• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CHELLO
    CHELLO --- ---
    BOBASH: Já tyhle důvody samozřejmě chápu, ale nějak si nemůžu pomoct, aby mi to jako spotřebiteli nebylo uplně fuk. Když si představím, co by bylo za humbuk, kdyby u shellky jedni zákazníci platili dvojnásobek oproti jinejm... Já spíš narážel nato (tak jak ty tady BOBASH: že i kdybych měl kartičku od výrobce, stejně na cestě v nejvýhodnější poloze potkám nabíječku od firmy se kterou nemám smlouvu/tarif a budu platit dardu. Tak se měli všichni výrobci spojit, a financovat to společně - vím, že něco takovýho je Ionity, ale nejsou tam všichni, zase jako konzumentovi mi jsou interpolitiky ruznejch podniků fuk)

    Myslím, že ani možnost předehřátí s nabíječkou v navigaci tam není no (možná se to změnilo tím posledním updatem, ale najít k tomu dost informací je oříšek, ani prodejce si s tím moc nevěděl rady, když jsem se ho na to loni ptal...). Každopádně vyzkouším v zimě, ale nevím kolik času by k tomu předehřátí bylo potřeba, i lidlovskou nabíječku mám kousek.

    GOR: těch dlouhodobých 25kw/100km je určitě mojí těžkou nohou, ale třeba to zvýšení při konstatních 140km/h už neovlivním.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: moze tam byt aj vplyv hmotnosti ak sa im podari vopchat vykonny motor do malej hmotnosti https://shorturl.at/ckBLU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Ad spotřeba – zatím jediný, s čím se mi dařilo jezdit za rozumnou spotřebu i 160, byl e-tron GT a Taycan, který jsou jednak placatý (menší čelní plocha) a druhak mají dvoukvaltovou převodovku. Těžko říct, co z toho má větší efekt. Uvidíme třeba ve srovnání s i4, která je taky placatá, ale bez dvoukvaltu.
    GOR
    GOR --- ---
    CHELLO: Diky moc :-)

    Otazkou jen zustava, jak dlouho ti nabijeni gratis vydrzi, kdyz cen jen elektriny EXW v elektrarne je ted okolo 200 - 230 EUR/MWh.

    Dovolil vych si inzenyrskou odpoved na 2 veci - predehrev sedadla nema vyznam, protoze vykon je dimenzovan na to, ze to izolujes prdeli.

    Spotrebu zprevodovanim o moc nesnizis, nevim jaky ma i-Pace trakcaky, ale v principu: Pokud by trakcak mel dejme tomu navic dvoustupnovou prevodovku, vedlo by to jedine k tomu, ze by se motor pri vysokych rychlostech nemusel tolik odbuzovat, tj. byl by lepe magneticky vyuzity, tj. disponoval by ve vysokych rychlostech vyssim vykonem, coz by oklikou vedlo k tomu, ze by disponoval vyssim pruznym zrychlenim, a pokud bys toho vyuzival, spotrebu bys nejspis jeste o chlup zvysil.

    Kdyz se oprostim od detailu - ucinnost pohonu u EV je malo promenliva, takze spotreba zalezi temer vyhradne na ostatnich ztratach - valivy odpor, odpor vzduchu a nerekuperacni brzdeni.
    Takze spotrebu ma v noze zejmena ridic, automobilka s ni uz nic moc neudela, kdyz pomineme snizeni vysky vozidla, pneumatiky s nizkym odporem, zuzeni vozidla atp. (Predpokladam, ze z hlediska obtékání vzduchu je I Pace vychytany)


    Nebyl by tu jeste nekdo z opacne strany spektra, kdo treba sedla Leafa, eGolfa nebo podobny archaismus z druhe ruky?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHELLO: K tomu, proč má Franta levnější nabíjení než ty:

    1) Platí paušál, kterej pomáhá financovat tu síť. Elektřina je sice drahá stejně, ale rychlonabíječky, zvláště ty superrychlý jako Ionity, jsou strašlivě drahý (miliony za stojan).

