• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Dotaz toho novináře je netaktickej, ale naprosto v pořádku – není nic divnýho na tom, že v průběhu práce na článku už víš, co má být jeho výsledkem.

    Zvláště pak v případě, že je předmětem článku automobilka, jejíž přístup k bezpečnostně relevantním problémům jde naprosto proti zvyklostem v daným oboru a potenciálně ohrožuje lidi, kterým navíc lže a prodává jim neexistující věci, což je de facto podvod.
    SITH
    SITH --- ---
    Jediný relevantní zdroj je teslarati, to ví přece každý
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Přesně jak píše ELIJEN, má to problém s efektivitou, podobně jako nabíječky pro telefony.

    Navíc - narozdíl od mobilů - tady bude poměrně velká mezera mezi "nabíječkou" a baterkou…
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Já jen to teda prolít ale pokud jsem koukal dobře, tak jsem tam nenašel poměr nehody na prodané auto, což bych čekal od nějakého statistického vyústění
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: ad první věta - měla by to být cca třetina z těch čísel.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a víš, že Tesla do těch statistik zahrnuje i data, kdy kolize nebyla chyba auta/řidiče? Např. Když to někdo do ty Tesly napálí zezadu? "Bohužel" doplácí na to, že to auto je prakticky černá skříňka na kolech, takže oproti jiným výrobcům data mají a pracují s nima. Jak i v tomhle článku píšou... To číslo je nepřesné, protože to jsou čísla od Tesly a lidí, co nahlásí incident, takže můžou být duplicity. Tohle ti fakt jinej výrobce nedokáže dodat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: teraz to porovnat s ludskymi crashmi a stanovit to percento
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A něco na téma "jak je ten Autopilot strašně bezpečnej".

    NHTSA data shows Teslas using Autopilot crashed 273 times in less than a year | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2022/06/teslas-using-autopilot-crashed-273-times-in-less-than-a-year/?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Pochybuju, ze by to bylo stejne efektivni jako kabel. Neco takoveho sestrojit je easy, ale financne to nedava zadnej smysl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    How Norway KILLED the Petrol Car
    https://www.youtube.com/watch?v=OJtzuZIO-88
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaujimavy koncept ktory setri baterku, ale nechcem vediet cenu tych dialnic v nasich pomeroch

    Fiat testuje indukční nabíjení elektromobilů, má šetřit baterii - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/fiat-testuje-indukcni-nabijeni-elektromobilu-ma-setrit-baterii-40399970
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesle se ve Švýcarsku daří :))

    STARDAY
    STARDAY --- ---
    CHELLO: Myslis jako treba zakaznici s ccs kartou u shellky? To, ze to nevidis, neznamena, ze se to nedeje. A ty slevy nejsou tak velky jako v pripade nabijecek
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CHELLO: nieco take tusim planovali zaviest na cerpackach v madarsku aby im tam slovaci nechodili capovat levny benzin, ze by predajca mal dvojake ceny podla SPZ vozidla :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHELLO: Tak k tomu, aby šlo nabíjet všude vším, už směřuje právě ten Plug&Charge standard a nejrůznější poskytovatelé univerzálních karet.

    S něčím jako je Powerpass od Škodovky nebo Plugsurfing od Volva už nabiješ na naprostý většině nabíječek v Evropě, a to jsou to furt docela nový služby.

    Tohle se prostě vychytá jako se vychytal roaming s telefonama.
    CHELLO
    CHELLO --- ---
    BOBASH: Já tyhle důvody samozřejmě chápu, ale nějak si nemůžu pomoct, aby mi to jako spotřebiteli nebylo uplně fuk. Když si představím, co by bylo za humbuk, kdyby u shellky jedni zákazníci platili dvojnásobek oproti jinejm... Já spíš narážel nato (tak jak ty tady BOBASH: že i kdybych měl kartičku od výrobce, stejně na cestě v nejvýhodnější poloze potkám nabíječku od firmy se kterou nemám smlouvu/tarif a budu platit dardu. Tak se měli všichni výrobci spojit, a financovat to společně - vím, že něco takovýho je Ionity, ale nejsou tam všichni, zase jako konzumentovi mi jsou interpolitiky ruznejch podniků fuk)

    Myslím, že ani možnost předehřátí s nabíječkou v navigaci tam není no (možná se to změnilo tím posledním updatem, ale najít k tomu dost informací je oříšek, ani prodejce si s tím moc nevěděl rady, když jsem se ho na to loni ptal...). Každopádně vyzkouším v zimě, ale nevím kolik času by k tomu předehřátí bylo potřeba, i lidlovskou nabíječku mám kousek.

    GOR: těch dlouhodobých 25kw/100km je určitě mojí těžkou nohou, ale třeba to zvýšení při konstatních 140km/h už neovlivním.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: moze tam byt aj vplyv hmotnosti ak sa im podari vopchat vykonny motor do malej hmotnosti https://shorturl.at/ckBLU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Ad spotřeba – zatím jediný, s čím se mi dařilo jezdit za rozumnou spotřebu i 160, byl e-tron GT a Taycan, který jsou jednak placatý (menší čelní plocha) a druhak mají dvoukvaltovou převodovku. Těžko říct, co z toho má větší efekt. Uvidíme třeba ve srovnání s i4, která je taky placatá, ale bez dvoukvaltu.
    GOR
    GOR --- ---
    CHELLO: Diky moc :-)

    Otazkou jen zustava, jak dlouho ti nabijeni gratis vydrzi, kdyz cen jen elektriny EXW v elektrarne je ted okolo 200 - 230 EUR/MWh.

    Dovolil vych si inzenyrskou odpoved na 2 veci - predehrev sedadla nema vyznam, protoze vykon je dimenzovan na to, ze to izolujes prdeli.

    Spotrebu zprevodovanim o moc nesnizis, nevim jaky ma i-Pace trakcaky, ale v principu: Pokud by trakcak mel dejme tomu navic dvoustupnovou prevodovku, vedlo by to jedine k tomu, ze by se motor pri vysokych rychlostech nemusel tolik odbuzovat, tj. byl by lepe magneticky vyuzity, tj. disponoval by ve vysokych rychlostech vyssim vykonem, coz by oklikou vedlo k tomu, ze by disponoval vyssim pruznym zrychlenim, a pokud bys toho vyuzival, spotrebu bys nejspis jeste o chlup zvysil.

    Kdyz se oprostim od detailu - ucinnost pohonu u EV je malo promenliva, takze spotreba zalezi temer vyhradne na ostatnich ztratach - valivy odpor, odpor vzduchu a nerekuperacni brzdeni.
    Takze spotrebu ma v noze zejmena ridic, automobilka s ni uz nic moc neudela, kdyz pomineme snizeni vysky vozidla, pneumatiky s nizkym odporem, zuzeni vozidla atp. (Predpokladam, ze z hlediska obtékání vzduchu je I Pace vychytany)


    Nebyl by tu jeste nekdo z opacne strany spektra, kdo treba sedla Leafa, eGolfa nebo podobny archaismus z druhe ruky?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam