TADEAS: S tou návratností jsi mě nepochopil.
Já mluvil o ekonomický návratnosti e-Up! vs. normální Up!. Prostě hledám auto velikosti a užitných vlastností Up!u. Můžu si ho koupit buďto za 250 tisíc na benzín nebo za 500 tisíc na elektriku. To na elektriku ujede 200 km, než ho musím hodinu nabíjet, a je o tolik dražší, že se na levnější ceně provozu nikdy nezaplatí (nebo se zaplatí třeba za 200kkm).
Když si chci koupit čtyřkový BMW, tak si opět můžu koupit stejný auto na benzín, tentokrát i naftu, a na elektřinu. Naftová 420d stojí cca 1,4M a má asi 200 koní, elektrická i40 40e stojí taky asi 1,4M (rozdíl je tam asi 80 tisíc, ale i4 má víc výbavy) a má asi 400 koní, naftová M440d, která jede jako ta elektrická základní i40 40e už stojí dva miliony. Takže dostanu lepší auto, který stojí míň peněz a ještě jezdí za menší provozní náklady.
U toho malýho elektrickýho auta navíc kromě toho, že za něj zaplatím mnohem víc než za odpovídající spalovací auto, musím ještě držet doma starý spalovací auto a platit jeho pojistku a servis, protože když budu potřebovat dál než do sousedního města, tak je věc jako e-Up nebo Spring prostě k ničemu.