    2) Pokud dostal tu kartičku od výrobce auta, tak minimálně v případě Ionity přispívá na tu síť taky nákupem auta. Je poměrně logický, že výrobci aut chtějí těch miliard nasypaných do sítě využít k tomu, aby prodali nějaký svoje auta.

    CHELLO: To si to neumí připravit baterku ani když máš nabíječku zadanou v navigaci?
    CHELLO
    CHELLO --- ---
    GOR: Teď k autu:
    Spotřeba:
    Vzhledem k tomu, že mi je jedno kolik to žere, tak si jezdím jak chci a dlouhodobou (>9999km) mám 25kwh/100km. Spotřeba mě zajímá jen na dlouhých trasách, kvůli nabíjení, třeba teď (1600km) to bylo 20,5kwh/100km, pořád víc, než maj novější EV, ale už to není taková šílenost, jako dlouhodobá. Co jsem se bavil s jinýma i-pace lidma, tak jezděj i za 17kwh, ale já si chci jízdu prostě užít.

    Baterka:
    Nezpozoroval jsem jakýkoli pokles kapacity. Zkoušel jsem to i počítat (%baterky při zahájení nabíjení, počet nabitých kw a % baterky při ukončení, takhle několikrát a zprůměrovat) a vyšlo mi že max kapacita klesla snad o 1-2kw…

    Co se mi líbí
    Jezdí se s ním parádně, strašně si užívám zrychlení, ale všeobecně zážitek z jízdy nezaměnitelný, v zatáčkách drží jako přibitý. Když chce někdo svézt, aby si užil EV, tak se ptám, jestli se mu dělá špatně na kolotočích. Na to mi kámoš řekl: no trochu, ale tak v autě to není to stejný žejo… pak se mi přiznal, že měl na krajíčku :D
    Absolutně nejlepší je však to pohodlí, žádné řazení, čekání na náběh výkonu, hluk, cokoliv. Když přesednu do ICE, tak si připadám jak Fred Flinstone, prehistorický, pomalý, i když tam je automat, tak to pořád řadí, když chci jet, tak 2s zpoždění, než si to uvědomí, že fakt chci jet… Do toho hlučný, s manuálem úplná šílenost.

    Hrozně se mi líbí možnost vybrat si uspořádání displeje (trochu to je vidět třeba tady: https://www.youtube.com/watch?v=CnXPXZ4R578 , ale googlit umíte) když chci hodím si tam velkou mapu aby si ostatní mohli hrát na velkém displeji, nebo tam dám minimapu, ciferník s rychlostí a info o autě apod. nastavení je asi 5. Taky uspořádání, kdy klimatizace a sedadla apod maj svůj vlastní displej s knoflíkama je naprostá paráda, nikde nic nehledám, zároveň to ale není taková ta klasika, kdy musel být na všechno zvlášť čudlík. Toto samozřejmě není věc EV, ale auta jako takového. 360° kamera parádní. Super vychytávka je zadní kamera místo středového zpětného zrcátka, tzn. když se měníme se ženou, nemusím štolovat zrcátko (ona používá kameru, tak si to jen přepne, já používám klasické zrcátko, tak to jen přepnu zpět a je to).

    To jsem si jistej, že jsem na spoustu věcí zapomněl. Poruchy vůbec žádný. Jednou se mi stalo, že auto napsalo „kamery není k dispozici“, ale to bylo hned po nějakym velkym updatu. Pravidelnej servis zdarma, protože co by tam taky servisovali, žejo…

    Co mě sere
    Nejvíc mě serou dvě věci:
    1. I když má auto tepelné čerpadlo, nejde nastavit předehřátí baterky. Když jsem stál u toho lidlu v zimě (viz výše), tak jsem neskutečně špačkoval na inženýry jaguaru. Vždyť to musí být na pár řádků kódu proboha. Je však nutno říct, že tohle je specifická situace, když jsme v zimě jeli do Maďarska, nabíjeli jsme po 350km, a baterka byla samozřejmě rozehřátá z jízdy, takže jsme hnedka nabíjeli 50kwh. Je otázka, co by to dělalo na 150kw nabíječce.
    Jde si jen nastavit čas odjezdu, a to se auto vyhřeje (akorát teda nejde vyhřát i sedačky a volant, pouze vzduch v autě. Resp. nenašel jsem jak tyhle dvě věci přidat).

    2. Nejde si v autě nastavit, že se má dobíjet do určité hranice, takže to musím hlídat (ono u kaufu stejně hlídám 2h, ale i tak). Pro ilustraci přikládám screen, co se stane, když na auto zapomenete.

    Před měsícem byl OTAupdate, ve kterym v popisu byly přesně tyhle dvě věci, jako přidaný, ale pak tam bylo, že to je jen pro vozy MY22ev, což nevím co znamená, já ho mám po faceliftu, s novym infosystémem, nicméně to tam nepřibylo. Buď update nějak selhal, nebo to tam inženýři přidali jen pro auta od roku 2022? Pokud je správně druhá možnost, zasloužili by nakopat do prdele. Možná to jde v appce, ale tu z jistých důvodů nechci aktivovat.

    Jako třetí trochu omezující věc bych řekl dojezd, myslím, že okolo 600wltp by bylo ideální. Nebo něco udělat s tím, jak hrozně se dojezd zmenšuje při vyšších rychlostech. Buď přidat převod na dálniční rychlosti (i když se mi líbí bezpřevodovost, tak za to prodloužení by to stálo), nebo lépe vyřešit aerodynamiku, každopádně tohle se vyřeší, je to jedno z prvních BEV, takže musím přivřít oči. Bavil jsem se s chlapíkem, kterej z ipace přesedlal na eqs a říkal, že tam se dojezd při 130km/h+ skoro nezmění.

    CHELLO
    CHELLO --- ---
    CHELLO: První si tady odpovím a zanechám info pro budoucí generace: V neděli jsou v Rakousku nabíječky lidlu vypnuté (Maj to udělané divně, nepíše to klasickou hlášku, že je provoz jen během otevírací doby, ale hlásí to „poruchu“, tak jsme pro jistotu zkusili dva, a u obou stejně)

    GOR: K dotazu: bude to dlouhý, neplačte sami jste si to zavinili!
    Typ vozu: Jaguar I-pace
    Dojezd wltp 450+, reálně 400km.

    Využívám ho na všechny cesty, od doby co jej máme jsme začali o dost více výletovat, kromě klasických víkendových výletů se přidalo i to, že nám je fuk si jen tak přes týden zajet do 30km vzdálené oblíbené restaurace. Prostě se projevilo to, že nabíjíme zdarma. Z ročního nájezdu 10-15tis se stalo 25-30tis (odhaduju, uvidíme co s nájezdem udělají prázdniny).

    Doma nabíjím u kauflandu, cca 500m, vždy se tam projdu se psem, stejně bych musel venčit. Je tam pořád volno, ale přes týden je parkování jen 2h, takže to nabiju cca 20%, jinak se nabíjení soustředí hlavně na víkend, 11kw tolik nezatěžuje baterku, navíc se nemusím prát s ostatníma sockama u lidlu. :D Přidávám screen, kolik jsem nabil od listopadu, jen pro představu, není to všechno, co jsme u kaufu nabili, protože se to pouští i z mobilu od ženy. Pravidelně dobíjím do 80%, víc jedině v předvečer výletu, ačkoliv je na nabíječce volno a v okolí jsou další, když vím, že tam budu dlouho, dám za okno lístek s telefonem, nemám problém přijít uvolnit. Jinak jsme taky začali více nakupovat v Lidlu a tady chodit do restaurace, kde je poblíž :D

    K tomu bych jen dopsal, že můžu nabíjet doma i v práci, ale proč bych to dělal…
    Všeobecně už se z toho spíš stal takovej challenge kolik toho ujedu a kam až zvládnu dojet, aniž bych musel platit. Příští rok možná zkusím na lidlech projet evropu :D

    Když jdeme někam na wellness, tak hotel vybíráme podle toho, aby měl nabíječku zdarma (tady mě neberte za slovo, nešli bychom do žumpy jenom proto, že nabijeme. Prostě uděláme seznam vhodných hotelů, obepíšeme je a podle odpovědí se rozhodneme kam pojedeme) a musím říct, že naprostá většina hotelů nějakou nabíječku má, a v česku si neúčtuje. Jednou se nám stalo, že ji neměli, ale když zjistili, že nám v pohodě stačí 360 zásuvka, tak neměli problém nám rezervovat místo před ní.

