CHELLO: První si tady odpovím a zanechám info pro budoucí generace: V neděli jsou v Rakousku nabíječky lidlu vypnuté (Maj to udělané divně, nepíše to klasickou hlášku, že je provoz jen během otevírací doby, ale hlásí to „poruchu“, tak jsme pro jistotu zkusili dva, a u obou stejně)
GOR: K dotazu: bude to dlouhý, neplačte sami jste si to zavinili!
Typ vozu: Jaguar I-pace
Dojezd wltp 450+, reálně 400km.
Využívám ho na všechny cesty, od doby co jej máme jsme začali o dost více výletovat, kromě klasických víkendových výletů se přidalo i to, že nám je fuk si jen tak přes týden zajet do 30km vzdálené oblíbené restaurace. Prostě se projevilo to, že nabíjíme zdarma. Z ročního nájezdu 10-15tis se stalo 25-30tis (odhaduju, uvidíme co s nájezdem udělají prázdniny).
Doma nabíjím u kauflandu, cca 500m, vždy se tam projdu se psem, stejně bych musel venčit. Je tam pořád volno, ale přes týden je parkování jen 2h, takže to nabiju cca 20%, jinak se nabíjení soustředí hlavně na víkend, 11kw tolik nezatěžuje baterku, navíc se nemusím prát s ostatníma sockama u lidlu. :D Přidávám screen, kolik jsem nabil od listopadu, jen pro představu, není to všechno, co jsme u kaufu nabili, protože se to pouští i z mobilu od ženy. Pravidelně dobíjím do 80%, víc jedině v předvečer výletu, ačkoliv je na nabíječce volno a v okolí jsou další, když vím, že tam budu dlouho, dám za okno lístek s telefonem, nemám problém přijít uvolnit. Jinak jsme taky začali více nakupovat v Lidlu a tady chodit do restaurace, kde je poblíž :D
K tomu bych jen dopsal, že můžu nabíjet doma i v práci, ale proč bych to dělal…
Všeobecně už se z toho spíš stal takovej challenge kolik toho ujedu a kam až zvládnu dojet, aniž bych musel platit. Příští rok možná zkusím na lidlech projet evropu :D
Když jdeme někam na wellness, tak hotel vybíráme podle toho, aby měl nabíječku zdarma (tady mě neberte za slovo, nešli bychom do žumpy jenom proto, že nabijeme. Prostě uděláme seznam vhodných hotelů, obepíšeme je a podle odpovědí se rozhodneme kam pojedeme) a musím říct, že naprostá většina hotelů nějakou nabíječku má, a v česku si neúčtuje. Jednou se nám stalo, že ji neměli, ale když zjistili, že nám v pohodě stačí 360 zásuvka, tak neměli problém nám rezervovat místo před ní.
V Rakousku po nás chtěli různě, od pár € za kw až po 20€ za nabití, ale to jsem odmítl, protože nikdy nevím kolik budu nabíjet. Opět jeden z vybraných hotelů neměl problém nás nabít zdarma (ale jen přes noc, nicméně mi to je fuk, kdy se auto nabije). V Maďarsku nechtěli za nabíjení, ale za parking v garáži, což nevadilo, protože na ulici stejně nebylo kde zaparkovat. Na Slovensku maj rychlonabíječky i kauflandy, u nás nevím proč jsou u kaufu ty čezácké, ale nakonec mi to vyhovuje, kdy se o tu pomalou zdarma nemusím prát. Za měsíc jedu do Polska, to bude ještě legrace, nabíječky tam má dohromady jen asi 5 lidlů.
Dlouhé cesty plánujeme tak, aby to vyšlo, ale ne na úkor pohodlí. Zároveň abychom nabíjecí pauzu využili nějak smysluplně, buď procházkou, nebo jídlem. Nikdy to není, že bych hodinu seděl na nabíječce v autě a hrál si s telefonem (jediná výjimka, v zimě jsme z ničeho nic potřebovali (spíš by se hodilo „chtěli“, ale píšu to proto, že jsme měli jet o x hodin později, ale najednou jsme měli volno a chtěli jet hned) odjet daleko a měli jen 50%, přišel jsem k nabíječce a jelo to jen okolo 20kw, takže děsná pakárna, o tom se rozepíšu níže).
Příklad: teď jsme jeli do Rakouska, cca 600km, našli jsme lidl, který měl kousek od nabíječky restauraci, zašli na oběd, já to tam šel jednou znovu zapnout (protože 30min limit – tentokrát jsem sebou měl elektrokoloběžku, takže jsem přifičel, přepl to a zase odfičel) a zase jsme vyrazili na cestu. Na hotelu dobili plnou, druhej den udělali okruh po všech výletech, co jsme chtěli, zase na hotelu nabili a další den jeli zpět. Zpáteční cesta trošku horší, protože lidly v Rakousku vypnuté, ale nakonec jsme dojeli až do Česka (i když tam to bylo na >5%, což nerad dělám kvůli baterky).
Tady bych chtěl napsat, že bych klidně na dlouhých cestách nabíjel za prachy, ale částečně to není vhodné, a částečně se z principu odmítám zúčastnit téhle „hry“.
1. Nabíjel bych, ale pouze u nabíječky 150kw+, za 50kw u který budu stát hodinu fakt platit nebudu, to si radši za ty prachy dám rovnou oběd
2. V čr je těch 150kw nabíječek tak 5, a ještě jsou na blbejch místech
3. Nechápu a odmítám platit dvojnásobnou cenu oproti frantovi, co dostal k autu kartičku. Elektřina i vybudování stojanu stojí přece stejně, tak proč má někdo slevu, systém na hovno fakt.
4. Nebudu si hodiny studovat a zařizovat 20 různých společností a karet a platebních metod a „tarifů“ apod. To si radši projdu mapu a najdu vhodnej lidl.