních dobíjecích stanic IONITY. V České republice mají zákazníci Kia Charge v současné době přístup k více než 2 350 dobíjecích stanic.

    K dispozici mají i druhou univerzální kartu s názvem Kia EV Power Card. Tu lze využít u téměř 630 dobíjecích stanic provozovaných společnostmi ČEZ, PRE a E.ON, které tvoří dvě třetiny všech veřejných dobíječek v ČR. S touto kartou je možné dobíjet i v síti IONITY a ve všech sousedních zemích, konkrétně v rakouské síti Smatrics, německé EnBW, slovenských sítí Greenway a ZSE, a v případě sítě Greenway také v Polsku.


    myslim ze pri rozhodovani sa aky EV uz casom bude rozhodovat aj takato drobnost, vacsinou sa clovek zamysla iba nad autom samotnym a provoz nejako neriesi a potom zisti ze potrebuje tisic karticiek na kazdu moznu nabijacku, koncern ma tusim tiez nieco podobne ci?
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    TADEAS: teď sleduji jednu diskuzi na instagramu. Amík si tam stěžuje, jak kvůli inflaci všeho bude mít plat aby si sotva koupil jednu Teslu (za rok, z čistého, bez jiných nákladů). Možná se pomalu dostáváme k tomu, co bych si představoval - aby se vytvořil tlak nejen na nás, jako na koncák a my si stěžovali, že vlády nic nedělají s inflací. Lidi by se právě měli chytnout za nos a uvědomit si, že není normální si vydělat na auto (skoro) za rok - ale zase zkusit někde ušetřit, investovat na své vstupy do budoucna + hlavně vytvořit tlak na dodavatele, aby koupená zařízení vydržely nějakej pátek v rámci udržitelnosti/right to repair/držení výroby náhradních dílů. + co jsem zažil v Německu- nedržet si dodávku, když ji potřebují třikrát za rok, ale půjčit si ji. Já nemám problém si půjčit na deset let na auto v ceně mých dvou ročních platů, když se narovná trh tak, že auto nepřijde za rok o půlku ceny a když vydrží dvacet let. Taky si teď držím kombíka, kterého využiji desetkrát za rok ale půjčit si ho prostě fakt není user friendly na Mostecku (obzvlášť když v něm potřebují vozit suť/roxory)- přestože jinak jezdím v autě sám/ve dvou
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    KEB: lpg jsem mival, sel bych jen do tovarniho :) servisni naklady nizsi u ev, taky nam servisy komplikujou zivot ,)

    ja ale treba talhle neuvazuju, protoze mame postavenej celej system kolem solaru a baterek a auta jsou v nem slusny spotrebice, ktery to utahne - naklady se presouvaj do infrastruktury namisto provozu a je to infrastruktura, kterou preferuju.

    spis premyslim tak, ze za cenu jedny long range tesly si muzu koupit tri e-upy ,) a taky tak, ze v dalsich letech si elektromobil vesmes udrzi cenu lip nez fosilak ,)
    KEB
    KEB --- ---
    TADEAS: za cenu bev upu bys měl dva obyč. Tohle je ten hlavní problém.

    V Česku se víc prodávají auta na LPG než elektromobily
    https://www.hybrid.cz/v-cesku-se-prodava-lip-lpg-nez-elektromobily/
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    jinak ad use casy - nas je primarne kazdodenni dojizdeni kdy vozime deti do skolky, najezd 60 km jako zaklad. jsme zvykli jezdit malejma autama, zasadne nas to neomezuje, klidne jedem upem ve ctyrech s vecma. pokud potrebujem prevezt vic, radsi si na to parkrat do roka ty auta vezmem dve maly.

    nase standardni denni spotreba rekneme okolo 10 kWh, rekneme pul roku z roku to pokryje FVE. v porovnani s dieselem co mame ted jsou provozni naklady jinde, samozrejme bychom za tu cenu mohli mit ty benzinovy upy dva ,)

    dojezd 220 je realnej pri cestovni rychlosti na okreskach, na dalnici pak jde rychle dolu, pri 110 ale porad ok.