    V Rakousku po nás chtěli různě, od pár € za kw až po 20€ za nabití, ale to jsem odmítl, protože nikdy nevím kolik budu nabíjet. Opět jeden z vybraných hotelů neměl problém nás nabít zdarma (ale jen přes noc, nicméně mi to je fuk, kdy se auto nabije). V Maďarsku nechtěli za nabíjení, ale za parking v garáži, což nevadilo, protože na ulici stejně nebylo kde zaparkovat. Na Slovensku maj rychlonabíječky i kauflandy, u nás nevím proč jsou u kaufu ty čezácké, ale nakonec mi to vyhovuje, kdy se o tu pomalou zdarma nemusím prát. Za měsíc jedu do Polska, to bude ještě legrace, nabíječky tam má dohromady jen asi 5 lidlů.

    Dlouhé cesty plánujeme tak, aby to vyšlo, ale ne na úkor pohodlí. Zároveň abychom nabíjecí pauzu využili nějak smysluplně, buď procházkou, nebo jídlem. Nikdy to není, že bych hodinu seděl na nabíječce v autě a hrál si s telefonem (jediná výjimka, v zimě jsme z ničeho nic potřebovali (spíš by se hodilo „chtěli“, ale píšu to proto, že jsme měli jet o x hodin později, ale najednou jsme měli volno a chtěli jet hned) odjet daleko a měli jen 50%, přišel jsem k nabíječce a jelo to jen okolo 20kw, takže děsná pakárna, o tom se rozepíšu níže).
    Příklad: teď jsme jeli do Rakouska, cca 600km, našli jsme lidl, který měl kousek od nabíječky restauraci, zašli na oběd, já to tam šel jednou znovu zapnout (protože 30min limit – tentokrát jsem sebou měl elektrokoloběžku, takže jsem přifičel, přepl to a zase odfičel) a zase jsme vyrazili na cestu. Na hotelu dobili plnou, druhej den udělali okruh po všech výletech, co jsme chtěli, zase na hotelu nabili a další den jeli zpět. Zpáteční cesta trošku horší, protože lidly v Rakousku vypnuté, ale nakonec jsme dojeli až do Česka (i když tam to bylo na >5%, což nerad dělám kvůli baterky).

    Tady bych chtěl napsat, že bych klidně na dlouhých cestách nabíjel za prachy, ale částečně to není vhodné, a částečně se z principu odmítám zúčastnit téhle „hry“.
    1. Nabíjel bych, ale pouze u nabíječky 150kw+, za 50kw u který budu stát hodinu fakt platit nebudu, to si radši za ty prachy dám rovnou oběd
    2. V čr je těch 150kw nabíječek tak 5, a ještě jsou na blbejch místech
    3. Nechápu a odmítám platit dvojnásobnou cenu oproti frantovi, co dostal k autu kartičku. Elektřina i vybudování stojanu stojí přece stejně, tak proč má někdo slevu, systém na hovno fakt.
    4. Nebudu si hodiny studovat a zařizovat 20 různých společností a karet a platebních metod a „tarifů“ apod. To si radši projdu mapu a najdu vhodnej lidl.

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no ten prvy model aspon podla stranok bude za 250k euro co je dost sleha a fakt iba pre nadsencov :)

    Configure | Lightyear One
    https://lightyear.one/configure

    ale ohlasili ze druhy model bude za 30k tak to som zvedavy ako sa im podari stlacit tu cenu, zrejme nejaka kombinacia masovej produkcie a nejakych optimalizaci nakladov, pokial by sa im to podarilo, tak je to este vacsi cenovy skok ako u tesly

    Lightyear announces ~$34,000 solar electric car - Electrek
    https://electrek.co/2021/12/16/lightyear-announces-34000-solar-electric-car/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ne, ti kritizujou to, že je u nich momentálně problém zaplatit. Nabíječky jako takový jsou kompatibilní už všechny, ale protože se elektřina nedá z řady důvodů platit kreditkou, tak závisíš na kompatibilitě nabíjecích sítí.

    To vyřeší v řádu nižších jednotek let standard Plug&Charge, kterej už uměj lepší auta i lepší sítě nabíječek, a u kterýho se prostě domluví auto s nabíječkou, takže to bude všechno fungovat jako Superchargery.

    Přesně tenhle problém jsem tu ilustroval i na svý nedávný cestě Volvem C40 do Lince, kde se sešla kombinace toho, že Volvo je krám a toho, že rakouský sítě nabíječek jsou debilní. Kdybych tam jel s i4 nebo Mach E, tak dost možná nemusím nabíjet vůbec, kdyby v Linci byla Ionity místo kreténskýho Smartricsu, tak jsem normálně zaplatil a nehledal další nabíječky.

    Alternativně jsem jim teda mohl zaplatit kartou online, což jde, ale byl jsem škrt a nechtěl jsem platit euro za minutu tankování, když můžu nabít na Ionity, na kterou jsem měl kartu od Volva a tedy zadarmo :))
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: takze vsichni ti fanboyove elektromobility z ty nasi ankety ktery za nejvetsi naser elektromobility u nas povazujou prave tu komplikovanost jsou mimo a vlastne netusej jak je to vsechno skvely :-)
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: možná trochu marketingově přifouklý, ale ne mimo realitu. Narvali tam prej 5m2 panelů, což neni ke kW daleko.

    Za 7 km/h dojezdu na vostrym světle už se někomu vyplatí obětovat zadní okno.

    Sice furt pro fajnšmekry, ale životaschopný to být může. Bude to ale asi strašně drahý.
    I tak mě to docela mě zaujalo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Nauč se prosímtě aspoň číst.

    Já právě v tom posledním postu psal, že VŠECHNY NABÍJEČKY JSOU KOMPATIBILNÍ. Teda pokud nemáš Nissan Leaf z roku 2012 s CHAdeMO, který už na novějších není.

    Každý dnešní auto umí dneska Type 2 (pomalý nabíječky) a CCS (rychlý nabíječky), protože to je jeden konektor (dvoudílnej, type 2 používá půlku, CCS celej). Každá nabíječka je dneska Type 2 nebo CCS, některý mají JEŠTĚ K TOMU CHAdeMO pro starý auta.

    Takže nabíjet můžeš kdekoliv.

    Plus je tu ten rozdíl, že když už jsi ten bohatej Švýcar, tak máš určitě barák, u kterýho můžeš mít wallbox, takže každej den začínáš s plně nabitým autem.

    Tedy situace "plánování cesty kolem nabíječek" se týká dní v roce, kdy najedeš víc než cca 600 km (protože při vašem slimáčím tempu ve Švýcarsku najedeš reálně udávanej WLTP dojezd).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vyzera, ze tam maju cca 1kW panelov

    A Bright Horizon — Global Premiere of the World's First Solar Car
    https://www.youtube.com/watch?v=xLQfH_RVCKQ
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Moje odpoved konstatovala pouze, ze u tech konkretnich supermarketu ve kterych nakupuju nabijecky nemam, a ze zaparkovat je sam o sobe problem, natozpak na miste kde zaroven muzu nabijet. Kolik je kde na dalnici nabijecek je v tomhle kontextu irelevantni, ponevadz o tom nebyla rec.

