GOR: Teď k autu:
Spotřeba:
Vzhledem k tomu, že mi je jedno kolik to žere, tak si jezdím jak chci a dlouhodobou (>9999km) mám 25kwh/100km. Spotřeba mě zajímá jen na dlouhých trasách, kvůli nabíjení, třeba teď (1600km) to bylo 20,5kwh/100km, pořád víc, než maj novější EV, ale už to není taková šílenost, jako dlouhodobá. Co jsem se bavil s jinýma i-pace lidma, tak jezděj i za 17kwh, ale já si chci jízdu prostě užít.
Baterka:
Nezpozoroval jsem jakýkoli pokles kapacity. Zkoušel jsem to i počítat (%baterky při zahájení nabíjení, počet nabitých kw a % baterky při ukončení, takhle několikrát a zprůměrovat) a vyšlo mi že max kapacita klesla snad o 1-2kw…
Co se mi líbí
Jezdí se s ním parádně, strašně si užívám zrychlení, ale všeobecně zážitek z jízdy nezaměnitelný, v zatáčkách drží jako přibitý. Když chce někdo svézt, aby si užil EV, tak se ptám, jestli se mu dělá špatně na kolotočích. Na to mi kámoš řekl: no trochu, ale tak v autě to není to stejný žejo… pak se mi přiznal, že měl na krajíčku :D
Absolutně nejlepší je však to pohodlí, žádné řazení, čekání na náběh výkonu, hluk, cokoliv. Když přesednu do ICE, tak si připadám jak Fred Flinstone, prehistorický, pomalý, i když tam je automat, tak to pořád řadí, když chci jet, tak 2s zpoždění, než si to uvědomí, že fakt chci jet… Do toho hlučný, s manuálem úplná šílenost.
Hrozně se mi líbí možnost vybrat si uspořádání displeje (trochu to je vidět třeba tady:
https://www.youtube.com/watch?v=CnXPXZ4R578 , ale googlit umíte) když chci hodím si tam velkou mapu aby si ostatní mohli hrát na velkém displeji, nebo tam dám minimapu, ciferník s rychlostí a info o autě apod. nastavení je asi 5. Taky uspořádání, kdy klimatizace a sedadla apod maj svůj vlastní displej s knoflíkama je naprostá paráda, nikde nic nehledám, zároveň to ale není taková ta klasika, kdy musel být na všechno zvlášť čudlík. Toto samozřejmě není věc EV, ale auta jako takového. 360° kamera parádní. Super vychytávka je zadní kamera místo středového zpětného zrcátka, tzn. když se měníme se ženou, nemusím štolovat zrcátko (ona používá kameru, tak si to jen přepne, já používám klasické zrcátko, tak to jen přepnu zpět a je to).
To jsem si jistej, že jsem na spoustu věcí zapomněl. Poruchy vůbec žádný. Jednou se mi stalo, že auto napsalo „kamery není k dispozici“, ale to bylo hned po nějakym velkym updatu. Pravidelnej servis zdarma, protože co by tam taky servisovali, žejo…
Co mě sere
Nejvíc mě serou dvě věci:
1. I když má auto tepelné čerpadlo, nejde nastavit předehřátí baterky. Když jsem stál u toho lidlu v zimě (viz výše), tak jsem neskutečně špačkoval na inženýry jaguaru. Vždyť to musí být na pár řádků kódu proboha. Je však nutno říct, že tohle je specifická situace, když jsme v zimě jeli do Maďarska, nabíjeli jsme po 350km, a baterka byla samozřejmě rozehřátá z jízdy, takže jsme hnedka nabíjeli 50kwh. Je otázka, co by to dělalo na 150kw nabíječce.
Jde si jen nastavit čas odjezdu, a to se auto vyhřeje (akorát teda nejde vyhřát i sedačky a volant, pouze vzduch v autě. Resp. nenašel jsem jak tyhle dvě věci přidat).
2. Nejde si v autě nastavit, že se má dobíjet do určité hranice, takže to musím hlídat (ono u kaufu stejně hlídám 2h, ale i tak). Pro ilustraci přikládám screen, co se stane, když na auto zapomenete.
Před měsícem byl OTAupdate, ve kterym v popisu byly přesně tyhle dvě věci, jako přidaný, ale pak tam bylo, že to je jen pro vozy MY22ev, což nevím co znamená, já ho mám po faceliftu, s novym infosystémem, nicméně to tam nepřibylo. Buď update nějak selhal, nebo to tam inženýři přidali jen pro auta od roku 2022? Pokud je správně druhá možnost, zasloužili by nakopat do prdele. Možná to jde v appce, ale tu z jistých důvodů nechci aktivovat.
Jako třetí trochu omezující věc bych řekl dojezd, myslím, že okolo 600wltp by bylo ideální. Nebo něco udělat s tím, jak hrozně se dojezd zmenšuje při vyšších rychlostech. Buď přidat převod na dálniční rychlosti (i když se mi líbí bezpřevodovost, tak za to prodloužení by to stálo), nebo lépe vyřešit aerodynamiku, každopádně tohle se vyřeší, je to jedno z prvních BEV, takže musím přivřít oči. Bavil jsem se s chlapíkem, kterej z ipace přesedlal na eqs a říkal, že tam se dojezd při 130km/h+ skoro nezmění.