    co se tyce verejnyho nabijeni, zatim jsme si poridili cip/smlouvu od eonu, cca 6 kc/kwh na dobijeckach.

    na to kazdodenni pouzivani je to strasne fajn, na otocku do prahy nebo brna nas uz baterka omezi (round trip cca 260 km), realne dojezd tak kolem 350 by asi nebyl omezujici (ve smyslu potreby nabit jinde nez doma) asi malokdy

    2 cents elektromobiloveho zacatecnika ,)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    fajn nabijecka

    EVELINE Max II přenosná nabíječka TYPE 2 - CEE 32A 22kW + Schuko / CEE adaptér
    https://www.evexpert.cz/p/498/eveline-max-ii-chytra-prenosna-ac-nabijecka-typ2-cee-32a-22kw?pp=a29a5ba2
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    mame asi dva tejdny vw e-up, nas prvni elektromobil na silnice, je to paradicka ,)

    uz dohnali predobjednavky a melo by se zas dat objednavat
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jen si sem jdu pofnukat, že elektrické vozy je největší žumpa české EV scény, ne kvůli neustálym agresivním click bait nadpisům, ale protože regulérně vykrádají články jiných a necituji. Dělají to pořád, u tohohle to ale úplně bije do očí

    https://elektrickevozy.cz/clanky/cinane-nechteji-evropske-elektromobily-jsou-pry-tezce-zaostale

    Global automakers face electric shock in China | Reuters
    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/global-automakers-face-electric-shock-china-2022-05-25/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Na AC nabíjení mají auta palubní nabíječky. To zařízení, co by bylo ve stojanu, je v autě. Podle toho, jestli mají jednu nebo dvě, umí 11 kW nebo 22 kW.

    Pro DC nabíjení se palubní nabíječka nepoužívá, mimo jiné proto, že nepotřebuješ měnit AC na DC, a všechno potřebný zařízení máš ve stojanu. V autě je nějaká řídící elektronika a tak, ale není tam nic jako "nabíječka".

    Palubní nabíječka vozu - Autonabijeni.cz
    https://www.autonabijeni.cz/palubni-nabijecka-vozu/
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: =) Tak tam jsem koukal taky, ale úplně jsem to přehlíd, Ď.

    Ad prodlužka - v autě vozíš kabel k AC nabíjení ze zásuvky (prodlužku), tam si všechno řeší jednotka auta sama (nabíječka). U DC nabíječek si jednotka v autě (nabíječka) povídá se zdrojem (stojan) a podle toho, v jakém je stavu akumulátor, tak si nabíječka diktuje výkon ne?

    Nebo snad u F150 vytáhneš z frunku kufr (nabíječku), který jednou stranou zapojíš do zásuvky a druhým koncem na svorkovnici akumulátoru?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Ne prodlužku. Nabíječku. Nabíječka na AC je v autě, ne ve stojanu. Proto je ve specifikacích, jakou to má AC nabíječku, ale ne jakou to má DC nabíječku.

    https://www.ford.com/support/how-tos/owner-resources/f-150-lightning/f-150-lightning-charging-frequently-asked-questions/#9
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: to, že si prodlužku do zásuvky vozíš s sebou vím, ale nenašel jsem tam zmínku o těch 150kW...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: 22 kW je palubní nabíječka, na AC si auta vozí nabíječku s sebou, na DC ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Umí 150 kW.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    Zdá se mi to, nebo v US Ford statečně ignoruje rychlé DC nabíječky? Koukal jsem na specifikaci F150 a je tam akorát 22kW AC nabíječka a o DC nic =/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: A jinak třeba u VW jsem podobnej problém komentoval tak, že to je třeba u ID.3 fakt průser, jak to působí blbě a lacině. Nicméně furt z toho máš pocit, že to vyrobil někdo, kdo má zkušenosti s vyráběním aut, u Tesly ten pocit úplně nemám.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam