SEJDA: Jo, už jsem asi konečně pochopil, co ses snažil říct.
Takže zkusím odpovědět na původní příspěvek, když už jsem ho rozluštil:
SEJDA:
- Ano, samozřejmě že Enyaqu odpovídá ID.4, když je to kurva stejný auto. Já mluvil o tom, že se dal přibližně odhadnout dojezd ID.Buzz, i když ještě nebyl oficiálně udanej, podle dojezdu Enyaqu/ID.4, protože ty auta používaj stejnou techniku a ID.Buzz je sice větší, ale ne zas o tolik. Takže se dá domyslet, o kolik menší bude mít dojezd. Teď už víme, že oficiální dojezd 77 kW verze bude něco jako 430 km, předpokládá se, že bude ještě verze s větší baterkou.
- Cenovej rozdíl Id.Buzz vs. ID.4 odpovídá tomu, že jedno je SUV střední třídy a druhý je dodávka. V normálním světě (což není svět ADACu a jejich škatulek) nefungujou univerzální třídy, ale kombinace třídy a typu auta. Nikdo normální neřekne o Multivanu T7, že je to "auto vyšší střední třídy", ale řekne "MPV/dodávka".
To, že je ID.Buzz dražší, odpovídá tomu, že je to prostě elektrickej Multivan, kdežto ID.4 je elektrickej Tiguan.
Mimo to Enyaq rozhodně není "nižší střední třída", nižší střední třídou se u hatchbacků myslí Focus/Golf/Scala, Enyaq by patřil když už tak do "střední". To, že podle některých definic je oboje C-segment je sice pravda, ale to vymyslel nějakej idiot s metrem, postavením na trhu ani užitnou hodnotou fakt není Enyaq ekvivalent Golfu.
Jinak to, proč ID.Buzz ani žádný jiný auto na MEB nemá třetí řadu sedadel, by bylo dost zajímavý zjistit. Podle mě se tam někde stal nějakej technickej průser, protože i u Enyaqu a případně ID.4 v nějaký prodloužený verzi (Tiguan Allspace) se mluvilo o třetí řadě. A najednou nejde.