COMODOR_FALKON: Takže tvým argumentem je video, kde týpci, za využití kombinace znalostí a schopností, který jsou na trhu práce vysoce ceněný, utratili minimálně desítky, spíš stovky hodin a $5,000 za to, aby jim vzniklo auto, který:
1) Bude mít nahovno dojezd, protože má použitý baterky z Chevy Volt.
2) Je v mnoha ohledech "nedodělaný" a nikdy dodělaný nebude, protože ta "dodělanost" by stála násobek jeho ceny (třeba použitelný zobrazení zbývajícího dojezdu, nemluvě třeba o funkčních elektronických systémech nebo aspoň tom, aby tomu nesvítila půlka palubky).
3) I v samotných nákladech stojí skoro stejně jako ojetej elektromobil, kterej už z výroby jako elektromobil vzniknul?
Abys toho elektrickýho miníka mohl prodávat lidem, budeš muset dosáhnout nějaký úrovně "dodělanosti". Budou ti minimálně muset fungovat věci jako ten ukazatel dojezdu, nebude moct svítit celá palubka jako vánoční stromeček, shit like that. To je první problém, protože spousta těch věcí vyžaduje ještě o něco složitější skillset.
Druhá věc, budeš muset nějak připravit kit, kterej ti umožní tu konverzi udělat v nějakým rozumným čase a ne se s tím jebat dva tejdny ve třech lidech, nebo jak dlouho to dělali. To bude znamenat spoustu času s navrhováním věcí, který tady prostě nějak nabastlili. A pořád to bude kusová výroba.
TŘETÍ A NEJDŮLEŽITĚJŠÍ VĚC:
Ten krám musí fungovat spolehlivě.
Nevím, kolikrát jsi zažil osobní zkušenost s nějakým podomácku upravovaným autem, ať už se upravovalo cokoliv. Nebo i jen se starým autem, který se celý rozebralo na kusy a pak složilo dohromady.
I v tom druhým případě, nebo v mezivariantě kdy skládáš auto z víc kusů stejnýho modelu, ale z dílů který k sobě "teoreticky patří", trpí výslednej produkt ještě minimálně týdny (v případě že na něm intenzivně pracuješ), spíš ale měsíce nebo roky různejma typickejma DIY/prototypovejma problémama.
Téměř každej takovej projekt (stačí i jen to auto opravovat, a mohl jsi jich už předtím udělat šest stejnejch) tak bude stát násobně víc než se čekalo a trvat násobně dýl než se čekalo.
I v optimistický představě by tě ta přestavba u nás stála tak o 50% víc než v tom videu (ojetý Mini Coopery i použitý baterie z Voltů jsou u nás výrazně dražší než v US, zvlášť ty baterie, všechen materiál taky), a musel bys započítat práci. Takže velmi optimisticky odhadneme 150-200 tisíc za auto a baterie.
Práci na takovýhle věci, i kdyby to někdo dělal hodně jako nadšeněc, tak 100 tisíc.
Takže gratuluju, vymyslel jsi způsob, jak ve velmi optimistickým případě postavit blbě fungujícího 20 let starýho Mini Coopera na elektriku za cenu, která se velmi blíží (a v reálu patrně překoná) cenu výrazně novějšího a továrně vyrobenýho elektromobilu.