    Elektromobilita je zmena paradigmatu: se spalovacim motorem nemusim vubec na to, jestli, kdy a kde natankuju myslet. Proste jedu a v momente kdy se rozhodnu tak ucinit to udelam, a nebude me to stat vic nez par minut. U elektromobility musim - jak jsi to tu sam i parkrat psal - svoji cestu planovat de facto od nabijecky k nabijecce, u ktery pokazdy stravis cas kterej tam v podstate travit nechces. Je to proste na rozdil od jezdeni se spalovacim motorem tema (nebo opruz, jak se to vezme). Uz jenom tvuj post je toho prikladem: resis v nem, jakej typ nabijecky kde udajne je, a jestli jaky ktery auto u nej muze nebo nemuze nabijet. To je neco co u benzinu nebo dieselu vubec nehraje roli, a urcite nechci muj zivot komplikovat tim, ze ke vsemu co musim resit jeste zacnu resit takovy blbosti. Ta situace je srovnatelna se situaci dejme tomu v padesatejch letech, kdy ty benzinovy pumpy nebyly vsude, mely treba i neco takovyho jako provozni dobu. Dokonce jeste asi pred deseti lety se mi stalo, ze jsem nekde v prerii tusim ve Slovinsku musel dve hodiny cekat, nez rano otevrela pumpa, ponevadz ze Svycarska tenhle problem proste neznam: vetsina je neobsluhovanejch, maji automat kde zaplatis kreditkou nebo bankovkama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: A jinak nabíječky jsou úplně univerzální. Všechny mají Type 2 konektor (AC nabíjení 22 kW) a CCS konektor (DC nabíjení, libovolná rychlost), některý starší ještě mají CHAdeMO konektor, kterej se používal na starších hlavně japonskejch elektromobilech.

    Na straně auta je Type 2 a CCS stejnej konektor, akorát Type 2 ho využívá jen půlku.

    Není ani rozdíl Tesla vs. ostatní auta, Tesla používá normálně CCS, takže technicky jsou Superchargery a stanice pro normální auta kompatibilní.

    Mimochodem, poslední dobou dost vídám Tesly na Ionity. Prý je to pro ně levnější než SC :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Nabíječek tam máte jak sraček a na dálnicích (po kterejch asi pojedeš, pokud najedeš víc než 500 za den, aby tě dojezd musel trápit) jsou všude Ionity, typicky v odstupech menších než 200 km. V okolních zemích to samý. Na nich pohodlně dobiješ půlku baterky třeba za čtvrt hodiny (záleží na autě, může to být i rychlejc), takže není důvod, abys musel dojíždět do cíle na jednotky procent baterie, kdy už je potřeba řešit nějaký topení.

    Já všechny delší cesty s elektromobilama jezdím jako s normálním autem, tedy neřeším úsporu na topení a klimatizaci a jezdím normální rychlostí. Jediný omezení je, že s většinou elektroaut moc nejde jezdit rychle po dálnici. Ale předpokládám, že ve Švýcarsku stejně jezdit 160 po dálnici nebude úplně dobrej nápad :)
    GOR
    GOR --- ---
    CHELLO: Nechces se sverit podrobneji? Tj. co je to za typ, jak ho vyuzivas atp.? Poruchy, co te sere, co te bavi. Mne by to pripadalo uzitecnejsi nez valky minimalistu (80 km staci kazdymu a milion nejsou zadny prachy!) a maximalistu(dokud to neujede 1500 km na jedno nabiti a nebude to stat 300k v nizsi stredni, strcte si to do....)
    Diky :-)
    CHELLO
    CHELLO --- ---
    Nechci vám tady rušit zábavu, jen jsem se přišel pochlubit, že jsem právě s elektromobilem pokořil 20 000km a mám k tomu tři body:
    1. Najel jsem to teprve od loňského října
    2. Jezdí se s tím úžasně
    3. Všechny km byly ZDARMA (kombinace 11kw kaufland za domem a 50kw lidl při nákupu a delších trasách) :D

    Když už jsme u toho parazitování, nevíte, jak to má lidl v rakousku s nabíjením v neděli? Všechny obchody jsou zavřené, takže by to teoreticky nemělo jet ale u nás, když je třeba svátek, tak to nevypínaj.
    Moc díky za info.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    Tak u nás už jsou 50% dotace na EVs... jen je to z 95% pro stát a ten zbytek jsou církve a některé neziskovky
    Ekomobilita - Dotační průvodce
    https://dotacnipruvodce.cz/detail/ekomobilita/
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    HERR_FLICK: dvakrat jsem jel s trihodinovou prestavkou trasu calgary - oklahoma city. dokud nebude elektormobilita ve fazi ze sednu do auta a tu trasu bez prestavky ujedu, tak si ty baterky strcte do prdele
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam