CHELLO: Diky moc :-)
Otazkou jen zustava, jak dlouho ti nabijeni gratis vydrzi, kdyz cen jen elektriny EXW v elektrarne je ted okolo 200 - 230 EUR/MWh.
Dovolil vych si inzenyrskou odpoved na 2 veci - predehrev sedadla nema vyznam, protoze vykon je dimenzovan na to, ze to izolujes prdeli.
Spotrebu zprevodovanim o moc nesnizis, nevim jaky ma i-Pace trakcaky, ale v principu: Pokud by trakcak mel dejme tomu navic dvoustupnovou prevodovku, vedlo by to jedine k tomu, ze by se motor pri vysokych rychlostech nemusel tolik odbuzovat, tj. byl by lepe magneticky vyuzity, tj. disponoval by ve vysokych rychlostech vyssim vykonem, coz by oklikou vedlo k tomu, ze by disponoval vyssim pruznym zrychlenim, a pokud bys toho vyuzival, spotrebu bys nejspis jeste o chlup zvysil.
Kdyz se oprostim od detailu - ucinnost pohonu u EV je malo promenliva, takze spotreba zalezi temer vyhradne na ostatnich ztratach - valivy odpor, odpor vzduchu a nerekuperacni brzdeni.
Takze spotrebu ma v noze zejmena ridic, automobilka s ni uz nic moc neudela, kdyz pomineme snizeni vysky vozidla, pneumatiky s nizkym odporem, zuzeni vozidla atp. (Predpokladam, ze z hlediska obtékání vzduchu je I Pace vychytany)
Nebyl by tu jeste nekdo z opacne strany spektra, kdo treba sedla Leafa, eGolfa nebo podobny archaismus z druhe ruky?