• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    The most hi-tech car I've ever driven!
    https://www.youtube.com/watch?v=E3P0KtY_Fxs
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cim to je ze aj obycajne fosilne vozidla su take drahe? https://www.novinky.cz/clanek/auto-automoto-testy-test-opelu-astra-nenapadny-uspech-40413410

    su v tom uz zapocitane nejake penalizacie za produkciu fosilnych aut alebo je to plne elektroniky? alebo z nich dotuju produkciu elektromobilov, tak to musia niecim zalepit?
    IRONIC
    IRONIC --- ---
    A6 Avant e-tron 2024...
    Audi's New Lighting Technology | A6 Avant e-Tron
    https://www.youtube.com/watch?v=sgJ4LhFYjjM
    KEB
    KEB --- ---
    V Olomouci se toho nebojí

    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Aha. :-( Obecne bych chtel auto ze segmentu D, s cestvnim nastavenim podvozku, ktere bude plnohodnotnym rodinnym MPV s posuvnymi dvermi a 3 plnohodnotnymi sedackami.

    HERR_FLICK: Koukam. Ten Kangoo bude asi stejna sracka jako E-Berlingo no 45kWh baterie.

    NIKDAS: Citroen E-Berlingo. Tam je dle me spatne uplne vsechno. Baterie, rekuperace, realny dojezd jeste mnohem mensi vuci WLPT nez u normalnich elektroaut, vybava, interier.
    Jako chapu ze cili na trhy kde je na elektroauto tucna dotace, ale tohle je fakt ulet.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: A proč chtít Kangoo od Mercedesu?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PETER_PAN: Co dokurvili na berlingu? Uvažujeme o měm, ale ještě jsem na něj z blízka nekoukal
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HERR_FLICK: Nemusi to byt Marco Polo, ale EQT obecne. Teda pokavad hi nedokurvi jako E-Berlingo Citroen.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: proč
    EQT Narco Polo bude jen překabátěný Kangoo
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Mercedes chystá elektrickou verzi obytného Marco Pola - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-mercedes-chysta-elektrickou-verzi-obytneho-marco-pola-40413605

    Tohle bych moc chtel! :-)

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    100% Electric Vehicles = 13% Of New Vehicle Sales Globally! - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2022/10/31/100-electric-vehicles-13-of-new-vehicle-sales-globally/

    poprvé se prodal celosvětově víc než milion aut do zásuvky za měsíc

    peak oil soon
    ------
    With such a strong month in September, plugins represented 17% share of the overall auto market. Full electrics (BEVs) themselves reached 13% share of the market!

    In September, the BEV growth rate (+50% YoY) was slightly smaller than that of plugin hybrids (+54%), but if we exclude China from the plugin hybrid vehicle (PHEV) tally, we discover that PHEVs would be down for the seventh month in a row. So, excluding China, where PHEVs have evolved into 30–40+ kWh battery systems (working more as extended-range electric vehicles than classic PHEVs), plugin hybrids are still struggling.
    -------
    leden až září je podíl BEV 9,3% (včetně PHEV 13%)

    Tesla prodala 909k, VW 281k (včetně PHEV), Audi 126k, další automobilky z koncernu tam nejsou
    KEB
    KEB --- ---
    DB Schenker si objednal elektrifikované návěsy eTrailer, které pomohou tahačům. Chce je začít používat v roce 2024 - Ekonomický deník
    https://ekonomickydenik.cz/db-schenker-si-objednal-elektrifikovane-navesy-etrailer-ktere-pomohou-tahacum-chce-je-zacit-pouzivat-v-roce-2024/
    CHELLO
    CHELLO --- ---
    Právě mi přišlo na email, že nabíječky u kauflandu budou od zítra zpoplatněné. Na Kaufech a Lidlech jsem nakonec za ten rok co mám BEV zvládl ujet 33 000km, co se dá dlělat, it was fun while it lasted. :))

    V souladu s Ceníkem služby elektromobilita si Vás dovolujeme informovat, že dobíjení u AC zásuvky bude od 1. listopadu 2022 zpoplatněno tak, že na toto dobíjení bude poskytnuta sleva s výslednou částkou (cenou) 5,90 Kč vč. DPH za 1 kWh, a to u všech dobíjecích stanic označených ve FUTUR/E/GO aplikaci/portálu „Kaufland“. Svou cenu můžete vždy ověřit v aplikaci nebo na portále FUTUR/E/GO. Dále si Vás dovolujeme informovat, že dobíjení na jmenovaných AC zásuvkách bude omezeno na 240 minut, poté bude automaticky ukončeno.

    Posílám screen mýho rekordu, přibližně to vychází, že Kauf zasponzoroval 17 000km, zbytek lidl a hotely/restaurace. Ten úpadek spotřeby mezi březnem a červencem je způsobenej tím, že poblíž lidlu otevřela jedna dobrá restaurace zahrádku, takže jsme tam celkem často jezdili.
    Skok ve spotřbě od srpna je zase způsobenej tím, že lidl utnul nabíjení zdarma.

    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    Nedavno jsem narazil na jeden moc peknej konverzni kit na Defendery. https://www.youtube.com/watch?v=HoqoL1EyAHk
    Tam to taky tak trochu smysl dava, jakkoli ten vykon je nesmyslne velkej. Defender je ale malokdy racionalni volba, takze proc ne. S ridicima jednotkama problem nebude, do roku 2007 to melo snad jen tu motorovou (pripadne ABS, pokud si za nej nekdo priplatil), argumenty popsane nize ohledne naladeni podvozku tady taky tak uplne neplati, protoze upravy v tomto smeru patri skoro k bontonu i u spalovacich verzi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo. A já přitom mluvil o zkušenosti s konverzema těch starejch, a ještě jen mezi motorama třeba úplně bez elektroniky.

    Představa, že něco takhle kutáš do auta, který už NEMÁ TLAČÍTKA a má všechno na dotykáči... good luck.

    Což nás opět vrací k jediný cílový skupině na konverze. Týpek co chce mít Mercedesa ze 60. let a jezdit eko, tiše, v bezemisní zóně a bez problémů s tím, že se mu rozesere ICE. A má na to tři mega.
    BASIK
    BASIK --- ---
    Kdyz jsme u konverzi - nemeckej kit na Nivu za cca 2800 eur :D https://elantrie.com/fahrzeuge/ To bych si nekam na venkov poridil :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Mimochodem, je z toho vidět jedna věc - čím starší auto, tím snáze uděláš konverzi. U těch nových je to opravdu oříšek, díky tomu, že všechno souvisí se vším.
    (Jen si vzpomínám, jak jsme chtěli změnit režim vzdáleného topení, ale ztroskotalo to na tom, že by se musely změnit nejenom mobilní aplikace, backendové systémy, ale i řídící jednotka klimatizace a OCU jednotka).
    A přepřáhnout těch "pár" kabelů taky asi nebude hračka:
    Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/toto-jste-asi-o-automobilovych-kabelech-nevedeli-pet-zajimavosti
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Hele nemusí to bejt blbý, já bych ve spoustě takových aut jezdit chtěl. Dá se to udělat tak, že to všechno stoprocentně funguje.

    Jen to "udělat pořádně" bude poměrně logicky stát víc než ojetej elektromobil a mnohdy víc než novej, prostě protože máš naprosto nulový úspory z rozsahu a jedeš v nejlepším případě manufakturu.

    Třeba tohle je určitě na ježdění úplně skvělý:
    ICON4x4 • PAST PROJECTS
    https://icon4x4.com/derelict/pastprojects/38

    Bohužel to taky bude stát asi tak jako 3-5 novejch Fiatů 500E.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Jako vyl sem u vzniku pár samodomo bastlů, kde se většinou jenom měnil motor za jinej typ atd. a jako v těch autech bych fakt jezdit nechtěl. Ve výsledku seš rád, že to tam nějak naboucháš s intenzivním použitím kladiva na plechy, a že to jede a kontrolky neblikaj jak v cirkusu, po tom co jich většinu pořešíš a zbytek odpojíš, bourat bych v tom fakt nechtěl, to musí bejt mocná ruská ruleta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jinak pokud chceš aspoň trochu pochopit, proč jsou tvoje myšlenky píčovina, pobav se s ID MIRA9, možná sem ještě občas chodí. Ten předělával na elektriku Mazdu RX-8.

    Vysvětlí ti, jak je to strašně levný ve srovnání s tím prostě jít a koupit si Teslu...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam