• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Není důvod, proč by to nemohlo fungovat. Naopak je mezi tvůrci konsenus, že to je možné, jenom není shoda na tom, jestli to je nebo není jednodušší než fúze s lidary. Vision only startupy tvrdí, že fúze senzorů je těžší než vision only. Lidar borci tvrdí, že vision only je výrazně těžší. Shoda na tom není. Ale je shoda, že je to možné, byť těžké.

    SITH: nemuselo to být lhaní, všichni měli cca před třemi lety velký oči, že jsme blízko. V té době pak došlo celkem k vystřízlivění, a už si to imho nikdo nemyslí.

    Ta složitost je úplně jinde než v HW/senzorech. I kdyby nestačily, tak Tesla vymění senzory ve starých autech.

    Problém je, že teď nevim o nikom, kdo by si myslel, že to bude dřív než za deset let. Takže problém je spíš, že některý auta se toho možná nedožijou:)

    Tím bych tuto debatu na deset let přerušil. Protože obecný konsensus mezi lidmi, co tomu rozumí, je, že nikdo neví, jak a kdy to dopadne a zda vyhraje vision nebo fúze. A je velmi malá šance, že názor neinformovaných laiků by s tím mohl nějak pohnout:)

    Věnujem se prosím dále už zase jen hejtování a fanatické obraně Tesly. FSD nemá smysl další roky rozebírat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spíš nikde není důkaz, že systém založený čistě na kamerách a fungující s obrovskou chybovostí může někdy dosáhnout takové spolehlivosti, aby mohl legálně fungovat jako autonomní řízení.

    Na to, aby to mohlo fungovat jako robotaxík, který Musk slibuje, by musely současné problémy jako občasná snaha nabourat do sloupu nebo zaparkovaného auta, vjíždět do jednosměrek a podobně, být o několik řádů méně časté. ŘÁDŮ, ne několikrát.

    A to se ještě vůbec nebavíme o tom, jak to funguje třeba za hustého deště nebo sněžení, nebo na úzkých a blbě značených silnicích. Zatím drtivá většina beta-FSD videí je z velkých měst na jihu USA za dne a dobrého počasí. A stejně to má problém. Za ztížených podmínek se zdá, že to lidi radši vůbec nenechávají jezdit samo.

    FSD se zatím nejeví být nijak extra dobré v tom, co dělá. Největší rozdíl je, že Tesla je odvážnější a nechá lidi testovat v provozu to, co jiné automobilky testují někde na polygonu.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Kurňa založte si na to solo diskuzi, díky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to ze "Musk lhal, lže a lhát bude" nie je dokaz toho, ze FSD nikdy nebude fungovat, cakal som skor nejaky rozbor ich AI modelu a porovnanie s inymi implementaciami s poukazanim na to preco "na stávajícím hardwaru nikdy nebude schopná jezdit bez dohledu člověka"

    mozno Bobash vo volnom case navrhuje integrovane obvody a vie o tom hardware nieco viac nez spickovi inzinieri v tesle, to by bola urcite zaujimava zakulisna informacia :)
    SITH
    SITH --- ---
    tak Musk lhal, lže a lhát bude, a obranná linie nerdů na tom nic nezmění
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hm su niekde nejake dokazy, ze technologia FSD nebude nikdy dokoncena? alebo je to len medialna kampan podobne ako v poslednych rokoch isli clanky, ze tesla bankrotuje?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, FSD není nikde na světě Level 3, natož Level 4. FSD nemá reálný přínos vyšší než ten Travel Assist v Octavii, protože ho pořád musíš 100% času hlídat a nesmíš pustit oči ze silnice a ruce z volantu, protože tě jinak může zabít.

    S postupem vývoje se změní jen to, že se zvýší intervaly mezi pokusy tě zabít, čímž se zvýší pravděpodobnost, že tě to opravdu zabije, protože neudržíš pozornost a nezareaguješ.

    DZODZO: Musk opakovaně sliboval, že se vyplatí koupit si FSD, protože potom tvoje auto bude moct jednou jezdit samo Uber.

    To se nestane a Musk lhal (ať už vědomě nebo tomu věřil).

    Ta technologie není a na stávajícím hardwaru nikdy nebude schopná jezdit bez dohledu člověka. Lidi, kteří za to platili s výhledem na to, že to někdy díky softwarovýmu updatu získá tuhle schopnost, budou ve chvíli, kdy zjistí, že jí to nikdy nezíská, nasraní, budou Teslu žalovat a vyhrajou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pokial si toto skutocne myslis, nezabudni sa nabuduce v mcdonalde stazovat, ze burger, ktory si dostal, nevyzera ako ten, ktory maju nastajlovany v menu na obrazku... alebo co stazovat, podajte s kamaratmi hromadnu zalobu, lebo narozdiel od tesly oni tam nikde ani nemaju uvedeny disclaimer, ze zobrazeny produkt sa moze lisit

    "Although Tesla already provides disclaimers about its driver-assist technology, the DMV says it’s not enough to reverse its alleged misleading statements." - proste par negramotnych uradnikov nerozumie anglictine a nepozna rozdiel medzi "FSD" a "FSD Capability", tak chcu zavadzat nove slovicka, asi nieco ako ked vytvorili newspeak n-word miesto nigger, kazdy hned vie o co ide, iba sa to povie inak, aby to bolo korektne, tak to nazvu napr. Unicorn Fart, ale vsetci si to v hlave hned prelozia, ze jaaaj ved to myslia Autopilot... ok :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BASIK: Přitom Autopilot je pojmenovaný po velmi primitivním systému v letadlech, který umí sotva půlku toho, co Tesla-Autopilot a občas i pošle letadlo k zemi…

    A FSD, což je globálně level 3, lokálně v urbánních oblastech USA level 4, sice má některé jednotlivé drobné vady, ale všeobecně řídí mnohem lépe než lidi a sám a počet intervencí na běžných trasách je 0-1 na 1000 km…
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ELIJEN: to je asi kdyby Bobash napsal, ze Semi bude mit stejne kvalitniho autopilota jako Dacia.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Elon na Twitteru: "Tesla 500 mile range Semi Truck starts shipping this year, Cybertruck next year"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže Full Self Driving je prostě lež a klamání zákazníka. To auto není ani "self driving", natož "full".

    FSD je level 2 jízdní asistent, sice lepší než třeba Travel Assist 2.0 v Octavii, ale reálnou využitelností na stejný úrovni. A pravděpodobně nikdy dál nebude, pokud Tesla neopustí směr "musí to fungovat všude" a nepustí se do vývoje Level 3 systému použitelnýho třeba jen na dálnici.

    Teslu drží nad vodou to, že zatím její zákazníci věří Muskovým slibům. Až bude jasný, že dosavadní auta s FSD nikdy nebudou autonomní, tak přijde class action žaloba a spousta problémů pro Teslu. Plus pád ceny jejích akcií na realistickou hodnotu, což bude tak pětina současný.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BASIK: bral by som to s rezervou, predsalen je to krajina kde musis pisat na mikrovlnku, ze v nej nemas susit kocky, len aby sa s tebou nejaky jebo nesudil :)
    BASIK
    BASIK --- ---
    Neco pro Bobashe :) California DMV accuses Tesla of making false claims about Autopilot and Full-Self Driving - za sebe bych taky radsi, kdyby tuhle terminologii opustili

    California DMV accuses Tesla of making false claims about Autopilot and Full-Self Driving - The Verge
    https://www.theverge.com/2022/8/6/23294658/california-dmv-accuses-tesla-false-claims-autopilot-full-self-driving-autonomous-vehicles
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PSYCHO: Pravda, Tesla me posledni dobou spis stve a ostatni automobilky se celkem probudily.

    Dneska jsem dorazil z road tripu po Italii (Dolomity, Verona a okoli), tak kdyby nekoho neco zajimalo, tak se ptejte. Nemecke dalnice jsou super <3

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm akurat teda pozeram, ze ioniq 5 ma nejaky problem s cipom a vyroba sa zdrzi

    Infineon chip flaws to disrupt IONIQ 5 EV production - KED Global
    https://www.kedglobal.com/automobiles/newsView/ked202208030010
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PSYCHO: tiez ma zaujali ioniq 5 ci ev6, ale maju svoje hlavne softwarove bolistky, vyhoda oproti tesle je jednoznacne siet servisov
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: Jkoze pokud clovek chce moci mermo testlu, tak asi fakt Y misto 3 (jedinej vyraznejsi rozdil co sem nasel je ten, ze 3 ma strechu bez predelu), jinak jsou to srovnatelny auta. Ale jak jsem to studoval, tak sem cim dal vic dochazel k tomu, ze omezovat se jen na Teslu je dneska uz zbytecny, kdyz jiny znacky umi nabidnout vic za stejny, nebo casteji i mensi penize nez Tesla.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    ELIJEN: Kdybych premyslel nad Y tak dneska jdu bud do Ioniqu 5 nebo EV6.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam