TADEAS: Nechce. Za současných podmínek se bavíme o tom, že EV představují jednotky procenta trhu. A věci jako e-Up to nikam dál neposunou.
Proto, že levný elektromobily nemají dojezd, si 90+ % řidičů pořád kupuje fosilní auta. A abys typickýho zájemce o Fabii nebo Scalu přesvědčil o tom, že chce elektromobil, tak bude ten elektromobil muset jít používat jako normální auto.
Když někomu řekneš, že má dát 500 tisíc za jediný auto do domácnosti, který ale nedojede ani do Brna, tak se ti vysměje. A lidí, který mají 500 tisíc na druhý, třetí nebo čtvrtý auto do domácnosti je pořád docela dost málo, a většina z nich si pořád radši koupí lacinýho fosila, protože se ta malá mrcha jinak nevyplatí.
Paradoxně tak třeba BMW i4 dává větší ekonomickej smysl než ten e-Up. e-Up je auto, jehož fosilní verze by stála 250 tisíc, kdyby se ještě prodávala, ale stojí 500 tisíc, nemá ekonomickou návratnost a je dobrý jen do města.
BMW i4 je elektrická verze BMW 430d nebo M440i, která jezdí líp než benzín nebo nafta za stejnou cenu, respektive je mnohem levnější než benzín nebo nafta o odpovídajícím výkonu. Takže když si kupuju BMW řady 4, je elektrika racionální volba.
Když si půjdu za 450 tisíc koupit Dacii Spring, tak dostanu auto o třídu horší než je Dacia Sandero za 300 tisíc, který navíc pojede z Prahy do Ostravy půl dne.